Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1771
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1771

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2587
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2587

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1771
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1771

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    93-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1308
  • دانلود: 

    285
چکیده: 

هداف: آمادگی جامعه پرستاران برای مواجهه با حوادث هسته ای نقش مهمی در کاهش عواقب هسته ای دارد. بخش مهمی از فرآیند آمادگی، آموزش است که به شیوه های مختلف ارایه می شود. این تحقیق با هدف بررسی اثربخشی آموزش پرستاری مراقبت های هسته ای به وسیله نرم افزار چندرسانه ای بر سطوح یادگیری انجام شد.روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی 30 نفر از پرستاران بیمارستان شهید صدوقی اصفهان به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف در سال 1388 انتخاب شدند. پرسش نامه محقق ساخته حاوی 30 سوال چند گزینه ای در رابطه با سطوح یادگیری شناختی شامل دانش، فهمیدن و کاربرد تهیه شد و آزمون در مراحل قبل، بلافاصله بعد و 4 هفته پس از آموزش پرستاری مراقبت های هسته ای با نرم افزار چند رسانه ای برگزار شد. نمرات با نرم افزار SPSS 17 و آزمون آماری آنوای اندازه های تکراری با یکدیگر مقایسه شدند.یافته ها: میانگین نمرات سطح دانش در سه مرحله قبل، بلافاصله و چهار هفته پس از آموزش به ترتیب 5.1 ± 5.4، 7.1 ± 43.7 و 7.1 ± 6.7 و میانگین نمرات سطح فهمیدن به ترتیب 2.05 ± 93.3، 2.03 ± 8.73 و 2.3 ± 7.93 و میانگین نمرات سطح کاربرد به ترتیب 1.53 ± 2.27، 1.5 ± 7.4 و 2.1 ± 6.4 و میانگین نمرات مجموع سطوح به ترتیب 4.02 ± 10.73، 4.25 ± 23.5 و 4.96 ± 21.8 بود. آزمون آنوای اندازه های تکراری روند یادگیری در تمام مراحل و در تمام سطوح اختلاف معنی داری نشان داد (P<0.001).نتیجه گیری: نتایج بیانگر اثربخشی نرم افزار چندرسانه ای است، از این رو آموزش پرستاری مراقبت های هسته ای با نرم افزار چند رسانه ای می تواند جایگزین مناسبی برای سایر شیوه های آموزش باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1308

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 285 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    99-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1786
  • دانلود: 

    614
چکیده: 

اهداف: مبتلایان به تالاسمی عمدتا جمعیت جوان کشور هستند و نقش خانواده در امر مراقبت از آنان از اهمیت بسیار زیاد برخوردار است. با توجه ماهیت مزمن تالاسمی، لازم است بیماران و خانواده آنان درباره فرآیند بیماری و اقدامات درمانی آگاهی کافی داشته باشند. این پژوهش با هدف تعیین آگاهی و نیازهای آموزشی والدین افراد مبتلا به تالاسمی انجام شد.روش ها: این مطالعه توصیفی در سال 1384 روی 300 نفر از والدین دارای کودک مبتلا به تالاسمی مراجعه کننده به مرکز بیماری های خاص شهر کرمان انجام شد. داده ها بر اساس پرسش نامه پژوهشگرساخته به صورت مصاحبه با والدین جمع آوری و با استفاده از شاخص های مرکزی و پراکندگی و آزمون های آنوا، T دانشجویی و ضریب همبستگی اسپیرمن با SPSS 15 تحلیل شد.یافته ها: میانگین سن پدران 9 ± 42.02 و سن مادران 8.4 ± 35.9 بود. میانگین 20 نیاز آموزشی مطرح شده با اختلاف اندک بین 2.79 تا 2.96 (از حداکثر نمره 4) بود. درصد پاسخ صحیح در مورد تمام سوالات مربوط به آگاهی پایین 50% بود و افراد مورد مطالعه 37% نمره کل آگاهی را کسب کردند. تفاوت معنی دار آماری بین میانگین نمره کل نیاز آموزشی و نمره کل آگاهی، با میزان تحصیلات والدین وجود داشت. نیاز آموزشی مادارن کودکان مبتلا به تالاسمی بیشتر از نیاز پدران بود.نتیجه گیری: سطح آگاهی والدین افراد مبتلا به تالاسمی پایین است و به آموزش زیادی نیاز دارند. شناسایی نیازهای آموزشی این دسته و برنامه ریزی در جهت افزایش آگاهی و ارایه خدمات لازم و بهبود عملکرد آنها ضروری به نظر می رسد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1786

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 614 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    105-108
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1808
  • دانلود: 

    610
چکیده: 

اهداف: داشتن مهارت و دانش کافی در امر احیای قلبی- ریوی (CPR) امروزه برای تمام گروه های دست اندرکار پزشکی ضروری است. برای افزایش مهارت بالینی دانشجویان در زمینه احیا، آموزش شبیه سازی شده توصیه می شود. این نوع آموزش باعث بهبود عملکرد شده و آنها را با تجهیزات و روند کار بهتر آشنا می کند. در مطالعه حاضر، تاثیر آموزش ایستگاهی بر عملکرد دانشجویان سنجیده شده است.روش ها: این تحقیق یک مطالعه مداخله ای، از نوع قبل و بعد است. با جمع آوری اطلاعات در دو مرحله قبل و بعد از مداخله با روش سرشماری از در 37 دانشجویان پرستاری و مامایی ترم آخر دانشکده پرستاری و مامایی بویه که به روش سرشماری مجموعا 37 نفر انتخاب شده بودند، صورت گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات چک لیست استاندارد بود که میزان عملکرد پایه و پیشرفته CPR قبل و بعد از آموزش ایستگاهی به روش "ارزیابی بالینی مبتنی بر مشاهده در ایستگاه "(OSCE ) به کمک آن ثبت شد. اطلاعات با نرم افزار SPSS 11.5 با استفاده از روش های آماری توصیفی و آزمون آماری ناپارامتری ویلکاکسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: اختلاف میزان عملکرد پایه و پیشرفته دانشجویان در احیای قلبی- ریوی با توجه به میانگین اطلاعات قبل (32.95 ± 120.43) و بعد (22.66 ± 340.86) از مداخله تفاوت آماری معنی داری نشان داد.نتیجه گیری: آموزش ایستگاهی CPR به صورت صحیح و کاربردی منجر به بهبود عملکرد دانشجویان پرستاری و مامایی در حیطه احیای قلبی- ریوی پایه و پیشرفته می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1808

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 610 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    109-112
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1892
  • دانلود: 

    722
چکیده: 

اهداف: مرگ مغزی و اهدای اعضا مسایلی هستند که امروزه پرستاران با آن روبرو هستند و نقش حیاتی در برخورد با آن دارند. اطلاع رسانی صحیح از سوی پرستاران موجب افزایش آمار اهداکنندگان مرگ مغزی می شود که لازمه آن داشتن آگاهی مناسب در زمینه پیوند است. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر آموزش درباره مرگ مغزی و اهدای اعضا بر نگرش و آگاهی دانشجویان پرستاری انجام شد.روش ها: این مطالعه نیمه تجربی از نوع پیش آزمون- پس آزمون روی دانشجویان پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی منتخب شهر تهران انجام شد. حجم نمونه 147نفر (72نفر مورد و 75نفر شاهد) بود که به روش مبتنی بر هدف انتخاب شدند. ابزار مطالعه، پرسش نامه ای پژوهشگرساخته شامل مشخصات جمعیت شناختی، سوالات نگرش و آگاهی بود که روایی آن با روش روایی محتوی و پایایی آن از طریق آزمون/بازآزمون و آلفای کرونباخ تعیین شد. پرسش نامه قبل و بعد از آموزش توسط واحدهای پژوهش در گروه مورد و شاهد تکمیل شد. داده ها پس از جمع آوری با نرم افزار SPSS 15 با استفاده از آزمون های T زوجی و مستقل و مجذور کای تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میزان نگرش (0.18= (pو آگاهی ( (p=0.71دانشجویان در دو گروه قبل از آموزش اختلاف معنی داری نداشت. پس از آموزش میزان نگرش (p=0.02) و آگاهی (p=0.01) دانشجویان گروه مورد با گروه شاهد اختلاف معنی داری داشت.نتیجه گیری: باتوجه به اثر آموزش در بهبود نگرش و آگاهی دانشجویان پرستاری، لازم است در طرح درس پرستاری در ایران تجدید نظر شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1892

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 722 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    113-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2598
  • دانلود: 

    676
چکیده: 

 اهداف: محیط های شغلی متفاوت بر روی کیفیت زندگی تاثیر گذارند و استرس های شغلی بر سلامتی و نیز کیفیت زندگی افراد تاثیر جدی دارند. توجه به سلامت و کیفیت زندگی پرستاران و سالم نگه داشتن این گروه در درجه اول به عنوان یک انسان و در درجات بعدی به عنوان فردی که حافظ سلامت اعضای دیگر جامعه است، از اهمیت زیادی برخوردار است. این مطالعه با هدف بررسی مقایسه ای کیفیت زندگی پرستاران در بخش های ویژه و داخلی- جراحی انجام شد.روش ها: این مطالعه توصیفی- مقطعی روی 250 نفر از کارکنان پرستاری شاغل در بخش های مراقبت ویژه و داخلی- جراحی 2 بیمارستان آموزشی شهر تهران در سال 1387 انجام شد. واحد های پژوهش به روش نمونه گیری تصادفی سیستماتیک انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها شامل پرسش نامه اطلاعات دموگرافیک و پرسش نامه کیفیت زندگی SF-36 بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 15 با شاخص های آمار توصیفی و آزمون های استنباطی غیرپارامتریک شامل مجذور کای، من ویتنی، کروسکال والیس و اسپیرمن تجزیه و تحلیل شد .یافته ها: میانگین نمره بعد سلامت جسمانی و بعد سلامت روانی و نمره کل کیفیت زندگی پرستاران در بخش های داخلی- جراحی و ویژه اختلاف معنادار نشان داد ( (P<0.05بین رضایت اقتصادی، اجتماعی، شغلی و نوع بخش با کیفیت زندگی رابطه معنادار وجود داشت ((P<0.05.نتیجه گیری: با توجه به اجتناب ناپذیر بودن برخی از عوامل استرس زا در حرفه پرستاری و لزوم پیشگیری از آثار جسمی، روانی و رفتاری استرس بر شاغلین این حرفه، لازم است تمهیداتی در جهت بهبود شرایط محیط کار و ارتقای کیفیت زندگی آنان به کار گرفته شود. همچنین آموزش روش های مقابله ای به پرستاران پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2598

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 676 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    119-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2358
  • دانلود: 

    676
چکیده: 

 اهداف: یکی از مشکلات مهم قلبی و عروقی اختلال ریتم قلب است و استفاده از پیس میکر در مراقبت از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی طی دهه گذشته افزایش یافته است. درصورت ارایه آموزش نحوه مراقبت و پرستاری صحیح از این بیماران، می توان از عوارض و نقص در عملکرد دستگاه پیشگیری نمود. این مطالعه با هدف بررسی عملکرد پرستاران در زمینه مراقبت از پیس میکر موقت و دایمی انجام شد.روش ها: این پژوهش مطالعه توصیفی- مقطعی روی 93 پرستار شاغل در بخش های قلب کرمان در سال 1386 انجام شد. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه پژوهشگرساخته دارای 36 سوال (شامل 15 سوال در زمینه مراقبت در زمان بستری و عمل جراحی و 21 سوال مربوط به مراقبت از پیس میکر بعد از ترخیص) بود که پس از سنجش روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. داده ها به وسیله شاخص های آمار توصیفی و آزمون های تحلیلی مجذور کای، مقایسه میانگین و پیرسون با نرم افزار SPSS 15 تحلیل شد. یافته ها: میانگین نمره مراقبت پس از عمل 6.27 ± 23.30 و میانگین نمره پرسش نامه مراقبت زمان ترخیص 14.30 ± 44.66 به دست آمد. آزمون پیرسون بین امتیاز مراقبت بعد از عمل و مراقبت حین ترخیص ارتباط معنی دار آماری نشان داد (P=0.0001،  (r=0.577بین گذراندن دوره های بازآموزی قلب و افزایش نمره مراقبت ارتباط وجود نداشت. نتیجه گیری: باتوجه به اطلاعات پایین پرستاران در آموزش به بیماران و وضعیت حساس بیماران دارای پیس میکر و لزوم دریافت آموزش های دوره ای، آموزش حین خدمت پرستاران و اضافه نمودن مطالب درسی با محتوای عملکردی به دروس پرستاری توصیه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2358

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 676 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    125-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1670
  • دانلود: 

    630
چکیده: 

 اهداف: کیفیت زندگی از فاکتورهای پیشگویی کننده مرگ در بیماران مبتلا به مرحله انتهایی نارسایی کلیه است و مهم ترین مقیاس برای بیان نتایج و عواقب سلامتی در این بیماران محسوب می شود. مطالعه حاضر با هدف بررسی کیفیت زندگی در بیماران پیوند کلیه در تهران انجام شد .روش ها: این پژوهش، مطالعه ای توصیفی- تحلیلی است که روی 220 بیمار پیوند کلیه مراجعه کننده به کلینیک پیوند و نفرولوژی دو بیمارستان منتخب شهر تهران در سال 1388 انجام شد. ابزار گردآوری داده شامل پرسش نامه های اطلاعات فردی و کیفیت زندگی ویژه بیماران پیوند کلیه (KTQ-25) بود. پایایی ابزار با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.93 تعیین و پرسش نامه ها توسط بیماران تکمیل شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 16 و روش های آمار توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین کیفیت زندگی 1.27 ± 4.9 به دست آمد و بیشترین نمره کیفیت زندگی مربوط به بعد ظاهر و کمترین نمره مربوط به بعد ترس بود. بین میزان کیفیت زندگی بر حسب جنس (p<0.001)، نوع بیماری زمینه ای ((p=0.02، نوع شغل ( (p=0.002و میزان رضایت مندی از وضعیت اقتصادی ( (p=0.02تفاوت معنی داری مشاهده شد.نتیجه گیری: بیماران پیوند کلیه شهر تهران از نظر کیفیت زندگی در وضعیت متوسط قرار دارند .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1670

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 630 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    129-132
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    793
  • دانلود: 

    178
چکیده: 

اهداف: دسترسی برابر به خدمات سلامت از حقوق اساسی همه انسان هاست. تخت های پیوند کلیه یکی از مهم ترین و با ارزش ترین منابع سیستم بهداشت و درمان هستند که عدم تقسیم برابر و عادلانه آن در بین استان های کشور ممکن است علاوه بر جابه جایی بیماران بدحال منجر به عوارض جبران ناپذیر شود . در این راستا، مطالعه حاضر با هدف ارزیابی میزان دسترسی به خدمات پیوند کلیه در استان های مختلف ایران انجام شد.روش ها: در این مطالعه کاربردی از نوع توصیفی- تحلیلی، تعداد کل تخت های پیوند کلیه در سال 1385 برای هر یک از استان های کشور در تناسب با جمعیت هر استان با ضریب جینی و منحنی لورنز به کمک نرم افزار Excel 2007 مورد تجزیه و تحلیل واقع شد.یافته ها: تعداد کل تخت های پیوند کلیه در کشور 295 بود که از این تعداد، 163 تخت (55%) در استان تهران قرار داشت. تقریبا نیمی از جمعیت کشور فقط 20% تخت های پیوند کلیه و نیمه دیگر 80% آن را در اختیار داشتند. ضریب جینی نیز این نابرابری را به اندازه 0.4 نمایش داد.نتیجه گیری: دسترسی برابر به خدمات در بخش پیوند کلیه در ایران به دلیل عدم توزیع برابر این تخت ها وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 793

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 178 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0