مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1951
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1951

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

صفدر صبا | ریس لوئیس جان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    91-108
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1633
  • دانلود: 

    628
چکیده: 

در این پژوهش، نقش تعدیل کننده کنش وری روان شناختی مثبت در اثر رویدادهای ناخوشایند فرهنگ پذیری خاص و عام بر سازش یافتگی روان شناختی 238 مهاجر ایرانی مقیم آمریکا، انگلیس و هلند بررسی شد. ابزارهای مورد استفاده در پژوهش عبارت بودند از: فهرست رویدادهای ناخوشایند (لی و نگوئن، 1998). مقیاس بهزیستی روان شناختی، (ریف، 1998) و مقیاس نشانه های سلامت (صفدر و دیگران، 2003). نتایج نشان دادند که ارتباط بین کنش وری روان شناختی مثبت و نشانه های روانی - جسمانی معکوس است، در حالی که ارتباط مثبت بین رویدادهای ناخوشایند فرهنگ پذیری خاص و عام با نشانه های روانی - جسمانی و همچنین پیش بینی نشانه های روانی - جسمانی بر اساس رویدادهای ناخوشایند فرهنگ پذیری خاص بیش از رویدادهای ناخوشایند عام تایید شد. به این یافته نیز دست یافته شد که کنش وری مثبت روان شناختی تعدیل کننده اثر رویدادهای ناخوشایند عام و نه فرهنگ پذیری خاص بر نشانه های روانی - جسمانی بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1633

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 628 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

عسگری علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    80-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1384
  • دانلود: 

    576
کلیدواژه: 
چکیده: 

در هفتاد سال گذشته نظریه پردازان متعددی تلاش کرده اند تا نشان دهند که چگونه می توان از اندازه ها و فراوانیهای عینی، اندازه های انتزاعی، به دست آورد. یکی از عملی ترین و رایج ترین روی آوردهایی که برای این منظور به کار می رود، مدل راش است. جورج راش، ریاضیدان دانمارکی، این روی آورد را در سال 1953 و به منظور تحلیل پاسخهای یک رشته از آزمونهای خواندن به وجود آورد. با آنکه وی را پدر تحلیل راش می دانند، اما بنجامین رایت را باید قیم قانونی آن دانست. رایت و همکارانش در دانشگاه شیکاگو روشهای پیشرفته و ابزارهای تحلیل راش را توسعه، و کاربرد آن را در حوزه های مختلف علمی ارتقا بخشیدند (ماسوف و فیشر، 2002).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1384

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 576 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    3-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1765
  • دانلود: 

    970
چکیده: 

389 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به آزمون بازخوردهای خوردن (گارنر و گارفینکل، 1979) و پرسشنامه روان بنه های یانگ (2001) پاسخ دادند. نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان دادند که باورهای سازش نایافته بی اعتمادی/بدرفتاری، وابستگی/شکست و استحقاق در مردان و باورهای سازش نایافته استحقاق، آسیب پذیری نسبت به صدمه، خود تحول نایافته/گرفتار در زنان به ترتیب بیشترین سهم را در پیش بینی نشانه های اختلالهای خوردن داشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1765

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 970 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    13-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    2209
  • دانلود: 

    887
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی قدرت های رگه های پنج گانه شخصیت (نوروزگرایی، برونگردی، وظیفه شناسی، مقبولیت و گشودگی نسبت به تجربه) در پیش بینی نمره های بهزیستی فضیلت گرای دانشجویان بود. نقش حرمت خود در پیش بینی بهزیستی فضیلت گرا، نیز افزون بر نقش رگه های پنج گانه شخصیت، بررسی شد. 240 دانشجوی دانشگاه تهران (89 پسر و 151 دختر) پرسشنامه های پنج رگه اصلی شخصیت (جان و سریواستاوا، 1999)، مقیاسهای بهزیستی فضیلت گرا (ریف، 1989) و حرمت خود (روزنبرگ، 1979) را تکمیل کردند. نتایج نشان دادند که رگه وظیفه شناسی در هر دو گروه دختران و پسران و رگه های مقبولیت و برونگردی فقط در گروه پسران توانستند بهزیستی فضیلت گرا را پیش بینی کنند. حرمت خود نیز نقش معناداری در پیش بینی بهزیستی فضیلت گرا در هر دو جنس ایفا کرد. اما نقش حرمت خود در پیش بینی بهزیستی فضیلت گرا در دختران در مقایسه با پسران بسیار پررنگ تر بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2209

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 887 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    25-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1897
  • دانلود: 

    805
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی گروه درمانگری عقلانی – هیجانی - رفتاری و روان نمایشگری در تغییر سبکهای ابراز هیجان مراجعان مراکز مشاوره بهزیستی شهر تهران بود. بدین منظور 36 نفر از مراجعان داوطلب به طور هدفمند انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و یک گروه گواه قرار گرفتند. اعضای گروهها به وسیله پرسشنامه های ابرازگری هیجانی و دوسوگرایی در ابراز هیجان (کینگ و امونز، 1990) و پرسشنامه مهار هیجانی (راجر و نجاریان، 1989) قبل و بعد از 12 جلسه مشاوره گروهی مورد سنجش قرار گرفتند. نتایج بیانگر آن بود که هر دو روش گروه درمانگری عقلانی – هیجانی - رفتاری و روان نمایشگری در افزایش ابرازگری هیجانی کاهش بازداری و دو سوگرایی هیجانی مراجعان اثربخش بودند. همچنین مشخص شد که روان نمایشگری از گروه درمانگری عقلانی – هیجانی - رفتاری در افزایش ابرازگری هیجانی موثرتر بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1897

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 805 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    43-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2256
  • دانلود: 

    832
چکیده: 

پژوهش حاضر به بررسی تاثیر درمان نگهدارنده متادون MMT بر بهبود وضعیت سلامت روانی معتادان به تریاک و هروئین طی یک دوره 6 ماهه پرداخت. نمونه این پژوهش شامل 60 ایرانی معتاد به هروئین و تریاک (به تعداد مساوی در هر گروه) با طیف سنی 18 تا 45 سال و حداقل تحصیلات سوم راهنمایی بود که به روش نمونه برداری در دسترس انتخاب شدند. در مرحله پیش - آزمون، سلامت روانی شرکت کنندگان با پرسشنامه سلامت عمومی GHQ)؛ گلدبرگ، 1972) ارزشیابی شد. سپس در خلال شش ماه، بیماران افزون بر دریافت متادون، هر ماه با پرسشنامه GHQ ارزشیابی شدند. نتایج با استفاده از روش آماری اندازه های تکراری و آزمون t نشان دادند که روند بهبود وضعیت سلامت روانی بیماران از همان ماه نخست مصرف متادون آغاز و تا پایان درمان، حفظ شد. نتایج این پژوهش استفاده از MMT در درمان معتادان و تاثیر مثبت آن بر سلامت روانی آنها را نشان دادند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2256

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 832 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    53-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1616
  • دانلود: 

    519
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین جنس، سن و وضعیت اقتصادی - اجتماعی با باورهای مذهبی کودکان انجام شد. بدین منظور مصاحبه ها و نقاشیهای 122 کودک 6 تا 11 ساله که با استفاده از روش نمونه برداری طبقه ای انتخاب شدند، درباره باورها و مفاهیم مذهبی بررسی شدند. نتایج نشان دادند که کودکان در ترسیم خداوند از نور بیش از سایر نمادها استفاده کردند. در تداعی آزاد نیز صفت نیک خواهی پروردگار بیش از سایر صفتها مطرح شد. دختران خداوند را بیشتر به صورت نمادها و پسران بیشتر انسان گونه ترسیم کردند. در توصیف کارهای خداوند کودکان 6 تا 7 ساله بیشتر جنبه های مثبت و خنثی، کودکان 10 تا 11 ساله بیشتر جنبه های منفی و کودکان 9 تا 10 سال بیشتر بر جنبه قدرت مطلق خداوند اشاره کردند. کودکان با وضعیت اقتصادی - اجتماعی پایین بیشتر به هنگام نیاز و در زمانهای خاص دعا می کردند. در حالی که کودکان با وضعیت اقتصادی - اجتماعی بالا دعا کردن در مکانهای خاص و به صورت دایم را ترجیح می دادند. با توجه به نتایج پژوهش، استلزامهای آموزش مذهبی و مفاهیم مرتبط با آن مورد بحث قرار گرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1616

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 519 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    69-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1983
  • دانلود: 

    438
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی روایی تفکیکی نسخه فارسی فهرست نشانه مرضی هاپکینز (دروگاتیس و دیگران، 1974) بر اساس تفاوت نمره های گروههای بالینی و بهنجار ایرانی بود. بدین منظور 429 فرد بهنجار، 131 بیمار اتوایمیون، و 111 بیمار جسمی عمومی به فهرست نشانه مرضی هاپکینز پاسخ دادند. همبستگی مثبت و معنادار بین زیر مقایسها (بدنی سازی، اضطراب، افسردگی، حساسیت بین شخصی و وسواس بی اختیاری) بیانگر روایی درونی مقیاس بود. بالا بودن نمره های دو گروه جسمی عمومی و اتوایمیون نسبت به گروه بهنجار نشان دهنده روایی تفکیکی مقیاس و مناس بودن آن برای پژوهشهایی است که درصدد شناسایی نشانه های آسیب شناسی روانی در جمعیتهای بالینی و بهنجار فارسی زبان هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1983

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 438 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

SAFDAR S. | LEWIS J.R.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2007
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    108-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    323
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

The present study examined how positive psychological functioning moderates the effect of acculturation specific and general hassles on the psychological adaptation of 238 Iranian immigrants living in the USA, UK, and Netherlands. Instruments being used were: Hassles checklist (Lay and Nguyen, 1998), Pshchological wellbeing scale (Ryff, 1989) and Health Symptoms Scale (Safdar, et al., 2003). Positive psychological functioning was inversely related to psychophysical symptoms. Acculturation pecific and general hassles were positively associated with psychophysical symptoms, and acculturation specific hassles predicted psychophysical symptoms better than did general hassles. Positive psychological functioning moderated the effect of general, but not acculturation specific, hassles on psychophysical symptoms.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 323

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button