Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (38)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    4937
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4937

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 22
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (38)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6019
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6019

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (38)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1323
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1323

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 19
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (38)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    8
  • بازدید: 

    2226
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2226

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 8 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (38)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1891
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1891

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (پیاپی 38)
  • صفحات: 

    13-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1342
  • دانلود: 

    911
چکیده: 

رفتارهای شهروندی سازمانی به عنوان رفتارهای اختیاری و آگاهانه کارکنان، تاثیر به سزایی بر عملکرد فردی و سازمانی دارد. از سویی دیگر با توجه به تئوری تبادل اجتماعی، رفتارهای شهروندی سازمانی کارکنان، تحت تاثیر درک حمایت سازمانی آن ها قرار دارد. هدف این مقاله بررسی تاثیر مستقیم این پدیده بر رفتار شهروندی سازمانی در هتل پنج ستاره پارس مشهد است. دادههای این پژوهش که از مجموعه منابع انسانی هتل، به صورت سرشماری و در قالب پرسشنامه جمع آوری شده است، با روش مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج این پژوهش نشان داد که درک حمایت سازمانی کارکنان این هتل به ترتیب با ضرایب مسیری 32/0، 5/0، 25/0، 5/0 و 64/0 بر نوع دوستی، فضیلت مدنی، وجدان کاری، روحیه ی جوانمردی و تواضع و فروتنی آنان تاثیر مستقیمی داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1342

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 911 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 16
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (پیاپی 38)
  • صفحات: 

    35-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    5284
  • دانلود: 

    2396
چکیده: 

بی شک، نظام اداری آمیخته با فساد مالی ابزار مدیریتی مناسبی برای توسعه پایدار در مسیر تحقق چشم انداز 1404 نخواهد بود. از این رو، هدف این مقاله شناسایی عوامل موثر بر فساد مالی در میان کارکنان بخش دولتی ایران است تا بتوان با در نظر گرفتن علل ریشه ای شکل گیری و تداوم پدیده فساد، راهکارهای مناسبی برای رفع یا تقلیل آن ارایه کرد. این پژوهش از نوع توصیفی و اکتشافی است که در درجه اول 23 متغیر را به عنوان متغیرهای اثر گذار بر فساد مالی از طریق بررسی پیشینه پژوهش و شرایط وضعی بخش دولتی ایران، شناسایی و از طریق طراحی پرسش نامه، وجود این متغیرها در دستگاه های بخش دولتی ایران مورد سنجش قرار گرفت. تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که پنج گروه عوامل تاثیر گذار بر فساد مالی عبارتنداز: 1- قانون گریزی مدیران؛ 2- عدم پاسخ گویی و نظارت ضعیف؛ - ضعف سیستم ارزیابی عملکرد؛ 4- بوروکراسی زاید بخش دولتی؛ و 5- ناکارآمدی سیستم نگهداری. این عوامل در مجموع 55/67 درصد از تغییر پذیری در متغیر فساد مالی در میان کارکنان بخش دولتی ایران را تبیین می کنند که در نوع خود مدل مطلوبی در تبیین شکل گیری و گسترش پدیده فساد مالی در میان کارکنان دولتی محسوب می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5284

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2396 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (پیاپی 38)
  • صفحات: 

    53-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1919
  • دانلود: 

    944
چکیده: 

پژوهشگرانی که تصمیمات مدیران موسسات سرمایه گذاری و رفتار معامله کنندگان اوراق بهادار را با رویکرد تئوری مالی – رفتاری مورد بررسی قرار داده اند، به این نتیجه رسیده اند که این مدیران و سرمایه گذاران معمولا به عملکرد مالی گذشته شر کت ها عکس العمل بیش از اندازه نشان می دهند و در تصمیمات خود دچار اشتباه می شوند. تحقیق حاضر با روش تشکیل پرتفوی های برنده و بازنده، موضوع یاد شده را در سه مرحله بررسی می کند. در مرحله اول، آزمون بدون کنترل اثر متغیرهای نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار حقوق صاحبان سهام  (B/M)و ریسک سیستماتیک شرکت (b) و در مرحله دوم با کنترل این دو متغیر صورت گرفته است. و در نهایت ارتباط حرکت سریع بازده و بازگشت آن را برای پرتفوی برنده مورد آزمون قرار داده است. دوره زمانی تحقیق از سال 1376 تا 1386 است. جامعه آماری تحقیق، شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون آماری t اسیتودنت استفاده شده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که مدیران نهادهای سرمایه گذاری و سرمایه گذاران انفرادی در تصمیمات خود نسبت به چهار متغیر فروش، سود، جریان نقدی، بازده حساسیت توجه بیش از اندازه نشان می دهند و هم چنین در مورد سه متغیر اثرات حرکت سریع بازده آن ها به وسیله بازگشت بازده در بلندمدت اصلاح می شود؛ ولی برای متغیر جریان نقدی این گونه نیست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1919

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 944 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (پیاپی 38)
  • صفحات: 

    75-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    4965
  • دانلود: 

    2010
چکیده: 

افزایش روز افزون شدت رقابت میان سازمان ها در قرن کنونی باعث شده آن ها همواره به دنبال راه هایی برای کسب مزیت رقابتی و پیروزی در میدان رقابت برآیند. یادگیری سازمانی یکی از ابزار های کسب مزیت رقابتی برای مدیران سازمان های کنونی به شمار می آید. این مقاله به دنبال بررسی رابطه یادگیری با عملکرد سازمان است. چهار مولفه:کسب دانش، توزیع دانش، تفسیر دانش و حافظه برگرفته شده از مدل هابر (1999) به عنوان شاخص اندازه گیری میزان حاکمیت یادگیری سازمانی انتخاب، و شاخص های عملکرد سازمانی نیز قدرت رقابت و نوآوری سازمان و نتایج مالی اقتصادی در نظر گرفته شده است (لوپز و پیون و اورداس ،227:2005). واحد نیرو محرکه ایران خودرو به عنوان نمونه مورد مطالعه انتخاب شده است. در این واحد پنجاه تن از مدیران میانی و ارشد به عنوان نمونه تحقیق به صورت تصادفی ساده (از میان سیصد مدیر) انتخاب گردیدند و داده ها با پرسشنامه استاندارد جمع آوری و از نرم افزار سیزده spss برای آزمون فرضیات و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. آزمون فرضیات تحقیق نشان داد که یادگیری سازمانی رابطه معناداری با عملکرد سازمان دارد؛ چرا که ضریب همبستگی پیرسون میان این دو متغیر با sig=0.002 برابر 0.51 گردید. ولی علت تاثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد سازمان تنها تاثیر آن بر توان رقابت و نوآوری سازمان است؛ چرا که داده ها نشان می دهد که ضریب همبستگی پیرسون میان متغیر یادگیری سازمانی و نتایج مالی و اقتصادی sig=0.000 برابر 0.65 گردید، رابطه معناداری میان یادگیری سازمان و نتایج مالی / اقتصادی سازمان وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4965

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2010 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 20
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (پیاپی 38)
  • صفحات: 

    101-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    8
  • بازدید: 

    2366
  • دانلود: 

    847
چکیده: 

سرمایه فکری را اغلب تحت عنوان دارایی های نامشهودی توصیف می کنند که می توان به عنوان منبعی برای مزیت رقابتی پایدار به کار گرفت. اجزای سرمایه فکری دارای اثرات متقابلی هستند که ایجاد ارزش می کنند. تحقیقات پیشین همبستگی مثبت و معنی داری بین سرمایه فکری و عملکرد سازمانی ارایه داده اند. هدف از این تحقیق تجربی، آزمون این یافته ها در ایران و بررسی سه مولفه سرمایه فکری یعنی، سرمایه انسانی ، سرمایه ساختاری و سرمایه مشتری و روابط داخلی آن ها در دو بخش صنعت بانکداری (دولتی و خصوصی) ایران است. برای گردآوری داده های این تحقیق از پرسشنامه روان سنجی که نسخه اصلی آن اولین بار در کانادا تهیه و اجرا شده، استفاده شده است. برای اکتشاف سازه ها و بسط گویه ها، روش تحلیل مولفه های اصلی (PCA) و روابط خطی ساختاری (LISREL) به کار رفته است. مدل های برآورد شده نهایی در این تحقیق، بیان کننده تفسیری از واریانس عملکرد در زمینه صنعت بانکداری ایران است که می تواند پیش درآمد مناسبی برای تحقیقات آتی در دیگر زمینه ها باشد. نتایج بر این دلالت دارند که در بانکداری دولتی، بالاترین میزان اثرگذاری به ترتیب مربوط به سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه مشتری است. در حالی که در بانکداری خصوصی، بالاترین میزان اثرگذاری به ترتیب مربوط به سرمایه انسانی، سرمایه مشتری و سرمایه ساختاری است. با این تفاوت که سرمایه انسانی و سرمایه مشتری در بخش خصوصی و سرمایه ساختاری در بخش دولتی در مقایسه با بخش دیگر اثرگذاری بیشتری بر عملکرد دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2366

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 847 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 8 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (پیاپی 38)
  • صفحات: 

    127-148
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1237
  • دانلود: 

    695
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر ویژگی های صنعت بر بقای شرکت های تازه وارد در صنایع تبدیلی استان مازندران در فاصله سال های 1360- 1386 است. برای جمع آوری داده ها و اطلاعات از پایگاه داده اداره صنایع و معادن استان مازندران استفاده شده و با استفاده از رویکرد تجزیه و تحلیل تاریخی - رویدادی به بررسی تاثیر متغیرهای مستقل بر بقای شرکت جدید پرداخته شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل برآوردکننده حد محصول (کاپلان - مایر) و رویکرد جدول عمر استفاده شده و مدل نیمه پارامتریک رگرسیون Cox برای آزمون فرضیه ها مورد استفاده قرار گرفته است. در نتیجه این تحقیق، رابطه معنی دار میان نرخ رشد صنعت، متوسط اندازه و نرخ ورود با بقای شرکت تایید شد. هم چنین در این تحقیق مقایسه ای بین توابع بقای شرکت ها بر اساس میانگین نرخ ورود به صنعت صورت گرفت. هم چنین مقایسه ای بین توابع بقای شرکت های موجود در صنایع مختلف تبدیلی انجام پذیرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1237

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 695 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (پیاپی 38)
  • صفحات: 

    149-174
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6179
  • دانلود: 

    2822
چکیده: 

تئوری نهادی نوین بیان می دارد که سازمان ها بر اساس پذیرش فشارهای نهادی به طور اجتماعی مشروعیت، منابع و بقا کسب می کنند. این تئوری، عملیات سازمان را در بعد استراتژیکی و نهادی به عنوان پاسخ به فشارهای رقابتی و نهادی تشریح می کند. در تحقیقات مربوط به تئوری ها بیان شده است که تئوری نهادی نوین در تناقض با تئوری های دیگر نظیر تئوری هزینه مبادله، مبتنی بر منبع و مزیت رقابتی پورتر است و در تصمیمات مدیریتی نمی توان از این تئوری استفاده کرد. در پاسخ گویی به این مساله، هدف این مقاله دفاع از کاربرد تئوری نهادی نوین در جهت آگاه سازی رفتارهای مدیریتی به منظور خلق مزیت رقابتی است. در مقاله حاضر از طریق ترکیب تئوری نهادی نوین با تئوری های هزینه مبادله، مبتنی بر منبع و مزیت رقابتی پورتر سعی شده است که نقش تئوری نهادی نوین در خلق مزیت رقابتی تشریح شود. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، پیمایشی - تحلیلی است. جامعه آماری تحقیق مذکور دو بانک اقتصاد نوین و پارسیان در شهر تهران است. نتایج نشان می دهد که این تئوری می تواند به عنوان رویکردی که ایجاد مزیت رقابتی را تشریح می کند ارایه شود. یعنی مزیت رقابتی نه تنها از طریق تمایز، منابع نامتجانس و کارایی به دست می آید بلکه هم چنین از طریق سازگاری فشارهای نهادی نیز به دست می آید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6179

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2822 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button