Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    667
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 667

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    58-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    473
  • دانلود: 

    202
چکیده: 

زمینه جوکاری اخلاقی یکی از عوامل شکل دهنده نگرش های کارکنان است و با رفتار اخلاقی و نحوه تصمیم گیری شغلی آنها و اثربخشی سازمانی در ارتباط است و از حیطه های پژوهشی مهم به شمار می رود. پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط جوکاری اخلاقی، خودکارآمدی در تصمیم گیری شغلی با اثربخشی شغلی مربیان شنای شهر تهران انجام گرفت. روش روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق را مربیان فعال شنای شهر تهران تشکیل داد. براساس جدول مورگان 180 نفر از مربیان شنا به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. از پرسشنامه های خودکارآمدی در تصمیم گیری شغلی، جوکاری اخلاقی و اثربخشی برخی صاحب نظران برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق استفاده شد. از روش های آمار توصیفی مانند میانگین و انحراف معیار و از روش های آمار استنباطی مانند آزمون کالموگروف اسمیرونف برای نرمال بودن داده ها و همبستگی چندگانه برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. یافته ها نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که بین خودکارآمدی در تصمیم گیری شغلی و جو کاری اخلاقی و ابعاد آنها با اثربخشی ارتباط ساده مثبت و معنی داری وجود دارد. نتایج همبستگی چندگانه نشان داد که از بین متغیرهای پیش بین خود کار آمدی در تصمیم گیری شغلی و جو کاری، بهترین متغیرهایی که اثربخشی را در مربیان پیش بینی می کند به ترتیب جو کاری و خود کارامدی است. نتیجه گیری مدیران به وضعیت خودکارآمدی شغلی و جوکاری اخلاقی مربیان شنا توجه بیشتری نمایند تا با رسیدن به اهداف، اثربخشی نیزافزایش دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 473

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 202 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    24-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1367
  • دانلود: 

    546
چکیده: 

زمینه نقش مهم رفتار اخلاقی در سازمان، توجه مدیران و صاحب نظران را به عوامل موثر بر آن معطوف ساخته است؛ زیرا تحلیل عوامل موثر بر رفتار اخلاقی کارکنان می تواند زمینه ساز بهبود آن در سطوح مختلف سازمان گردد. بر این اساس، هدف پژوهش حاضر، تحلیل عوامل موثر بر رفتار اخلاقی کارکنان شهرداری مشهد می باشد. روش روش پژوهش حاضر روشی آمیخته است (کمی و کیفی) که در بخش کمی در زمره پژوهش های پس رویدادی و علی است. جامعه آماری تحقیق، کلیه کارکنان سازمان مرکزی و مناطق شهرداری مشهد می باشند. نمونه مورد بررسی در بخش کیفی، بر اساس روش نمونه گیری هدفمند 40 نفر و نمونه آماری در بخش کمی بر اساس روش تصادفی ساده 327 نفر می باشند. جهت جمع آوری اطلاعات از روش مصاحبه و پرسشنامه بهره گرفته شد. برای تحلیل مصاحبه ها از روش تحلیل محتوای قراردادی استفاده شد. جهت سنجش و برازش مدل ها، روش تحلیل عاملی تاییدی در آموس بکار گرفته شد. یافته ها یافته ها بیانگر آن بود که عوامل موثر بر رفتار اخلاقی کارکنان را می توان در 12 مولفه و 22 متغیر دسته بندی نمود. با استفاده از شاخص های KMO و بارتلت کفایت داده ها تایید شد. جهت بررسی مدل تحقیق، بار عاملی گویه ها محاسبه شد و با توجه به آنکه بار عاملی تمامی گویه ها بالاتر از 3/0 برآورد گردید، مدل تحقیق مورد تایید قرار گرفت. نتیجه گیری نتایج مطالعه حاکی از آن است که عوامل موثر بر رفتار اخلاقی کارکنان شامل گزینش کارکنان بااخلاق، جبران خدمات اخلاق مدار، توانمندسازی و جامعه پذیری، کارراهه شغلی، تیم سازی مبتنی بر اخلاق، محیط کاری اخلاق مدار، عدالت سازمانی، انگیزش، تعهد سازمانی، سبک رهبری مبتنی بر اخلاق، ساختار اخلاق گرا و نظارت مبتنی بر اخلاق است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1367

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 546 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    918
  • دانلود: 

    612
چکیده: 

زمینه بی تردید سینمای ایران یکی از مهم ترین ابزار فرهنگی و هنری قدرتمند در جهان چند فرهنگی امروز به شمار می رود. با ورود سینما به ایران در دوران مشروطه، اغلب هنرمندان تلاش کردند ضمن شناخت مدیوم سینما، به راهکارهای مورد نیاز ساخت یک فیلم نیز دست پیدا کنند. به همین جهت، سینما خیلی زود در ایران رشد کرد و بخش بزرگی از جامعه ایرانی، مخاطب اصلی سینمای بومی ایران شد. عمده تولیدات سینمایی ایران مربوط به سینمایی بود که هدفش تسخیر گیشه ها و قلب مردم بود. به همین دلیل ارزش های هنری فیلم برایش اهمیت چندانی نداشت و تنها سلیقه مردم بود که رویکرد فیلم را تعیین می کرد. با ظهور انقلاب 57، همه چیز از جمله سینما دگرگون شد. از این روی مقاله حاضر بر ان شد تا توجه به اخلاق و ارزش های انسانی در فیلم های سینمایی قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران را مورد مقایسه قرار دهد. نتیجه گیری در سینمای قبل از انقلاب ارزش های اخلاقی جایگاه فرعی و کوچکی داشتند و در میان ابتذال و سطحی گری به سختی قابل تشخیص هستند. اما، سینمای ایران پس از انقلاب در انطباق با جامعه، فراز و نشیب های جامعه را، در قالب داستان روبرویی با موانع، مشکلات و چگونگی فائق آمدن بر آنها با تکیه بر ارزش های اخلاقی و آموزه های دینی ترسیم می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 918

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 612 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کیان پور سعید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    13-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    729
  • دانلود: 

    422
چکیده: 

زمینه تضمین سرمایه اجتماعی، آزادی جریان های محیط کسب وکار و اخلاق مداری را افزایش می دهد و مانع بروز ناهنجاری های اخلاقی در جامعه می شود. به منظور رسیدن به توسعه محیط کسب وکار، لزوم توجه به احیا و آماده سازی بستر های لازم اعم از اعتماد و هنجار های اخلاقی و شبکه ها برای احقاق سرمایه اجتماعی، احساس می شود. پژوهش حاضر می کوشد به این سوال پاسخ دهد که ارتباط سرمایه اجتماعی با محیط کسب وکار چگونه است و وضعیت شاخص های سرمایه اجتماعی و محیط کسب وکار در جامعه چگونه است. نتیجه گیری زمانی بهبود محیط کسب وکار تضمین می شود که چارچوبی در جامعه ایجاد گردد که ابتدا سرمایه اجتماعی تضمین شده است چراکه تسهیل ارتباطات در حوزه های مختلف سرمایه اجتماعی و تقویت هنجار های اخلاقی می تواند در بهبود محیط کسب وکار نقش مهمی داشته باشد. در این شرایط با توجه به یافته های تحقیق شاخص های سرمایه اجتماعی بر محیط کسب وکار تاثیر مستقیم دارند. از این نظر، می توان به بهبود محیط کسب وکار از طریق ارتقای شاخص های سرمایه اجتماعی اقدام کرد. همچنین بر اساس برخی داده ها، شاخص های سرمایه اجتماعی و محیط کسب وکار در ایران در رتبه بندی های بین المللی و همچنین ارزیابی های داخلی در جایگاه مناسبی قرار ندارند که این می تواند ناقض بهبود محیط کسب وکار شود و باعث بروز ناهنجاری های اخلاقی گردد و ریسک پذیری را در جامعه افزایش دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 729

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 422 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2017
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    24-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    174
  • دانلود: 

    347
چکیده: 

Background Important role of ethical behavior in organization, resulted in directing managers and experts to its affecting factors, since analysing the effective factors on ethical behavior of employees can improve it at different levels of organization. Therefore, the aim of this study was to analyze the factors that affect on ethical behavior of Mashhad Municipality employees. Method In this study, mix method (quality and quantitive) is used that in quantity is thye post hoc research. The study population includes all the employees of Mashhad Municipality in the center and the regions. The samples in the qualitative study, based on purposive sampling include 40 persons and samples in the quantitative study, based on random sampling were 327 persons. In order to gather information, interviews and questionnaires were used. The content analysis was used to analyze the interviews. Confirmatory factor analysis in AMOS was used for analysing data. Results The results show that the factors affecting ethical behavior of employees can be in the form of 12 components and 22 variables. By using KMO index and Bartlett's test the appropriate number of data was approved. In order to assess the research model, factor loadings were calculated and since all factor loadings were more than 0. 3 the research model was approved. Conclusion The results of this study show that the factors affecting ethical behavior of employees are including: Ethical personnel selection, Ethical compensation, Empowerment and socialization, Career, Ethical Team building, Ethical work environment, Organizational Justice, Motivation, Organizational Commitment, Ethical leadership style, Ethical structure and Ethical monitoring.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 174

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 347 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

درخشان مژگان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    37-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    520
  • دانلود: 

    209
چکیده: 

زمینه به منظور دستیابی به اهداف سازمانی لازم است روابط بین مدیران و کارکنان به گونه ای باشد که طی آن زیردستان بتوانند به راحتی و بدون دغدغه، ایده ها و نظرات سازنده خود را در راستای ارتقای برون داد سازمان بیان نمایند. در جستجوی شناسایی عوامل تسهیل کننده این امر، هدف از پژوهش حاضر تحلیل روابط بین جو اخلاقی، سرمایه روان شناختی و آوای سازمانی بود. روش روش پژوهش به صورت توصیفی-همبستگی بوده است. جامعه آماری، کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان مشتمل بر 332 نفر بودند و با استفاده از شیوه نمونه گیری تصادفی ساده، تعداد 125 نفر از آن ها، به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها سه پرسشنامه جو اخلاقی، سرمایه روان شناختی و آوای سازمانی بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم، آزمون همبستگی پیرسون و مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها نتایج آزمون همبستگی نشان داد که بین جو اخلاقی، سرمایه روان شناختی و آوای سازمانی، روابط مثبت و معناداری وجود داشت. نتایج مدل یابی معادلات ساختاری نیز نشان داد که جو اخلاقی هم به صورت مستقیم و هم با واسطه سرمایه روان شناختی بر آوای سازمانی تاثیرگذار است. نتیجه گیری براساس یافته های پژوهش، از طریق بهبود جو اخلاقی سازمان می توان زمینه ارتقای سرمایه روان شناختی و افزایش آوای سازمانی را فراهم آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 520

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 209 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    47-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    575
  • دانلود: 

    298
چکیده: 

زمینه عدالت یکی از مظاهر زندگی بشر است، که همواره ضامن بقای اجتماعی بوده است. درک عدالت سازمانی از سوی کارکنان عاملی مهم در جهت افزایش تعهد آنان به سازمان و گسترش اخلاق شغلی در فضای سازمان است. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی ارتباط عدالت سازمانی و آوای سازمانی کارکنان، با تحلیلی بر نقش اخلاق حرفه ایی و امنیت روانی انجام گرفت. روش روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری، شامل کلیه کارکنان ادارات موجود در سایت اداری سنندج(کردستان) بود. که با استفاده از شیوه نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 210 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل چهار مورد پرسشنامه استاندارد بودند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و مدل یابی معادلات ساختاری صورت گرفت. یافته ها یافته ها نشان داد که بین عدالت سازمانی با آوای سازمانی و ابعاد آن همبستگی مثبت و معناداری وجود داشت (05/. p <). همچنین همبستگی آوای سازمانی با اخلاق حرفه ای و امنیت روانی مثبت و معنی دار بود. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که امنیت روانی و اخلاق حرفه ایی ارتباط غیرمستقیم عدالت سازمانی و آوای سازمانی را افزایش می دهند. نتیجه گیری بر اساس نتایج پژوهش گسترش عدالت سازمانی می تواند زمینه اظهار عقاید و نظرات کارکنان را مساعد نماید که در این زمینه امنیت روانی و اخلاق حرفه ایی می تواند، عاملی مهم در زمینه توجه بیشتر کارکنان به آوای سازمانی باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 575

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 298 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2017
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    59-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    130
  • دانلود: 

    347
چکیده: 

Background The ethical work climate is one of the factors that shaping the attitudes of employees and associates with moral behavior and procedure of job decision making and its effectiveness. This study tries to investigate the relationship between career decision making self-efficacy and work climate with job effectiveness of Tehran swimming coaches. Method The research methodology of the study is descriptive-correlation. The population of this study was the swimming active coaches from city of Tehran. The sample consisted of 180 swimming coaches that selected through Morgan table. To measure research variables, three questionnaires consisted of career decision making self-efficacy questionnaire, work climate questionnaire and job effectiveness questionnaire were used. Data were analyzed by Kolmogrov-Smirnov and multiple correlation tests Results The results indicated that there are simple relationships between career decision making self-efficacy and work climate with job effectiveness. Multiple regressions revealed that among career decision making, self-efficacy and work climate are the best variables for predicting the job effectiveness of the coaches, respectively. Conclusion The results of the study suggest that managers need to pay more attention to career self-efficacy and work climate of the coaches to increase the effectiveness and ultimately achieve the organizational goals.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 130

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 347 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    67-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    498
  • دانلود: 

    604
چکیده: 

زمینه کارکنان بخش فروش حلقه اتصال سازمان و مشتریان هستند. مدیران با ایجاد فضای کاری اخلاقی در این بخش، می توانند نقش مهمی در ایجاد نتایج مثبت برای کارکنان، مشتریان و البته سازمان ایفا نمایند. هدف از تحقیق حاضر تحلیل رابطه فضای کاری اخلاقی و عملکرد کارکنان فروش با در نظر گرفتن اثر واسطه ای تعهد سازمانی و استرس شغلی بوده است. روش روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری متشکل از کارکنان بخش فروش فروشگاه های پوشاک استان مازندران بوده اند که از بین آنها 411 نفر به عنوان نمونه و از روش نمونه گیری خوشه ایانتخاب گردیده اند. در جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد: فضای کاری اخلاقی، استرس شغلی، تعهد سازمانی و عملکرد کارکنان فروش، با روایی و پایایی مورد تائید استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری و نرم افزارهای AMOS 22 و SPSS 19 استفاده شد. یافته ها نتایج حاکی از وجود روابط مثبت و معنی دار بین فضای کاری اخلاقی با تعهد سازمانی و تعهد سازمانی با عملکرد کارکنان بوده است. وجود رابطه مثبت بین فضای کاری اخلاقی با عملکرد کارکنان از یک سو و روابط منفی بین فضای کاری اخلاقی با استرس شغلی و بین استرس شغلی با عملکرد کارکنان فروش از سوی دیگر از دیگر مهم ترین یافته های این پژوهش هست. نتیجه گیری ایجاد فضای کاری اخلاقی در فروشگاه منجر به افزایش تعهد سازمانی، کاهش استرس شغلی و درنهایت بهبود عملکرد کارکنان فروش خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 498

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 604 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    77-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    963
  • دانلود: 

    771
چکیده: 

زمینه اخلاق حرفه ا ی، تاثیر چشم گیری بر روی فعالیت ها و عملکرد فردی و گروهی و نتایج سازمان دارد. در نتیجه پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش تعاملی درگیری شغلی و تناسب شغلی بر اخلاق حرفه ای و تمایل به ترک خدمت کارکنان انجام شده است. روش روش پژوهش حاضر توصیفی-همبستگی می باشد. حجم جامعه آماری 3168 نفر از کارکنان دانشگاه های دولتی شهر تبریز بود. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران (5/0، p = 5/0d = ) با توجه به جامعه آماری، 350 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی در نظر گرفته شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شد. داده های به دست آمده با استفاده از روش همبستگی و تحلیل رگرسیون چندگانه تعدیل کننده مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نتایج پژوهش نشان داد که رابطه مثبت معناداری بین دو متغیر درگیری شغلی و تناسب شغلی با اخلاق حرفه ای (25/0r=، 16/0r=، 001/0 P=) وجود دارد. همچنین رابطه منفی معناداری بین دو متغیر درگیری شغلی و تناسب شغلی با تمایل به ترک خدمت (32/0-r =، 28/0-= r و 000/0 P=) وجود دارد. علاوه براین نتایج پژوهش نشان داد که درگیری شغلی و تناسب شغلی در تعامل باهم اخلاق حرفه ای و ترک خدمت را پیش بینی می کنند. نتیجه گیری نتایج این پژوهش حاکی از این است که درهرسازمانی شیفتگی شغلی و درگیرشدن کارکنان با شغل و نیز تناسب کارکنان با شغلشان باعث ارتقای اخلاق حرفه ای در کارکنان و در راستای آن در سازمان می شود. همچنین در این فضا تمایل به ترک شغلی کارکنان کاهش پیدا می کند لذا بایستی در سازمان توجه ویژه ای به آن شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 963

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 771 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    85-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    432
  • دانلود: 

    275
چکیده: 

زمینه سرمایه انسانی به عنوان عامل اصلی رشد سازمانی می تواند به طور موثری در پرتوی خصائل نیکو مدیران توسعه یابد، با درک این مهم پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سیرت های اخلاقی مدیران با توسعه سرمایه انسانی انجام شده است. روش روش تحقیق توصیفی و طرح پژوهشی همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه مدیران و کارکنان دانشگاه بوعلی سینا همدان می باشد، 172 نفر از کارکنان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم هر طبقه به عنوان نمونه آماری جهت مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از دو پرسشنامه استاندارد سیرت اخلاقی مدیران و سرمایه انسانی استفاده شد. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده ازآزمون همبستگی پیرسون و مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزارهای آماری LISREL و SPSS تحلیل شدند. یافته ها نتایج بررسی نشان داد که رابطه بین پایبندی به عهد و پیمان، پرپاداشتن حق و عدل، شرح صدر و حسن خلق با توسعه سرمایه انسانی مثبت و معنی دار می باشد، اما رابطه بین دلسوزی و در دسترس بودن با توسعه سرمایه انسانی معنی دار نبود. نتیجه گیری نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد برای توسعه سرمایه انسانی در دانشگاه ها می بایست مدیران به سیرت های اخلاقی خود توجه کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 432

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 275 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    95-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1187
  • دانلود: 

    617
چکیده: 

زمینه رعایت اصول اخلاقی از سوی عوامل اجرایی کسب وکارهای کوچک می تواند در شکل دهی رفتار مشتریان و حفظ آنها تاثیر داشته باشد. از این رو، هدف از پژوهش حاضر تحلیل رعایت اخلاق در باشگاه های بدنسازی با رفتار مصرفی ورزشکاران بود. روش تحقیق حاضر کاربردی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق ورزشکاران باشگاه های بدنسازی استان کردستان بود و نمونه آماری به صورت تصادفی 305 نفر انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته به عنوان ابزار پژوهش استفاده شد که پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 93/0 به دست آمد. داده های تحقیق با استفاده از مدل معادلات ساختاری در محیط نرم افزار AMOS و SPSSمورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نتایج نشان داد که شاخص های برازش مطلوب و نشان دهنده تایید مدل پژوهش بود. با توجه به نتایج، رفتارهای اخلاقی عوامل اجرایی روی رفتارهای مصرفی ورزشکاران تاثیرگذار بود (74/0). همچنین نتایج رگرسیون نشان داد که متغیرهای رفتار اخلاقی (به جز مسئولیت پذیری)، رابطه معناداری با متغیرهای رفتار مصرفی داشتند. نتیجه گیری رفتار اخلاقی و رعایت اصول آن از عوامل موثر بر رفتار مصرفی مشتریان به ویژه در محیط های ورزشی و باشگاه های بدنسازی می باشد و به فعالان این حوزه در رسیدن به اهداف اقتصادی و ورزشی خود کمک شایانی خواهد کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1187

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 617 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    105-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    680
  • دانلود: 

    522
چکیده: 

زمینه ضعف پایبندی به اخلاقیات علمی، یکی از مسائل جدی در آموزش عالی می باشد. از این روی، هدف از پژوهش حاضر، تبیین میزان بی اخلاقی علمی و برخی عوامل موثر بر آن در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان انجام می باشد. روش پژوهش حاضر کاربردی و در زمره پژوهش های همبستگی قرار دارد. جامعه پژوهش شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان بود که 290 نفر از آنها با روش نمونه گیری طبقه ای متناسب به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه خود اظهاری شد. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از روش های آماری مختلفی نظیر مدل مقایسه میانگین ها، تحلیل واریانس، ضرایب همبستگی و مدل معادلات ساختاری تحلیل شدند. یافته ها بیش از دو سوم دانشجویان اظهار داشته اند که به هیچ وجه در طول مدت تحصیل خود مرتکب هیچ یک از موارد بی اخلاقی علمی مطرح در پژوهش حاضر نشده اند و بیشترین فراوانی، به موارد خفیف بی اخلاقی علمی می شود تا موارد شدید. نتایج تحلیل های بیشتر نیز نشان می دهد که از میان متغیرهای مستقل، متغیرهای نگرش به بازدارندگی اساتید و نگرش منفی به تقلب، اثر مستقیم بر بی اخلاقی علمی دارند. نتیجه گیری عدم اهتمام جدی اساتید به اخلاقیات علمی از یک طرف و نگرش مثبت دانشجویان به بی اخلاقی علمی از عوامل مهم زمینه ساز ارتکاب دانشجویان به این گونه رفتارهای می باشند. در کنار سایر اقدامات از جمله تدوین قوانین و سیاست های بازدارنده، توجه به آموزش و افزایش آگاهی کنشگران علمی اولویت بیشتری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 680

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 522 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    117-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    565
  • دانلود: 

    183
چکیده: 

زمینه امروزه فعالیت های متقلبانه اثرات مخربی بر سرمایه گذاری و بازارهای مالی گذاشته اند و تقلب، جعل و دستکاری مغرضانه در اسناد و دیگر رفتارهای سوء حرفه ای منجر به افزایش عدم اعتماد عمومی به حرفه حسابداری شده است. بر این اساس، حسابداران باید بتوانند با فشارهایی که از طرف خودشان و یا منابع خارجی وجود دارد مقابله کنند. هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین اخلاق پولی و ادراک اخلاقی دانشجویان حسابداری با درک رویدادها و اقدامات تردیدآمیز حسابداری است. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حسابداری دانشگاه های استان فارس می باشد، که از میان آن ها 435 نفر، به روش تصادفی ساده، به عنوان نمونه تحقیق، انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این بررسی پرسشنامه بود و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف و آزمون های همبستگی اسپیرمن و پیرسون استفاده گردید. یافته ها نتایج بررسی نشان داد که ارتباط مثبت و معنی داری بین اخلاق پولی (پول دوستی) و ادراک اخلاقی دانشجویان حسابداری با درک آن ها نسبت به رویدادهای تردیدآمیز و متقلبانه حسابداری وجود دارد. نتیجه گیری با توجه به رابطه اخلاق پولی و ادراک اخلاقی دانشجویان حسابداری با درک اقدامات تردیدآمیز، به نظر می رسد ضروری است که مراجع حرفه ای بر آموزش اصول اخلاق پولی دانشجویان و نحوه اجرا و استفاده از این اصول در مواجه با رویدادهای تردیدآمیز و متقلبانه حسابداری تاکید نمایند و مباحث درسی اخلاقی را در کنار سایر مباحث تخصصی به دانشجویان حسابداری در نظر بگیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 565

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 183 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    127-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    598
  • دانلود: 

    372
چکیده: 

زمینه از جمله مهمترین جنبه های اخلاقی در سازمان، فضیلت سازمانی و شجاعت اخلاقی حرفه ای است. هدف پژوهش حاضر تحلیل کانونی رابطه بین ابعاد فضیلت سازمانی و مولفه های شجاعت اخلاق حرفه ای در بین اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی اردبیل بود. روش پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، از نوع همبستگی بنیادی یا کانونی است. جامعه آماری شامل تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی ( محققی، علوم پزشکی و پیام نور) اردبیل بودند. حجم جامعه آماری 700 نفر است که تعداد 250 نفر آنها از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. داده های مورد نیاز با استفاده از دو پرسشنامه استاندارد فضیلت سازمانی و شجاعت اخلاق حرفه ای جمع آوری شدند. با استفاده از آزمون های آماری ماتریس همبستگی پیرسون و تحلیل همبستگی کانونی و به وسیله نرم افزار SPSS، داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نتایج تحلیل نشان داد که رابطه متغیر کانونی فضیلت سازمانی با متغیر کانونی شجاعت اخلاق حرفه ای 74/0 می باشد. شاخص لامبدای ویلکز برای این ارتباط 42/0 به دست آمد که آماره F مربوط به آن نیز 33/9 می باشد که در سطح 01/0 معنی دار است. هم چنین 58/0 واریانس مولفه های شجاعت اخلاقی با ابعاد فضیلت سازمانی تبیین می شود. نتیجه گیری با توجه به نتایج به دست آمده، تحلیل همبستگی کانونی با 99 درصد احتمال وجود همبستگی بین دو مجموعه مولفه های شجاعت اخلاقی با ابعاد فضیلت سازمانی را تایید می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 598

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 372 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    137-148
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    673
  • دانلود: 

    305
چکیده: 

زمینه برای مقابله با پویایی محیط توسل به خلاقیت کارکنان بهترین گزینه است؛ متغیرهای چون سبک رهبری اخلاقی و سکوت حاکم بر سازمان می توانند تسهیل کننده و منع کننده این ظرفیت سازمانی باشند. هدف این پژوهش بررسی رابطه سبک رهبری اخلاقی و سکوت سازمانی با خلاقیت کارکنان می باشد. روش روش پژوهش توصیفی – همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی 1395-1394 به تعداد 600 نفر می باشد که به روش نمونه گیری تصادفی ساده و براساس فرمول کوکران تعداد 235 نفر به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های استاندارد رهبری اخلاقی، سکوت سازمانی و خلاقیت کارکنان استفاده گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری تحلیل رگرسیون چندگانه به روش همزمان و تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) استفاده شد. یافته ها یافته های این تحقیق نشان می دهد که بین رهبری اخلاقی با سکوت سازمانی رابطه منفی و معنادار؛ بین رهبری اخلاقی و خلاقیت کارکنان رابطه مثبت ومعناداری وجود دارد. ابعاد رهبری اخلاقی (22/0=β ) و ابعاد سکوت سازمانی (11/0=β ) قادر به پیش بینی خلاقیت کارکنان می باشند. نتیجه گیری نتایج پژوهش نماینگر این ایده می باشد؛ که به کارگیری سبک رهبری اخلاقی در سازمان می تواند موجبات اعتماد سازمانی را فراهم کرده و سکوت حاکم بر سازمان را شکسته و با ایجاد شور و جنبش لازم در کارکنان، زمینه را برای بروز خلاقیت کارکنان تسهیل نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 673

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 305 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    149-154
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    548
  • دانلود: 

    582
چکیده: 

زمینه افرادی که در یک سازمان کار می کنند، رفتارهای شغلی متفاوتی نشان می دهند؛ یکی در حد انجام وظیفه، و دیگری فراتر از آن. محققان در این تحقیق به بررسی رابطه فلسفه اخلاقی با بروز رفتار های فرانقش پرداختند. روش این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی– همبستگی است؛ که طی آن 370 نفر از بین 1253 کارکنان شرکت گاز استان گیلان، به روش احتمالی تصادفی ساده و با استفاده از پرسشنامه استاندارد مورد مطالعه قرار گرفتند. از آزمون همبستگی پیرسون برای تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها نتایج نشان می دهد ابعاد فلسفه اخلاقی با بروز رفتار فرانقش رابطه معنی داری دارد و شدت رابطه منفعت گرایی و آزادی فردی با رفتار فرانقش بیش از سایر ابعاد می باشد. نتیجه گیری با توجه به یافته ها، می توان گفت افزایش سطح ارزش های اخلاقی در سازمان، منجر به سطح بیشتری از رفتار فرانقش در کارکنان می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 548

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 582 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    155-160
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1495
  • دانلود: 

    969
چکیده: 

زمینه کلید حفظ اعتماد مراجعین و عموم یک جریان اخلاقی و حرفه ای است که عمل حسابداران را با درستی، بی طرفی و استقلال شکل می دهد. در این راستا هر شرکت باید یک منشور اخلاقی داشته باشد تا به وسیله آن بتواند خطر را به حداقل برساند. پژوهش حاضر به دنبال بررسی اثرات اخلاق حسابداری به عنوان سازوکاری در جهت افزایش تصمیم گیری ها و رفتارهای اخلاقی در حسابداران، مدیران مالی و مدیران عامل در بخش خصوصی است. روش پژوهش حاضر، توصیفی ازنوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل حسابداران، مدیران مالی و مدیر عامل شهرک صنعتی زاهدان است. به دلیل محدود بودن جامعه آماری(230N=) کل جامعه به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شد. پرسشنامه استاندارد جهت گردآوری دادها بین جامعه آماری توزیع و در نهایت تعداد 184 پرسشنامه جمع آوری شد و جهت تحلیل فرضیات و پردازش داده ها از روش مدلسازی حداقل مربعات جزئی(PLS) استفاده گردید. یافته ها نتایج تحقیق نشان داد که اخلاق حسابداری بر بهبود تصمیم گیری و رفتار مدیران در بخش خصوصی تاثیر دارد و با تقویت اخلاق در شرکت می توان به اخذ تصمیم ها و رفتارهای اخلاقی امیدوار، و نگرانی های مربوط به رسوائی اخلاقی در شرکت را رفع نمود. نتیجه گیری باتوجه به رابطه اخلاق حسابداری و بهبود تصمیم گیری و رفتار مدیران، به نظر می رسد ضروری است که نهادهای حرفه ای به فراهم کردن منشور اخلاقی که ضمن جامع بودن، از ضمانت اجرایی مناسب برخوردار باشد، همت گمارند تا بدین وسیله بتوان از وقوع رسوائی های مالی و کم شدن اعتبار حرفه پیشگیری کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1495

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 969 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    161-164
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    597
  • دانلود: 

    531
چکیده: 

زمینه هدف مالی رفتاری بررسی اثر عوامل رفتاری بر عوامل مالی است. یکی از موضوع هایی که می تواند بر تصمیم گیری سرمایه گذاران اثرگذار باشد، ویژگی های شخصیتی است. پایبندی به اخلاق نیز از موضوع هایی است که در رفتاری که از افراد بروز پیدا می کند، اثرگذار است. هدف این پژوهش بررسی ارتباط اخلاق حرفه ای و ویژگی های شخصیتی سرمایه گذاران است. روش پژوهش حاضر کاربردی و از حیث گردآوری توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه سرمایه گذاران بورس است که به وسیله نمونه گیری در دسترس حجم نمونه 170 نفر مشخص که در نهایت پس از اجرا 153 پرسشنامه دریافت شد. ابزار تحلیل دو پرسشنامه شخصیت نئو و پرسشنامه اخلاق حرفه ای بود. جهت تجزیه و تحلیل نتایج از همبستگی پیرسون استفاده شد. یافته ها یافته ها نشان می دهد بین اخلاق حرفه ای و برون گرایی، تطابق پذیری، وظیفه شناسی و گشودگی نسبت به تجربه همبستگی مثبت معنادار و بین اخلاق حرفه ای و روان رنجوری همبستگی منفی معنادار برقرار است. نتیجه گیری بین اخلاق حرفه ای و ویژگی های شخصیتی سرمایه گذاران رابطه معنادار وجود دارد که نشان دهنده اهمیت اخلاق حرفه ای و نیاز به توجه بیشتر به آن است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 597

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 531 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0