مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

735
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موثر بر صادرات کالاهای فنآورمحور با رویکرد کارآفرینی و بازارمحوری

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 158

چکیده

 توسعه صادرات کالاهای فنآورمحور و فرآورده هایی که سهم فناوری پیشرفته در ساخت آنها بالاست, یکی از اهداف مهم استراتژی بلندمدت توسعه صادرات کشور است. در این پژوهش با درنظر گرفتن رویکرد مبتنی بر منابع, سازه های اصلی اثرگذار بر موفقیت های صادراتی از طریق منابع ناملموس (بازارمحوری و کارآفرینی محوری) و همچنین نقش پویایی بازار هدف صادراتی بررسی می شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی پیمایشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شرکت های صادرکننده کالاهای فنآور محور در پارک فناوری پردیس می باشد و با توجه به تعداد آنها که 15 شرکت هستند, کل جامعه به عنوان نمونه آماری برای مطالعه در نظر گرفته می شود. لذا, عوامل مربوط به سازه های کارآفرینی و بازارمحوری با استفاده از ادبیات موجود شناسایی شده و سپس از طریق انجام مصاحبه با مدیران, نقش عوامل فوق در موفقیت های صادراتی کالاهای فناورمحور تایید گردیده و به منظور شناسایی روابط و تعیین مدل, در دو روش مدلسازی ساختاری تفسیری و روش دیمتل, پیاده سازی شده و از نرم افزارهایEXCEL وsuper decision استفاده گردیده است. لذا, روابط علی و معلولی عوامل و همچنین مدل سطح بندی شده ساختاری تفسیری آنها استخراج شده و در نهایت نقش موثر رویکرد هوشمندی بازارمحوری از طریق ایجاد و انتشار اطلاعات و همچنین نقش موثر نوآوری از سازه کارآفرینی محوری بر بهبود عملکرد صادراتی شرکت های فناورمحور تایید گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقاموسی طهرانی، مریم، سرداری، احمد، و کرم پور، عبدالحسین. (1395). شناسایی عوامل موثر بر صادرات کالاهای فنآورمحور با رویکرد کارآفرینی و بازارمحوری. توسعه کارآفرینی، 9(1)، 139-158. SID. https://sid.ir/paper/131349/fa

    Vancouver: کپی

    آقاموسی طهرانی مریم، سرداری احمد، کرم پور عبدالحسین. شناسایی عوامل موثر بر صادرات کالاهای فنآورمحور با رویکرد کارآفرینی و بازارمحوری. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1395؛9(1):139-158. Available from: https://sid.ir/paper/131349/fa

    IEEE: کپی

    مریم آقاموسی طهرانی، احمد سرداری، و عبدالحسین کرم پور، “شناسایی عوامل موثر بر صادرات کالاهای فنآورمحور با رویکرد کارآفرینی و بازارمحوری،” توسعه کارآفرینی، vol. 9، no. 1، pp. 139–158، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131349/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button