هداف: آمادگی جامعه پرستاران برای مواجهه با حوادث هسته ای نقش مهمی در کاهش عواقب هسته ای دارد. بخش مهمی از فرآیند آمادگی، آموزش است که به شیوه های مختلف ارایه می شود. این تحقیق با هدف بررسی اثربخشی آموزش پرستاری مراقبت های هسته ای به وسیله نرم افزار چندرسانه ای بر سطوح یادگیری انجام شد.روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی 30 نفر از پرستاران بیمارستان شهید صدوقی اصفهان به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف در سال 1388 انتخاب شدند. پرسش نامه محقق ساخته حاوی 30 سوال چند گزینه ای در رابطه با سطوح یادگیری شناختی شامل دانش، فهمیدن و کاربرد تهیه شد و آزمون در مراحل قبل، بلافاصله بعد و 4 هفته پس از آموزش پرستاری مراقبت های هسته ای با نرم افزار چند رسانه ای برگزار شد. نمرات با نرم افزار SPSS 17 و آزمون آماری آنوای اندازه های تکراری با یکدیگر مقایسه شدند.یافته ها: میانگین نمرات سطح دانش در سه مرحله قبل، بلافاصله و چهار هفته پس از آموزش به ترتیب 5.1 ± 5.4، 7.1 ± 43.7 و 7.1 ± 6.7 و میانگین نمرات سطح فهمیدن به ترتیب 2.05 ± 93.3، 2.03 ± 8.73 و 2.3 ± 7.93 و میانگین نمرات سطح کاربرد به ترتیب 1.53 ± 2.27، 1.5 ± 7.4 و 2.1 ± 6.4 و میانگین نمرات مجموع سطوح به ترتیب 4.02 ± 10.73، 4.25 ± 23.5 و 4.96 ± 21.8 بود. آزمون آنوای اندازه های تکراری روند یادگیری در تمام مراحل و در تمام سطوح اختلاف معنی داری نشان داد (P<0.001).نتیجه گیری: نتایج بیانگر اثربخشی نرم افزار چندرسانه ای است، از این رو آموزش پرستاری مراقبت های هسته ای با نرم افزار چند رسانه ای می تواند جایگزین مناسبی برای سایر شیوه های آموزش باشد.