Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3 (48)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2729
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2729

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    1-6
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2880
  • دانلود: 

    1200
چکیده: 

مقدمه: عزت نفس از اساسی ترین عوامل رشد مطلوب شخصیت فرد است. که با افزایش آن موجب تغییرات مثبت در سلامت روانی فرد می گردد. بر اساس این می توان با نقل داستانهای بیان شده در قرآن در هدایت و تربیت و اصلاح کودکان قدم بر داشت. این پژوهش بر آن است تا اثر بخشی قصه های قرآنی بر تقویت عزت نفس را در کودکان پیش دبستانی بررسی کند.روش کار: این مطالعه نیمه تجربی کلاسیک با پیش آزمون و پس آزمون با دو گروه مداخله و کنترل بر روی 60 کودک پیش دبستانی شهرستان گنبدکاووس با روش نمونه گیری تصادفی سال 1395 انجام گردید درگروه آزمایش قصه قرآنی در طول هشت جلسه (هفته ای دو جلسه به مدت 60 دقیقه) انجام شد. ابزار تحقیق پرسشنامه عزت نفس کوپراسمیت بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون آماری تی زوج و تی مستقل و نرمافزار آماری SPSS ویرایش 16 استفاده شد.یافته ها: داده ها توسط آزمون آماری تی مستقل انجام شد که نشان می دهد عزت نفس کودکان در گروه کنترل (4.7)27.3 و در گروه آزمون (4.6) 27.73 بعد مداخله را نشان داد که آزمون تی مستقل اختلاف معنی داری را بین دو گروه نشان نداد (p=0.054). در مقایسه ابعاد عزت نفس گروه آزمون و کنترل فقط در بعد عزت نفس خانودگی اختلاف معنی داری مشاهده شد (0.006 =P).نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد قصه های قرآنی بر عزت نفس کودکان تاثیر معنی داری ندارد و فقط بر عزت نفس کودکان در بعد خانوادگی موثر است. می توان از خانواده کودکان پیش دبستانی به عنوان بازوی توانمند در فراهم آوردن زمینه لازم جهت ایجاد شناخت و آگاهی نسبت به ارزشها و مسائل اعتقادی و دینی بهره جست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2880

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1200 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    7-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1347
  • دانلود: 

    709
چکیده: 

مقدمه: جراحی بای پس عروق کرونر یکی از درمان های رایج بیماری عروق کرونر می باشد. شواهد نشان دهنده این نکته است که تکنیک های تن آرامی می تواند باعث بهبود برآیندهای روانشناختی در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی شوند. هدف از پژوهش حاضر مقایسه تاثیر آرامسازی پیشرونده عضلانی و تجسم هدایت شده بر کیفیت زندگی بیماران تحت جراحی بای پس عروق کرونر می باشد.روش کار: در این مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی شده 49 بیمار کاندید جراحی بای پس عروق کرونر بستری در مرکز آموزشی و درمانی آیت اله موسوی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زنجان (ZUMS) با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس وارد مطالعه شدند، سپس نمونه ها به روش تخصیص تصادفی در دو گروه تجسم هدایت شده (27=n) وآرامسازی پیشرونده عضلانی (22=n) قرار گرفتند. قبل از جراحی بای پس عروق کرونر پرسشنامه کیفیت زندگی مک نیو توسط نمونه های پژوهش در گروه های مورد مطالعه تکمیل گردید. مجددا 2 ماه پس از آموزش و انجام تکنیک های تن آرامی توسط نمونه های پژوهش، کیفیت زندگی نمونه ها مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت و داده ها با استفاده از نرم افزار 17. SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: طبق یافته ها در هر گروه افزایش معناداری در کیفیت زندگی بعد از مداخله نسبت به قبل از مداخله مشاهده شد (p<0.05). اما نتایج آزمون های آماری اختلاف معنا داری در کیفیت زندگی بین دو گروه بعد از مداخله نشان نداد (0.8=P).نتیجه گیری: به نظر می رسد هر دو تکنیک تجسم هدایت شده و آرامسازی پیشرونده عضلانی به عنوان تکنیک های تن آرامی می توانند در بهبود کیفیت زندگی بیماران تحت جراحی بای پس عروق کرونر موثر باشند، و می توان از این تکنیک ها در برنامه ریزی ترخیص بیماران تحت جراحی بای پس عروق کرونر استفاده نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1347

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 709 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    16-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2734
  • دانلود: 

    824
چکیده: 

مقدمه: یکی از عوامل مهم در بهبود بیماران پس از جراحی قلب، میزان خودکارآمدی است که منجربه توانمند شدن بیماران جهت مراقبت از خود می شود. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر مدل ارتقاء سلامت بر خودکارآمدی بیماران پس از جراحی قلب انجام شد.روش کار: دراین مطالعه نیمه تجربی تعداد 220 بیمار، یکماه پس از جراحی قلب بصورت تصادفی بدو گروه آزمون و شاهد (هرگروه 110 نفر) تقسیم شدند. جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته خودمراقبتی مبتنی بر مدل پندر بود. این ابزار 97 سوال دارد و میانگین CVI و CVR کل پرسشنامه بترتیب 0.90 و 0.84 تعیین گردید. ضریب آلفای کرونباخ کل پرسشنامه 0.77 بود. قبل از اجرای مداخله آموزشی، پرسشنامه خودمراقبتی برای دوگروه تکمیل شد. طراحی برنامه آموزشی مطابق با مراحل مدل ارتقاء دهنده سلامت (HPM) انجام شد. گروه آزمون مداخله مورد نظر را دریافت کردند. گروه شاهد نیز مراقبتهای معمول را دریافت نمودند. بیماران دو گروه 3 و 6 ماه پس از مداخله آموزشی پیگیری شدند و مجددا پرسشنامه مربوطه برای آنها تکمیل گردید. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار Spss-22 و آزمونهای Chi-Square و آنالیز واریانس با داده های تکراری در سطح معنی داری (p<0.05) مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند.یافته ها: نتایج مطالعه نشان می دهد تغییرات خودکارآمدی درک شده در طول زمان بطور معنی داری تغییرکرده است (p<0.001) و تاثیر مداخله پس ازکنترل برای بقیه متغیرها نیز معنی دار شده است (p=0.036). بعبارتی میانگین نمره سازه خودکارآمدی درگروه مداخله در دو زمان 3 و 6 ماه پس از مداخله بالاتر از گروه کنترل بود.نتیجه گیری: باتوجه به نتایج این پژوهش، استفاده از مدل ارتقاء دهنده سلامت پندر بعنوان یک الگو در بهبود خودکارآمدی بیماران پس از جراحی قلب، توصیه و تاکید می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2734

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 824 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    24-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1029
  • دانلود: 

    769
چکیده: 

مقدمه: صدمات نخاعی اکتسابی یک مشکل شایع بهداشتی می باشد و این مساله، مهم ترین علت ناتوانی در سراسر جهان است. درک تجارب واقعی همسران این بیماران به وسیله تیم مراقبتی نقش مهمی در کاهش عوارض ناتوانی و کاهش رنج مراقبتی همسران دارد. لذا این مطالعه با هدف کشف تجارب همسران مددجویان با ضایعه نخاعی انجام شده است.روش کار: این مطالعه با استفاده از یکی از روشهای تحقیق کیفی تحت عنوان پدیدار شناسی توصیفی انجام شده است. روش جمع آوری اطلاعات در این مطالعه، مصاحبه نیمه سازمان یافته ها با 15 شرکت کننده از همسران مددجویان باضایعات نخاعی از مراکز توانبخشی ضایعات نخاعی منزل بیماران بودند و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات با روش کلایزی بود.یافته ها: تحلیل داده ها بعد از تجزیه و تحلیل کلایزی، منجر به ظهور 3 تم و 12 ساب تم استخراج گردید که شامل سه تم های اصلی شامل رویارویی با محدودیتها وچالش های متعدد، نیاز به ارائه مراقبت توام با حمایت و ساختار غیر حمایتی بود.«نیاز به حمایت در بستری از محدودیتها» به عنوان جوهره تجارب مشارکت کنندگان این مطالعه شناسایی شد.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان دادکه حمایت توام با مراقبت از طرق همسران خیلی مهم است. تجارب همسران به تیم مراقبت سلامتی و سیاستمداران در کاهش موانع و کمک به تیم بهداشتی برای توانمندسازی خانواده بیماران برای مقابله با ناتوانی و عوارض صدمه به وسیله آموزش و حمایت خانواده و بیماران کمک مهمی می نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1029

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 769 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    36-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2776
  • دانلود: 

    1635
چکیده: 

مقدمه: مشاوره تحصیلی تعامل بین مشاور و یک یا چند دانشجو است. هدف آن در واقع کمک به دانشجویان برای حل مشکلاتی که به عملکرد تحصیلی، اختلالات تفکر، درد و رنج عاطفی و یا مشکلات رفتاری دانشجویان مرتبط است می باشد.روش کار: در این مطالعه توصیفی زمینه یابی یا پیمایشی است که در سال 1393 بر روی 120 نفر ازدانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد. ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه پژوهشگرساخته بود که شامل مشخصات دموگرافیک و پرسشنامه ارزیابی ابعاد نگرش دانشجویان در سه حیطه شناختی، رفتاری و عاطفی بود، که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت وسپس اطلاعات جمع اوری شده با استفاده ازنرم افزار SPSS نسخه 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در ضمن از توزیع فراوانی برای توصیف داده ها و از آزمون های مجذور کای و t مستقل برای بررسی تفاوت بین میانگین متغیرهاو همچنین، از روش لی هی به منظور اولویت بندی گویه ها استفاده شده است.یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد که دیدگاه دانشجویان نسبت به حیطه های عاطفی، رفتاری وشناختی نگرش مثبتاست دبنابر این «نگرش» دانشجویان، نسبت به مراکز مشاوره تحصیلی مطلوب است 0.01) =a).نتیجه گیری: نتایج مطالعه بیانگر نگرش مثبت دانشجویان نسبت به امر مشاوره بوده است، که در صورت فراهم بودن بستر مناسب می توان از این فرصت جهت پیشرفت دانشجویان در زمینه های مختلف استفاده نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2776

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1635 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    44-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2154
  • دانلود: 

    1134
چکیده: 

مقدمه: استرس شغلی یکی از موضوعات مهم مرتبط با رفتار انسانی می باشد و به دلایل متعددی در عملکرد شغلی تاثیر می گذارد. عوامل متعددی با استرس شغلی رابطه دارند، این پژوهش با هدف تعیین رابطه استرس شغلی با ویژگی های شخصیتی و تجارب معنوی پرستاران انجام شد.روش کار: این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی در سال 1394 انجام شد. جامعه آماری این پژوهش کلیه پرستاران بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان بیرجند بودند که شامل 178 پرستار شاغل در بخش های مختلف و 59 پرستار شاغل در اتاق عمل بودند. از میان این پرستاران 134 نفر با استفاده از روش تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه شامل پرسشنامه تجارب معنوی روزانه، پرسشنامه 5 عامل بزرگ شخصیت و پرسشنامه استرس شغلی استفاده شد. داده ها به شیوه خودگزارشی جمع اوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 و روش های آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون) انجام شد.یافته ها: نتایج نشان داد که احساس حضور خداوند از مولفه های تجارب معنوی روزانه با استرس شغلی رابطه معنی داری دارد (p<0.01). از میان مولفه های ویژگی های شخصیتی، تنها دو مولفه برونگرایی و روان رنجورخویی دارای همبستگی معنادار با استرس شغلی بودند (p<0.01).نتیجه گیری: با استناد به یافته ها استرس شغلی با تجارب معنوی روزانه و ویژگی های شخصیتی ارتباط دارد، لذا پیشنهاد می شود در گزینش پرستاران به ویژگی های شخصیتی آن ها توجه کرد همچنین تلاش کرد تا با ایجاد تجربه های معنوی مثبتی استرس شغلی آنان کاهش یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2154

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1134 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    51-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2029
  • دانلود: 

    713
چکیده: 

مقدمه: مقایسه برنامه های درسی موجود با یکدیگر به شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه کمک کرده و فرصتی را برای بهبود برنامه و ایجاد رقابت فراهم می کند. این پژوهش با هدف بررسی و مقایسه تطبیقی برنامه درسی کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی ایران و امریکا انجام شد.روش کار: این مطالعه با استفاده از روش تطبیقی با کمک الگوی برودی در سال 1392 انجام شد. در این مطالعه برنامه های درسی فوق لیسانس پرستاری سالمندی در ایران و امریکا مقایسه شدند دانشگاه علوم پزشکی تهران از ایران و دانشگاه جان هاپکینز از امریکا انتخاب شدند. اطلاعات از طریق مستندات موجود در صفحه الکترونیکی دو دانشگاه در سال 1392 استخراج شدند. دو برنامه درسی از نظر رسالت و اهداف برنامه، نحوه پذیرش دانشجو، مدت دوره، تعداد واحدهای درسی، عناوین دروس، نحوه پذیرش دانشجو، فرصت های اشتغال فارغ التحصیلان و هزینه های تحصیلی، در چهار مرحله توصیف، تفسیر، همجواری، و مقایسه، بررسی شدند.یافته ها: اهداف برنامه سالمندی در ایران بر سه حوزه بالین، آموزش و پژوهش تمرکز دارد. فرصت های اشتغال، هماهنگ با اهداف برنامه توصیف شده و بسیار کلی است. پذیرش دانشجو متمرکز و به شکل هنجاری است. در امریکا برنامه در دو حوزه مجزا پیشگیری و بالینی متمرکز است. فرصت های اشتغال تعریف عینی تری دارد و متناسب با اهداف برنامه است. پذیرش دانشجو غیرمتمرکز و به صورت ملاکی است.نتیجه گیری: استفاده از روش غیر متمرکز و معیارهای چندگانه برای پذیرش دانشجو، توجه به پیشینه علمی و حرفه ای متقاضیان، تعریف عینی واحدهای اشتغال فارغ التحصیلان، تفکیک برنامه متناسب با فعالیت فارغ التحصیلان در مراکز بهداشتی در جامعه و مراکز بالینی، طراحی برنامه های تکمیلی جداگانه برای تربیت مدرس و محقق، تمرکز بر دروس متناسب با محل های خدمت رسانی فارغ التحصیلان، برای بهبود برنامه فوق لیسانس پرستاری سالمندی در ایران پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2029

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 713 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    58-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1598
  • دانلود: 

    443
چکیده: 

مقدمه: نوآوری بطور گسترده به عنوان کلید موفقیت سازمانها شناخته شده است و سبک رهبری از مهمترین عوامل پویایی، پیشرفت و یا رکود سازمانهاست. سبک رهبری تحول آفرین با ایجاد تحول در سازمان قادر به برانگیختن نوآوری در کارکنان می باشد. این مطالعه با هدف تعیین ارتباط رهبری تحول آفرین و نوآوری فرایند و خدمت در بیمارستان آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.روش کار: این مطالعه توصیفی-همبستگی درسال 1395 انجام شد. محیط پژوهش بیمارستان آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران و جامعه پژوهش کلیه کارکنان شاغل در آن (440 نفر) بود. تعداد 200 آزمودنی به شیوه نمونه گیری از نوع تصادفی و طبقه بندی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری اطلاعات، شامل پرسشنامه استاندارد رهبری تحول آفرین باس و آوالیو و پرسشنامه محقق ساخته نوآوری بود که روایی و پایایی آن انجام شد. داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 24 و با استفاده از آزمون های پیرسون و تحلیل رگرسیون تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: در مطالعه حاضر بین رهبری تحول آفرین و نوآوری فرایند و خدمت رابطه مثبت و معنی داری وجود داشت (p=0.0001). همچنین بین تمامی مولفه های رهبری تحول آفرین (نفوذ آرمانی، ترغیب ذهنی، ملاحظات فردی و انگیزش الهام بخش) با نوآوری فرایند و خدمت ارتباط معنی دار و مثبت وجود داشت. نتایج حاصل از رگرسیون حاکی از آن بود که مدل بکار گرفته شده ارتباط معنی دار رهبری تحول آفرین بر نوآوری فرایند و خدمت را تایید می کند (p=0.0001). در این مطالعه بین سطح تحصیلات کارکنان و نوآوری رابطه معنی داری دیده شد (p=0.0001).نتیجه گیری: با توجه به یافته ها پیشنهاد می شود اگر مدیریت ارشد سازمانها سبک رهبری تحول آفرین را بکار گیرند، توانایی ایجاد نوآوری در سازمان افزایش می یابد و به نظر می رسد سازمان به سوی رشد و ترقی پیش می رود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1598

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 443 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6