Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    586
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 586

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    541
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 541

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1019
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1019

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    601-619
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    554
  • دانلود: 

    191
چکیده: 

مطالعه حاضر که از جهت هدف بنیادی است، درجهت توسعه نظریات زمینه های کارآفرینانه با تاکید بر نقش مزیت های منطقه ای انجام گرفته و دارای رویکرد پژوهشِ کیفی از نوع داده بنیاد نظام مند است. داده ها از طریقِ مطالعه منابع مستند و مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 17 نفر از کارآفرینان و مدیران صنعت نساجی ازطریق نمونه گیری هدفمند، جمع آوری گردید. در مرحله ی کدگذاری باز، تعداد 114 کد مقدماتی از تحلیل مصاحبه ها شناسایی شد که پس از پالایش و ادغامِ کدهای مشابه، 91 کد، نهایی شدند. در دومین مرحله، کدگذاری محوری با استفاده از سازه های مدل کدگذاری محوری حول پدیدة مورد بررسی انجام شد. در بخش کدگذاری انتخابی، درخصوص عوامل علّی، 17 مفهومِ شناسایی شده از مصاحبه ها، در 4 زیرمقوله و 2 مقوله عوامل اقتصادی و عوامل غیراقتصادی طبقه بندی شدند. پدیده محوریِ مطالعه، مزیت های منطقه ای است که شامل 26 مفهوم بوده و در 2 مقوله عوامل مشهود متشکّل از عوامل فضایی، عوامل صنعتی و بازرگانی و عوامل نامشهود متشکّل از عوامل تاریخی و اجتماعی طبقه بندی شد. همچنین شرایط زمینه ای، با 25 مفهوم، 4 زیرمقوله و 2 مقوله شامل بسترسازهای تخصصی و بسترسازهای عمومی تعریف شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 554

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 191 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    621-640
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1040
  • دانلود: 

    505
چکیده: 

تأمین مالی یکی از مهم ترین دغدغه های کارآفرینان و یکی از مشکلات اصلی و دلایل شکست کسب وکارهای کوچک است. فرشتگان کسب وکار گروه مهمی از تأمین کنندگان مالی برای کارآفرینان در مراحل اولیه کسب وکار هستند. کارآفرینان به توسعه استراتژی و ابزار بازاریابی نیاز دارند که فراتر از تعاریف متعارف مشتری بوده و هر سازمان یا فردی را که می تواند تأثیر مثبت بر کسب وکار مخاطره آمیز کارآفرینانه داشته باشد، هدف بازاریابی قرار می دهند. در این معنا، یکی از نقش های مهم بازاریابی کارآفرینانه، اهتمام در هدف گیری دیگر ذی نفعان حیاتی از جمله فرشتگان کسب وکار است. هدف از انجام این پژوهش، تبیین آمیخته بازاریابی کارآفرینانه برای جذب سرمایه به جای جلب همکاری سرمایه گذاران فرشته است. این پژوهش از منظر جهت گیری، بنیادی و برحسب گردآوری اطلاعات، مطالعه موردی چندگانه است. برای گردآوری داده ها از مصاحبه عمیق واقعه محور و برای تحلیل داده ها از تحلیل مضمون استفاده شده است. به این ترتیب چهار فرشته کسب وکار و هفت کارآفرین که این نوع سرمایه گذاری را تجربه کرده اند، مورد مطالعه قرار گرفتند. بر اساس یافته های این تحقیق، پنج مقوله: قابلیت ها و ویژگی های کارآفرین، تیم، تعهد، ارزش پیشنهادی و ارائه به عنوان عناصر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه در تأمین مالی از فرشتگان کسب وکار شناسایی شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1040

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 505 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    641-660
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    573
  • دانلود: 

    189
چکیده: 

هدف این تحقیق، توصیف و تحلیل وضع موجودِ روش شناسی در حوزه فرصت های کارآفرینانه در مجله های مرتبط با کارآفرینی است. روش پژوهش، برحسب هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، تحلیل محتوا-کیفی است. برای انتخاب مقاله ها از روش جست وجو در پایگاه های داده ABI/INFORM استفاده شده است. از مجموع 470 مقاله جمع آوری شده در فاز اول جست وجو، 191 مقاله که در فاصله زمانی 1988 تا 2017 در مجله های برتر بین المللی منتشر شده، انتخاب و تحلیل شدند. یافته های این پژوهش حاکی است که مقاله های یادشده از لحاظ گزارش روایی و پایایی وضعیت مناسبی دارند. سطح تحلیل منفرد و خُرد در بیشتر مقاله ها وجود دارد و پیمایش ها، بیشترین فراوانی را در بین ابزارهای جمع آوری داده دارند. اغلب مقاله ها نیز از لحاظ چارچوب زمانی مقطعی هستند و مطالعات طولی درصد اندکی را به خود اختصاص داده اند. از لحاظ نوع مطالعه، مطالعات پیمایشی بیشترین میزان را دارند و سهم مطالعات آزمایشی و شبه آزمایشی ناچیز است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 573

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 189 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    661-679
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    601
  • دانلود: 

    321
چکیده: 

کارآفرینی دانشگاهی اشاره به تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی محققان دانشگاه از طریق تاسیس کسب وکارهای جدید دارد و از آنجا که ماهیت کارآفرینی در رشته های علوم انسانی بیشتر از نوع کارآفرینی خدماتی است تحقیقات خاص خود را می طلبد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی است. رویکرد پژوهش کیفی از نوع تحلیل محتوا و هدف اصلی آن تعیین چارچوبی برای توسعه کارآفرینی دانشگاهی در رشته های علوم انسانی است. در این راستا پس از مروری بر پیشینه تحقیقات، با استفاده از روش مصاحبه نیمه ساختاریافته با 15 نفر از خبرگان حوزه کارآفرینی دانشگاهی، کارآفرینان دانشگاهی در حوزه علوم انسانی از جمله هیئت علمی دانشگاه، اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلانی که به ایجاد موسسات خدماتی و مشاوره ای تخصصی اقدام نموده اند اطلاعات گردآوری و با روش تحلیل محتوا در نرم افزار 10 MaxQDA داده ها تجزیه وتحلیل شدند. در نهایت، 7 بعد عبارت از فرهنگ کارآفرینی، نقش دولت، ساختار دانشگاه ها، شیوه آموزشی دانشگاه، تحقیق و تجاری سازی، ارتباطات بیرونی و زیرساخت مالی برای توسعه دانشگاه کارآفرین در حوزه علوم انسانی شناسایی شد. داده های حاصل از این تحقیق می تواند گام رو به جلویی برای توسعه و پیشرفت کارآفرینی در رشته-های علوم انسانی محسوب شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 601

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 321 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    381-700
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1277
  • دانلود: 

    679
چکیده: 

امروزه اشتغال و کارآفرینی در مرکز توجه دولت های مختلف جهان قرار دارد. روش این پژوهش برحسب هدف، بنیادی و برحسب گردآوری اطلاعات، کیفی-نظریه داده بنیاد با رویکرد گلیزری است. برای دستیابی به هدف پژوهش، 15نفر از خبرگان آشنا با حداقل دو حوزه از حوزه های مهارتی، کارآفرینی و رسانه ای، با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند برای مصاحبه های عمیق انتخاب شده و داده های کیفی هم زمان با استفاده از مجموعه ای از کدگذاری های باز، انتخابی و یادنوشت نگاری تحلیل شدند. برای اطمینان از کیفیت یافته ها علاوه بر استراتژی های ممیزی پژوهشی، روند استخراج مفاهیم و کدگذاری ها توسط محققان خبره نظارت شد و نتایج به تائید چهارنفر از مصاحبه شوندگان نیز رسید. نتایج نشان داد: مهم ترین نگرانی مصاحبه شوندگان، نداشتن مهارت در افراد است. ازاین رو کسب مهارت، با مقولات اصلی منابع مالی، انسانی، آموزشی، مرکز آموزش، سازمان و خانواده، به عنوان مقوله محوری پژوهش تعیین شد. حرکت به سمت کارآفرینی رسانه ای با سه طبقه اصلی درونداد، فرآیند و برونداد نیز به عنوان مقوله فرآیند اجتماعی پایه پژوهش انتخاب شد که به همراه توجه به عوامل محیطی در هر دو مقوله یادشده می توانند در طول زمان نگرانی مصاحبه شوندگان را رفع کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1277

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 679 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    701-718
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    529
  • دانلود: 

    269
چکیده: 

موفقیت شرکت های دانش بنیان ایرانی به عنوان پیشران های اقتصاد دانش بنیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این پژوهش با هدف شناسایی ابعاد رهبری سازمانی مؤثر بر موفقیت در رسیدن به مرحله رشد سریع در شرکت های دانش بنیان ایرانی انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، بنیادی و گردآوری داده ها با روش کیفی-موردکاوی چندگانه انجام شده است. برای نمونه گیری با ویژگی های حداکثری نیز، از میان بیش از 3هزار شرکت دانش بنیان، حدود 30 شرکت به عنوان نمونه های قابل بررسی مشخص شدند که اشباع نظری در بررسی موارد نهم تا یازدهم رخ داد. بررسی ها عمدتاً بر پایه مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 25نفر از رهبران و نیروهای کلیدی این شرکت ها صورت گرفت. درنهایت ابعاد رهبری مؤثر بر موفقیت شرکت در رسیدن به مرحله ی رشد سریع، با تحلیل محتوای مصاحبه ها و استخراج کدها، مقوله ها و شناسایی ارتباطات آن ها به کمک نرم افزار اطلس تی آی مشخص شد. از میان 68 عامل نهایی شناسایی شده، نگاه ایدئولوژیک به کار، عشق به محصول، داشتن نگاه جهانی، توجه ویژه به مسائل حقوقی، ورود به حوزه ی جدید، تأمین سرمایه شخصی، خانواده های هدایت کننده، بی تکلف بودن، استفاده از رهبری اشتراکی فقط برحسب نیاز، وجود ارتباط کاری یا خانوادگی پیشین با تیم اصلی و سخت گیری متقابل میان رهبر و تیم اصلی، مهم ترین ابعادرهبری در این شرکت ها بودند که معرفی شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 529

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 269 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سخته شقایق | کریمی آصف

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    739-737
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1872
  • دانلود: 

    1211
چکیده: 

با توجه به رشد کارآفرینی دیجیتال و کارایی نوآوریِ باز، و همچنین عدم مطالعه نظام مند بر عوامل مؤثر بر نوآوریِ باز و خلأ تئوریک موجود، شناسایی عوامل مؤثر بر نوآوریِ باز در بستر کارآفرینی دیجیتال از دیدگان محققان و خبرگان بازار از اهمیت بالایی برخوردار است. پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی است و رویکرد کیفی دارد و از منظر شیوه جمع آوری داده ها نیز توصیفی-پیمایشی است. این پژوهش در دو فاز صورت گرفته است. فاز اول با استفاده از روش کیفی فراترکیب انجام شده و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات در این فاز، اسناد و مدارک گذشته است که شامل 43 مقاله می شود. شیوه تحلیل داده ها نیز براساس کُدگذاری باز انجام شده است. در فاز دوم با توجه به یافته های فاز اول، پروتکل مصاحبه طراحی شده و در ادامه عوامل مؤثر بر نوآوریِ باز در کارآفرینی دیجیتال در ایران شناسایی شد. جامعه آماری فاز دوم، خبرگان حوزه کارآفرینی دیجیتال هستند که با ده نفر از آنان مصاحبه عمیق انجام شد و با روش کُدگذاری باز، محوری و گزینشی مورد تحلیل قرار گرفت. در نهایت با برآیند دو فاز، به چهار عامل تأثیرگذار شامل محیط، خصوصیات فردی، قابلیت های کسب وکار و فعالیت های استراتژیک به همراه شاخص های هر کدام دست یافتیم

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1872

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1211 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    739-758
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1157
  • دانلود: 

    510
چکیده: 

توسعه مهارت های رهبری در جهت ایجاد استراتژی نوآورانه، برای رقابت در محیط های پیچیده و موفقیت در کسب وکار ضروری است. هدف تحقیق حاضر، بررسی تأثیر رهبری کارآفرینی بر رفتار نوآورانه با نقش میانجی محرک های نوآورانه در آموزش عالی است. روش تحقیق برحسب هدف، کاربردی و از نوع توصیفی-همبستگی بوده است که در جامعه تحقیق اعضای هیأت علمی دانشگاه سیستان وبلوچستان، با نمونه 193نفری براساس تصادفی طبقه ای، اجرا شده است. ابزار تحقیق شامل سه پرسش نامه محقق ساخته رهبری کارآفرینی، محرک نوآوری و رفتار کاری نوآورانه بوده است. روایی تأییدی و پایایی هر سه ابزار مناسب گزارش شد. روش تجزیه وتحلیل با استفاده از نرم افزار PLS2، مدل معادلات ساختاری بوده است. نتایج نشان داد، رهبری کارآفرینی بر محرک ها و رفتار نوآورانه به صورت مستقیم و غیرمستقیم تأثیر دارد. همچنین محرک ها اثر مستقیم بر رفتار نوآورانه داشته است. دانشگاه ها از طریق محرک های فرهنگی باز و آزاد و مدیریت هوشمند نوآوری در کنار رهبری کارآفرینی، می توانند نقش سازنده در رفتار نوآورانه محیط علمی و ذی نفعان آموزش عالی ایفا کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1157

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 510 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button