Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    13-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1440
  • دانلود: 

    724
چکیده: 

پاسخگویی سریع به عنوان مهمترین جنبه رقابتی، سازمان را قادر می سازد تا بهره ور باشد. یکی از پایه های افزایش پاسخگویی سریع سازمانی، یادگیری سازمانی است. در این مقاله تاثیر یادگیری سازمانی روی افزایش پاسخگویی سریع سازمانی مورد بررسی قرار گرفت و استدلال می کنیم که سازمان پاسخگوی سریع زمانی حاصل می شود که یادگیری سازمانی متعادلی وجود داشته باشد، هدف پژوهش حاضر بررسی امکان استقرار سازمان های پاسخگوی سریع بر اساس مولفه های یادگیری سازمانی بود. روش تحقیق، توصیفی و طرح پژوهشی همبستگی از نوع مدل یابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری کلیه ی کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بود، که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 155 نفر به عنوان نمونه آماری جهت مطالعه انتخاب شد. ابزار گردآوری داده های پژوهش پرسشنامه استاندارد بود. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار های "لیزرل" و " اس پی اس اس" تحلیل شد. نتایج گویای آن بود که اثر مولفه های یادگیری سازمانی بر سازمان های پاسخگوی سریع مثبت و معنی دار است. هم چنین بعد چشم انداز مشترک در میان ابعاد یادگیری سازمانی از بیشترین تاثیر گذاری بر سازمان های پاسخگویی سریع برخوردار بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1440

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 724 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    33-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1409
  • دانلود: 

    381
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تبیین نقش یادگیری خودراهبر بر سرمایه های انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بوده است. جامعه پژوهش کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تعداد 1500 نفر بوده که حجم نمونه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، 306 نفر انتخاب شد. پایایی داده ها برای یادگیری خودراهبر و سرمایه های انسانی به ترتیب با آلفای 0.93 و 0.95 محاسبه شد. روایی محتوا و سازه نیزبا استفاده از معادلات ساختاری بررسی و تایید گردید. نتایج نشان داد، یادگیری خودراهبر و سرمایه های انسانی کارکنان با ضریب 0.65 باهم همبستگی دارند. مدل یابی معادلات ساختاری یادگیری خودراهبر و سرمایه های انسانی، با شاخص های برازش تایید شده نشان داد یادگیری خودراهبر بر سرمایه های انسانی به میزان 0.75 تاثیر گذار است.نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد، از میان مولفه های یادگیری خودراهبر، انتخاب استراتژی های یادگیری، شناسایی منابع یادگیری و خودنیازسنجی یادگیری 41 درصد از سرمایه های انسانی را پیش بینی می نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1409

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 381 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    57-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1101
  • دانلود: 

    642
چکیده: 

در پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین فعالیت های مدیریت دانش و عملکرد صادراتی با توجه به قابلیت های پویای مدیریت دانش و عملکرد نوآوری در شرکت های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی پرداخته شده است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شرکت های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در شهر تهران می باشد که از این میان 151 شرکت به صورت طبقه بندی نسبی انتخاب گردید و از مدل معادلات ساختاری برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده گردید. روایی از طریق بررسی نظرات خبرگان و محاسبه میانگین واریانس استخراج شده مورد بررسی قرار گرفت و پایایی نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ ارزیابی شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین فعالیت های مدیریت دانش و قابلیت های پویای مدیریت دانش و عملکرد صادراتی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد، حفظ و کسب دانش سرمایه انسانی در شرکت های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی به عنوان دارایی اصلی آن ها، برای این شرکت ها نوعی مزیت رقابتی به حساب می آید که باعث تسهیل عملکرد صادراتی آن ها خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1101

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 642 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    75-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1641
  • دانلود: 

    890
چکیده: 

چرخه عمر کوتاه محصولات، تغییر نیازهای مشتریان و تغییر قوانین باعث شده شرکت ها همزمان در دو بعد توسعه محصول جدید و زنجیره تامین به فعالیت بپردازند. موضوع این پژوهش شناسایی و ارزیابی مولفه های موثر زنجیره تامین کارآفرینانه و توسعه محصول جدید بر عملکرد شرکت می باشد. بازه زمانی تحقیق سال 1392 و سه ماهه اول 1393 بوده و قلمرو مکانی صنایع نوشیدنی شهر تهران است. جمع آوری اطلاعات از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه انجام شد و بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه تعیین گردید. به منظور بررسی روایی از روایی همگرا و روایی واگرا استفاده شد و همچنین پایایی پرسشنامه به وسیله روش ضرایب بار عاملی به همراه آلفای کرونباخ بررسی گردید. آزمون فرضیات از الگوی معادلات ساختاری با نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام شد. نتایج نشان می دهد که مولفه های زنجیره تامین کارآفرینانه با شدت 0.334 و توسعه محصول جدید با شدت 0.388 عملکرد شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد. سه مولفه رشد، مشارکت مشتریان و مشارکت تامین کنندگان در زنجیره تامین کارآفرینانه و سه مولفه ویژگی های ذائقه ای محصول، سلامت و بهداشت و تنوع و نوآوری در توسعه محصول جدید، عملکرد شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1641

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 890 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

محمدی علی | شجاعی پیام

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    93-112
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3236
  • دانلود: 

    2492
چکیده: 

وجود ریسک در زنجیره تامین صنایع مختلف و مدیریت صحیح آن در دو دهه اخیر مورد توجه محققان بسیاری قرار گرفته است.هدف این تحقیق آن است که ابعاد و مولفه های مختلف این پدیده مورد شناسایی و واکاوی قرار گرفته و از طریق تحلیل محتوای آن، طبقه بندی و اولویت بندی مناسبی صورت گیرد. برای این منظور با استفاده از فراترکیب، نتایج و دستاوردهای تحقیقات پیشین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از بین 401 مقاله یافت شده بین سالهای 2000 تا 2014 تنها 75 مقاله برای تجزیه و تحلیل انتخاب شد. در نهایت جنبه های مختلف مدیریت ریسک زنجیره تامین در قالب پنج بعد اصلی، هفده بعد فرعی و یکصد و بیست و چهار کد مشخصه طبقه بندی گردید. سپس با استفاده از آنتروپی شانون جایگاه و تاثیر هر یک از کد مشخصه ها مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان می دهد که مهمترین ریسک های زنجیره تامین با توجه به تحلیل محتوای صورت گرفته شامل ریسک های تامین، تقاضا، اطلاعات، محصول و انعطاف پذیری و مهم ترین استراتژی های کاهنده ریسک شامل بکارگیری چندین تامین کننده، مشارکت و همکاری، استراتژی تامین و محصول منعطف می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3236

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2492 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    113-134
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1938
  • دانلود: 

    1343
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی گری مدیریت دانش در تاثیر فرهنگ یادگیری روی نوآوری سازمانی کارکنان دانشگاه است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر معادلات ساختاری است. بدین منظور نمونه ای به حجم 189 آزمودنی، از بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهر بابل با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. نتایج اجرای همبستگی پیرسون نشان داد که متغیرهای فرهنگ یادگیری، مدیریت دانش و نوآوری سازمانی دو به دو با هم همبستگی دارند. با اجرای الگوی معادلات ساختاری برای آزمون تاثیر فرهنگ یادگیری روی نوآوری سازمانی از طریق متغیر میانجی مدیریت دانش مشخص شد که الگوی پیشنهادی از برازش خوبی برخوردار است و نوآوری سازمانی زمانی که مدیریت دانش در سازمان حاکم باشد از فرهنگ یادگیری تاثیر می پذیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1938

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1343 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    137-160
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1022
  • دانلود: 

    293
چکیده: 

فیلم های تلویزیونی یا تله فیلم ها از گونه های برنامه سازی است کهدر نظام ارتباطی سازمان صدا و سیما در کانون توجه مدیران قرار دارد. نبود مدل موثر تولید انبوه این گونه برنامه، چرخه تولید و عرضه آن را با افت چشمگیر کیفیت مواجه می سازد. پژوهش حاضر با بررسی آسیب شناسانه زنجیره تولید تله فیلم در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با مطالعات گسترده علمی، مولفه های مدل مرجع ارزش را به عنوان یکی از جامع ترین مدل چارچوب های زنجیره ارزش برای مطالعه و انطباق با فرآیندهای زنجیره تولید تله فیلم انتخاب و مورد استفاده قرار داده اند. نخست، با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، مهمترین علل بروز مشکلات در زنجیره تولید احصاء و مشخص گردید، مهمترین علت و نارسایی ها در فرآیند اصلی و در حال اجرای تولید تله فیلم مربوط به مسائل سطح استراتژیک فرآیند یعنی مسایل راهبری و برنامه ریزی است که به نوعی پشتیبان کننده فرآیند اصلی تلقی می شود. درنتیجه، با بهره گیری از ورودی/ خروجی های مدل، وضعیت مطلوب متناسب با مهمترین علل در قالب ساختار فرآیندی برای بهبود شرایط موجود طراحی، تکمیل و پیشنهاد گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1022

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 293 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0