مقدمه: عزت نفس از اساسی ترین عوامل رشد مطلوب شخصیت فرد است. که با افزایش آن موجب تغییرات مثبت در سلامت روانی فرد می گردد. بر اساس این می توان با نقل داستانهای بیان شده در قرآن در هدایت و تربیت و اصلاح کودکان قدم بر داشت. این پژوهش بر آن است تا اثر بخشی قصه های قرآنی بر تقویت عزت نفس را در کودکان پیش دبستانی بررسی کند.روش کار: این مطالعه نیمه تجربی کلاسیک با پیش آزمون و پس آزمون با دو گروه مداخله و کنترل بر روی 60 کودک پیش دبستانی شهرستان گنبدکاووس با روش نمونه گیری تصادفی سال 1395 انجام گردید درگروه آزمایش قصه قرآنی در طول هشت جلسه (هفته ای دو جلسه به مدت 60 دقیقه) انجام شد. ابزار تحقیق پرسشنامه عزت نفس کوپراسمیت بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون آماری تی زوج و تی مستقل و نرمافزار آماری SPSS ویرایش 16 استفاده شد.یافته ها: داده ها توسط آزمون آماری تی مستقل انجام شد که نشان می دهد عزت نفس کودکان در گروه کنترل (4.7)27.3 و در گروه آزمون (4.6) 27.73 بعد مداخله را نشان داد که آزمون تی مستقل اختلاف معنی داری را بین دو گروه نشان نداد (p=0.054). در مقایسه ابعاد عزت نفس گروه آزمون و کنترل فقط در بعد عزت نفس خانودگی اختلاف معنی داری مشاهده شد (0.006 =P).نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد قصه های قرآنی بر عزت نفس کودکان تاثیر معنی داری ندارد و فقط بر عزت نفس کودکان در بعد خانوادگی موثر است. می توان از خانواده کودکان پیش دبستانی به عنوان بازوی توانمند در فراهم آوردن زمینه لازم جهت ایجاد شناخت و آگاهی نسبت به ارزشها و مسائل اعتقادی و دینی بهره جست.