Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    528
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 528

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    159-175
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    632
  • دانلود: 

    277
چکیده: 

خروج کارآفرینانه یکی از مهم ترین اجزای فرآیند کارآفرینی است. هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی عوامل اثرگذار بر خروج کارآفرینان ایرانی است. بیشتر پژوهش های تابه حال انجام شده در مورد خروج به بررسی عوامل اثرگذار روی خروج و یا اثرات خروج بر کسب وکارها و بر اقتصاد کلان پرداخته اند. از آنجایی که پژوهش جامعی در مورد عوامل خروج کارآفرینان وجود ندارد، پژوهش حاضر بر حسب هدف، بنیادی، بر حسب روش گردآوری اطلاعات رویکردی روایتی به بررسی عوامل و ریشه های خروج کارآفرینان پرداخته است. بازه زمانی ایت تحقیق 1393-1394 می باشد. جامعه اماری این تحقیق ت کارافرینان ایرانی بودند و تعداد 12 مصاحبه با روش نمونه گیری هدفمند انجام گرفت و با تحلیل داده ها که با روش کدگذاری و مقوله بندی انجام شد هفت عامل برای خروج کارآفرینان شناسایی شد. شرایط نامساعد محیطی و قانونی برای کسب وکار، شناسایی فرصت های بهتر کسب وکار، مشکلات مالی، شرایط عاطفی، عدم برآورد چشم انداز مناسب، مشکلات مدیریتی و اداره کسب وکار و مشکلات شراکت به عنوان عوامل خروج در میان کارآفرینان مورد بررسی شناسایی گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 632

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 277 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    474
  • دانلود: 

    571
چکیده: 

کاربری در صنعت خودروسازی مربوط به نوع استفاده از کامیون یا کشنده است که روی خودروهای تجاری نصب می شوند و در همه حوزه ها از جمله در پزشکی کاربردهای مختلفی از قبیل شرایط بحرانی، مناطق محروم و مناطق توریستی را دارا است. این پژوهش درصدد است به شناسایی و اولویت بندی فرصت های کاربری خودروها در توسعه درمانگاه های(کلینیک) سیار پزشکی بپردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها ز نوع آمیخته اکتشافی (کیفی-کمی) بوده و از نظریة تشخیص فرصت مبتنی بر شناسایی سمت تقاضای کالاها و خدمات استفاده کرده است. حجم نمونة در بخش کیفی 24 خبره و در بخش کمی 79 پرسشنامه (سئوال های بسته-پاسخ) است. روش جمع آوری و تحلیل داده های کیفی به صورت مصاحبه های نیمه ساختار یافته و تحلیل محتوا و کدگذاری باز و در بخش کمی، داده های گردآوری شده از پرسشنامه و استفاده از تحلیل های آماری صورت گرفته است. نتایج نشان می دهد فرصت ها در پنج حوزه اصلی کلینیک های سیار با کاربری مشاوره وآموزش، غربالگری، ایمن سازی، تخصصی و درمانی و آزمایشگاه شناسایی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 474

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 571 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    21-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    957
  • دانلود: 

    676
چکیده: 

فرایند تصمیم گیری کارآفرینان در چارچوب الگوهای موجود قابل تبیین نیست و تحلیل ادبیات موجود، شکاف ناشی از غایت گرابودن الگوهای موجود را آشکار می سازد. از این رو، در پژوهش پیش رو با رویکرد غیرغایت گرا و با استفاده از یک طرح کیفی و اکتشافی به مفهوم پردازی عناصر مرکزی فرایند تصمیم گیری ایجاد کسب وکار جدید در نمونه ای منتخب از کارآفرینان نوپای حوزة صنایع فناور پیشرفتة ایران پرداخته می شود. تحقیق حاضر به لحاظ جهت گیری، بنیادی است و از نظر هدف، اکتشافی است. نوع پژوهش کیفی و راهبرد اتخاذشده نیز موردکاوی چندگانه است. جامعة آماری پژوهش، کارآفرینان نوپای فعال در حوزة صنایع فناور پیشرفتة نانو و زیست فناوری شهر تهران هستند. روش نمونه گیری پژوهش، نظری و ملاک تعیین حجم نمونه، اشباع نظری بود. گردآوری داده ها پس از نهایی شدن پروتکل مصاحبه و با استفاده از مصاحبه های کیفی واقعه محور با بیست کارآفرین نوپای نمونة نظری پژوهش انجام گرفت. نتایج فرایند کدگذاری، طبقه بندی و اعتباربخشی به یافته های پژوهش، مقوله های مرکزی فرایند تصمیم گیری ایجاد کسب وکار جدید در نمونة کارآفرینان را تعیین کرده است. براین اساس، مفاهیم گرایش و شایستگی کارآفرینانه، فراشناخت کارآفرینانه، پیش اقدامات و دریافت بازخورد و نگرش مثبت به تغییر، مجموعة مقوله های مرکزی فرایند تصمیم گیری ایجاد کسب وکار جدید را تشکیل می دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 957

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 676 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    39-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    939
  • دانلود: 

    807
چکیده: 

استفاده از سیاست های مناسب برای دستیابی به توسعه اکوسیستم کارآفرینی از اهمیت بسیاری برخوردار است. یکی از عوامل کلیدی در توسعه کارآفرینی، دولت است که با تدوین و اجرای خط-مشی های مناسب، نقش مهمی در توسعه کارآفرینی ایفا می کند. لذا هدف از مقاله حاضر واکاوی محتوای سیاست ها در تطابق با ابعاد اکوسیستم کارآفرینی می باشد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی (غیرآزمایشی) می باشد. برای واکاوی سیاست ها از روش پژوهش تحلیل محتوا و جهت اولویت بندی برنامه های توسعه از مدل تصمیم گیری مجموع وزنی سلسله مراتبی (HAW) و روش وزن دهی آنتروپی شانون استفاده شد. نتایج نشان می دهد که سیاست های کلان ملی شامل قانون اساسی، سند چشم انداز 1404و سیاست های آن و سیاست های برنامه های توسعه، حامی کارآفرینی هستند. از نظر توجه به ابعاد اکوسیستم کارآفرینی، برنامه چهارم در اولویت اول و سپس برنامه های دوم، اول، پنجم وسوم قرار داشتند. بنابراین روند توجه به کارآفرینی در برنامه های توسعه دوم و چهارم کشور روندی تقریبا صعودی داشته است و در دو برنامه سوم و پنجم از شیب پایین رونده برخوردار بوده است که بیانگر کم رنگ تر شدن توجه به ابعاد اکوسیستم کارآفرینی در تفکر سیاست گذاران می باشد. بر اساس اوزان محاسبه شده، توجه به ابعاد اکوسیستم کارآفرینی یکسان نبوده و بعد حمایتی در مقایسه با دیگر ابعاد از اهمیت کمتری برخوردار بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 939

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 807 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    59-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    792
  • دانلود: 

    667
چکیده: 

هدف از این مطالعه بررسی نمونه های عملی تعامل شرکت های نوآور با سرمایه گذاران می باشد تا جنبه های دقیق تری از چالش های هر مرحله رشد را مشخص کند و نهایتا سرمایه گذاران بتوانند باتوجه به مرحله رشدیافتگی شرکت، قرارداد سرمایه گذاری خود را به بهترین شیوه ممکن تنظیم کنند. در ادبیات نظری سرمایه گذاری خطرپذیر، بررسی چالش میان سرمایه گذاران و کارآفرینان، در چارچوب نظریه کارگزاری (بررسی عدم تقارن اطلاعاتی و عدم همسویی منافع) می گنجد. از طرفی نزدیکترین رویکرد نظری در مطالعه تغییرات مولفه های شرکت در هر مرحله رشد، رویکرد ترکیب گرا به رشد سازمان می باشد. در این مطالعه ی کاربردی، با استفاده از روش نظریه مبتنی بر داده که شیوه ای توصیفی مبتنی بر استقرا برای ارائه نظریه ای در خصوص پدیده هاست، چالش های تعامل صاحبان ایده با سرمایه گذاران در مراحل مختلف رشد از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته و گردآوری اطلاعات واقعی مورد بررسی قرار گرفته است. تحلیل داده ها از طریق کدگذاری و شناسایی ارتباط میان مقولات مختلف، نشان می دهد محصول، بازار، مهارت های کارآفرین و نوع ریسک در مراحل مختلف رشد کسب وکار تغییر می یابد و ضروری است رویکرد سرمایه گذاری نیز بر اساس آن تغییر کند. در نتیجه سرمایه گذاری جهت جلب اعتماد و شناخت کارآفرین در مرحله جنینی با مولفه های کسب وکار همخوانی بیشتری دارد. در مرحله نوپایی بکارگیری سازوکارهای پایش ونظارت در سرمایه گذاری ضروری هستند و در مرحله رشدیافتگی، ابعاد مختلف مشارکت بر حسب میزان مالکیت طرفین از کسب وکار تعیین خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 792

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 667 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    79-97
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    547
  • دانلود: 

    576
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش، شناسایی عوامل سوق دهنده و بازدارنده شرکت های مستقر در مرکز رشد علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد می باشد. پژوهش از حیث هدف، کاربردی است. رویکرد پژوهش کیفی و روش پژوهش، مطالعه موردی می باشد. جامعه آماریکلیه شرکت های علوم انسانی مستقر در مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد گروه مورد مطالعه را تشکیل دادند. به منظور گردآوری داده های موردنیاز از مصاحبه نیمه ساخت یافته و تحلیل اسناد استفاده شد. بنابر نتایج به دست آمده، ویژگی های فردی کارآفرینان، ظرفیت های علوم انسانی، حمایت سازمانی دانشگاه، تناسب رشته تحصیلی، ایده نوآورانه، قابلیت های مرکز رشد، پویایی درونی، هدفمند بودن تیم کاری، تجربه کارگروهی و حمایت قانونی به عنوان مهم ترین عوامل سوق دهنده و همچنین، ماهیت ناشناخته رشته های علوم انسانی، ضعف حمایت دانشگاه، عدم درک صحیح از فناوری های علوم انسانی، عدم خودباوری دانشجویان، ضعف مشارکت گروهی، نبود منابع مالی کافی، نبود نگاه میان رشته ای به علوم انسانی، حضور ناموفق در بازار، ضعف حمایت های قانونی به عنوان مهم ترین عوامل بازدارنده راه اندازی شرکت های مرکز رشد علوم انسانی دانشگاه فردوسی معرفی شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 547

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 576 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    99-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1528
  • دانلود: 

    887
چکیده: 

امروزه با توجه به نیاز روزافزون به آموزش های کوتاه مدت کارآفرینی، آموزش رسمی در این حوزه از اهمیت فراوانی برخوردارگردیده است. از این رو پژوهش حاضر به بررسی تاثیر آموزش رسمی کارآفرینی بر شکل گیری قصد کارآفرینانه در فراگیران با تاکید بر نقش میانجی گری کسب مهارت های کارآفرینی پرداخته است. این پژوهش بر مبنای هدف کاربردی و از نظرماهیت توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری این پ‍ ‍ ‍ ژوهش شامل مربیان و فراگیران آموزش های رسمی کارآفرینی در آموزشگاه های آزاد فنی حرفه ای خراسان شمالی به تعداد 465 نفر می باشد که از میان آنان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی تعداد 210 نفر انتخاب گردیدند. جمع آوری داده ها از طریق پرسش نامه های استاندارد صورت پذیرفت و برای تحلیل داده ها از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که ارتقاء مهارت های کارآفرینی در فرآیند آموزش رسمی کارآفرینی بر ایجاد قصد کارآفرینانه در فراگیران تاثیرمثبت دارد. همچنین دو عامل ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه و انگیزه کارآفرینانه رابطه بین کسب مهارت های کارآفرینی و ایجاد قصد کارآفرینانه را تعدیل نموده و به نحو چشم گیری بر اثربخشی آموزش های رسمی کارآفرینی تاثیرگذار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1528

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 887 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    119-137
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    930
  • دانلود: 

    690
چکیده: 

با توجه به نقش مهم صنایع کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی کشورها، هدف پژوهش حاضر شناسایی و اولویت بندی عوامل استراتژیک موثر بر تعالی کسب و کارهای کوچک و متوسط در صنعت کاشی و سرامیک است. این تحقیق از منظر هدف جزء پژوهش های کاربردی است، روش پژوهش کمی و از منظر نحوه گردآوری اطلاعات جزء پژوهش های توصیفی-پیمایشی می باشد. برای نیل به هدف پژوهش از رویکرد تلفیقی تحلیل استراتژیک و تحلیل سلسله مراتبی استفاده شد. نخست به منظور شناسایی نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدید با مطالعات عمیق کتابخانه ای و سپس با هدف جمع آوری داده های کیفی با تعدادی ازکارشناسان این صنعت مصاحبه های آزاد و هدایت شده صورت گرفت. همچنین جهت جمع آوری اطلاعات مستندتر از دو پرسشنامه ارجحیت بندی و سنجش اهمیت نسبی عوامل موثر استفاده گردید. بنابر تجزیه و تحلیل نتایج این تحقیق، قدرت در توان تکنولوژیکی بالا و ارزش افزوده بالا محصولات در بین عوامل داخلی و فرصت دسترسی به بازارهای منطقه ای بالقوه و تهدید پیوستن به سازمان تجارت جهانی مهمترین عوامل خارجی موثر بر تعالی کسب و کارهای کوچک و متوسط این صنعت بود. همچنین استراتژی برتر برای سرآمدی در این صنعت استراتژی تدافعی (WT) انتخاب شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 930

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 690 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    139-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    733
  • دانلود: 

    623
چکیده: 

توسعه صادرات کالاهای فنآورمحور و فرآورده هایی که سهم فناوری پیشرفته در ساخت آنها بالاست، یکی از اهداف مهم استراتژی بلندمدت توسعه صادرات کشور است. در این پژوهش با درنظر گرفتن رویکرد مبتنی بر منابع، سازه های اصلی اثرگذار بر موفقیت های صادراتی از طریق منابع ناملموس (بازارمحوری و کارآفرینی محوری) و همچنین نقش پویایی بازار هدف صادراتی بررسی می شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی پیمایشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شرکت های صادرکننده کالاهای فنآور محور در پارک فناوری پردیس می باشد و با توجه به تعداد آنها که 15 شرکت هستند، کل جامعه به عنوان نمونه آماری برای مطالعه در نظر گرفته می شود. لذا، عوامل مربوط به سازه های کارآفرینی و بازارمحوری با استفاده از ادبیات موجود شناسایی شده و سپس از طریق انجام مصاحبه با مدیران، نقش عوامل فوق در موفقیت های صادراتی کالاهای فناورمحور تایید گردیده و به منظور شناسایی روابط و تعیین مدل، در دو روش مدلسازی ساختاری تفسیری و روش دیمتل، پیاده سازی شده و از نرم افزارهایEXCEL وsuper decision استفاده گردیده است. لذا، روابط علی و معلولی عوامل و همچنین مدل سطح بندی شده ساختاری تفسیری آنها استخراج شده و در نهایت نقش موثر رویکرد هوشمندی بازارمحوری از طریق ایجاد و انتشار اطلاعات و همچنین نقش موثر نوآوری از سازه کارآفرینی محوری بر بهبود عملکرد صادراتی شرکت های فناورمحور تایید گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 733

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 623 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

متوسلی محمود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    177-195
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    564
  • دانلود: 

    574
چکیده: 

ناول یا خلق ناب و بی بدیل، بنیانی ترین عامل توسعة اقتصادی و کارآفرینی است. با این حال، در بین اندیشمندان در زمینة فرایند خلق ناول در توسعة اقتصادی توافق نظر وجود ندارد، به گونه ای که شومپیتر از عبارت «غیرممکن» برای تبیین فرایند خلق ناولتی استفاده کرده است. نظر شومپیتر از این منظر صحیح است که موضوع (مقوله) یادشده در چارچوب عقل استدلالی یا تعریف مرسوم از علم نمی گنجد. با توجه به ضرورت خلق بی بدیل در تحقق و تسریع فرایند توسعه، پژوهش حاضر تبیین فرایند خلق بی بدیل در توسعة اقتصادی و کارآفرینی را در کانون توجه قرار داده است. براساس استدلال صورت گرفته در پژوهش، فرایند خلق بی بدیل مستلزم سه بنیان کلیدی است. این بنیان ها عبارت اند از: آزادی ذهن، تفاوت در قابلیت های ذهنی و نیاز به آموزش های منحصربه فرد و قدرت تخیل فرد. توصیه های سیاستی برگرفته از این بنیان ها در جمع بندی پژوهش می آید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 564

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 574 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button