مطالعه حاضر که از جهت هدف بنیادی است، درجهت توسعه نظریات زمینه های کارآفرینانه با تاکید بر نقش مزیت های منطقه ای انجام گرفته و دارای رویکرد پژوهشِ کیفی از نوع داده بنیاد نظام مند است. داده ها از طریقِ مطالعه منابع مستند و مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 17 نفر از کارآفرینان و مدیران صنعت نساجی ازطریق نمونه گیری هدفمند، جمع آوری گردید. در مرحله ی کدگذاری باز، تعداد 114 کد مقدماتی از تحلیل مصاحبه ها شناسایی شد که پس از پالایش و ادغامِ کدهای مشابه، 91 کد، نهایی شدند. در دومین مرحله، کدگذاری محوری با استفاده از سازه های مدل کدگذاری محوری حول پدیدة مورد بررسی انجام شد. در بخش کدگذاری انتخابی، درخصوص عوامل علّی، 17 مفهومِ شناسایی شده از مصاحبه ها، در 4 زیرمقوله و 2 مقوله عوامل اقتصادی و عوامل غیراقتصادی طبقه بندی شدند. پدیده محوریِ مطالعه، مزیت های منطقه ای است که شامل 26 مفهوم بوده و در 2 مقوله عوامل مشهود متشکّل از عوامل فضایی، عوامل صنعتی و بازرگانی و عوامل نامشهود متشکّل از عوامل تاریخی و اجتماعی طبقه بندی شد. همچنین شرایط زمینه ای، با 25 مفهوم، 4 زیرمقوله و 2 مقوله شامل بسترسازهای تخصصی و بسترسازهای عمومی تعریف شد.