Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,309
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

635
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان اثربخشی آموزش پرستاری مراقبت های هسته ای پزشکی بر سطوح یادگیری به وسیله نرم افزار چند رسانه ای

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 98

چکیده

 هداف: آمادگی جامعه پرستاران برای مواجهه با حوادث هسته ای نقش مهمی در کاهش عواقب هسته ای دارد. بخش مهمی از فرآیند آمادگی, آموزش است که به شیوه های مختلف ارایه می شود. این تحقیق با هدف بررسی اثربخشی آموزش پرستاری مراقبت های هسته ای به وسیله نرم افزار چندرسانه ای بر سطوح یادگیری انجام شد.روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی 30 نفر از پرستاران بیمارستان شهید صدوقی اصفهان به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف در سال 1388 انتخاب شدند. پرسش نامه محقق ساخته حاوی 30 سوال چند گزینه ای در رابطه با سطوح یادگیری شناختی شامل دانش, فهمیدن و کاربرد تهیه شد و آزمون در مراحل قبل, بلافاصله بعد و 4 هفته پس از آموزش پرستاری مراقبت های هسته ای با نرم افزار چند رسانه ای برگزار شد. نمرات با نرم افزار SPSS 17 و آزمون آماری آنوای اندازه های تکراری با یکدیگر مقایسه شدند.یافته ها: میانگین نمرات سطح دانش در سه مرحله قبل, بلافاصله و چهار هفته پس از آموزش به ترتیب 5.1 ± 5.4, 7.1 ± 43.7 و 7.1 ± 6.7 و میانگین نمرات سطح فهمیدن به ترتیب 2.05 ± 93.3, 2.03 ± 8.73 و 2.3 ± 7.93 و میانگین نمرات سطح کاربرد به ترتیب 1.53 ± 2.27, 1.5 ± 7.4 و 2.1 ± 6.4 و میانگین نمرات مجموع سطوح به ترتیب 4.02 ± 10.73, 4.25 ± 23.5 و 4.96 ± 21.8 بود. آزمون آنوای اندازه های تکراری روند یادگیری در تمام مراحل و در تمام سطوح اختلاف معنی داری نشان داد (P<0.001).نتیجه گیری: نتایج بیانگر اثربخشی نرم افزار چندرسانه ای است, از این رو آموزش پرستاری مراقبت های هسته ای با نرم افزار چند رسانه ای می تواند جایگزین مناسبی برای سایر شیوه های آموزش باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، عفت، مختاری نوری، جمیله، خادم الحسینی، سیدمحمد، عبادی، عباس، و سالاری، محمدمهدی. (1389). میزان اثربخشی آموزش پرستاری مراقبت های هسته ای پزشکی بر سطوح یادگیری به وسیله نرم افزار چند رسانه ای. پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)، 3(3)، 93-98. SID. https://sid.ir/paper/151578/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی عفت، مختاری نوری جمیله، خادم الحسینی سیدمحمد، عبادی عباس، سالاری محمدمهدی. میزان اثربخشی آموزش پرستاری مراقبت های هسته ای پزشکی بر سطوح یادگیری به وسیله نرم افزار چند رسانه ای. پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)[Internet]. 1389؛3(3):93-98. Available from: https://sid.ir/paper/151578/fa

    IEEE: کپی

    عفت مرادی، جمیله مختاری نوری، سیدمحمد خادم الحسینی، عباس عبادی، و محمدمهدی سالاری، “میزان اثربخشی آموزش پرستاری مراقبت های هسته ای پزشکی بر سطوح یادگیری به وسیله نرم افزار چند رسانه ای،” پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)، vol. 3، no. 3، pp. 93–98، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151578/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا