Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Applied Psychology

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2 (14)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1439
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1439

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2 (پیاپی 14)
  • صفحات: 

    7-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1850
  • دانلود: 

    752
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف شناخت تاثیر القای خلق با بهره گیری از چهره های هیجانی زیرآستانه بینایی انجام شده و هدف اصلی، تعیین عوامل زمینه ساز ناهشیار این اختلالات است. روش: روش پژوهش، از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه است. بدین منظور 45 آزمودنی با روش نمونه گیری در دسترس به سه گروه خلق خنثی، شاد و غمگین تقسیم شدند و پس از تکمیل مقیاس خلق مثبت و منفی واتسن، کلارک و تلگن (1988)، در معرض 20 چهره هیجانی شاد، غمگین و خنثی قرار گرفتند که توسط رایانه و به صورت زیرآستانه ای نمایش داده می شد. در مرحله پس آزمون، آزمودنی ها دوباره پرسشنامه خلق مثبت و منفی را تکمیل کردند. یافته ها: نتایج نشان دهنده تایید فرضیه های پژوهش بود: چهره های زیرآستانه ای شاد، خلق منفی را کاهش و خلق مثبت را افزایش می دهند، همچنین چهره های زیرآستانه ای غمگین، خلق منفی را افزایش و خلق مثبت را کاهش می دهند. نتیجه گیری: ادراک زیرآستانه ای چهره ها در خلق جاری افراد در آزمایشگاه تاثیرگذار است، می توان از نتایج این پژوهش در زمینه های درمانی و بالینی اختلالات خلقی به ویژه افسردگی استفاده نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1850

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 752 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2 (پیاپی 14)
  • صفحات: 

    20-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    958
  • دانلود: 

    574
چکیده: 

هدف: مقاله حاضر به دنبال توصیف و تشریح روش تشخیص کارکرد متفاوت سوال در چارچوب نظریه سوال-پاسخ، با استفاده از الگوی یک پارامتری با تاکید بر سوگیری داخلی در یک آزمون است. روش: ابتدا مبانی نظری رویکرد معرفی شد، و به دنبال آن به منظور ارایه عملی روش، داده های خرده-مقیاس گرامر در بخش تخصصی دفترچه زبان انگلیسی آزمون سراسری در سال 1384 با نرم افزار بای لوگ-ام جی تحت الگوی یک پارامتری با دو روش مقایسه سطوح مقادیر دشواری در دو گروه و آزمون نسبت درست نمایی تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که بین مقدار دشواری سوال 8 در دو گروه تفاوت معنادار است. این موضوع با برازش بهتر الگوی دارای کارکرد متفاوت سوال در مقایسه با الگوی بدون کارکرد متفاوت سوال (با آلفای 0.05) تایید شد. در واقع احتمال پاسخ درست به سوال 8 برای گروه مردان در مقایسه با گروه زنان بیشتر بوده است. نتیجه گیری: اهمیت بررسی کارکرد متفاوت سوال در آزمون های مختلف روز به روز در حال افزایش است. روش های موجود در نظریه کلاسیک به خاطر وجود تغییرپذیری شاخص های آن برای شناسایی این موضوع مفید نیستند. در مقابل روش هایی موجو در بافت نظریه سوال-پاسخ برای انجام این کار مفیدتر هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 958

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 574 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2 (پیاپی 14)
  • صفحات: 

    32-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3403
  • دانلود: 

    1336
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر به منظور تعیین سبک های شوخ طبعی (شوخ طبعی مثبت، شوخ طبعی خود کاهنده و شوخ طبعی پرخاشگرانه) و رابطه آن با سلامت عمومی دانشجویان انجام شده است. روش: روش پژوهش از نوع همبستگی است. 370 دانشجو به شیوه نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب و با استفاده از پرسشنامه سبک های شوخ طبعی (رف، 2006) و پرسشنامه سلامت عمومی (گلدبرگ و هیلر، 1972) مورد آزمون قرار گرقتند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون و آزمون t مستقل استفاده شد.یافته ها: یافته ها نشان داد که سبک های شوخ طبعی با سلامت عمومی رابطه دارد و سبک های شوخ طبعی دانشجویان دختر با پسر تفاوت دارد. همچنین رابطه شوخ طبعی مثبت با سلامت عمومی مثبت و شوخ طبعی خود کاهنده و شوخ طبعی پرخاشگرانه با سلامت عمومی منفی است. نتیجه گیری: افرادی که از شوخ طبعی خودکاهنده و شوخ طبعی پرخاشگرانه در روابط میان فردی استفاده می کنند، از سلامت عمومی خوبی برخوردار نیستند. نوع شوخی های دانشجویان دختر بیشتر از نوع مثبت و خود کاهنده است و نوع شوخی های دانشجویان پسر بیشتر از نوع پرخاشگرانه است. بنابراین جنس بر سبک شوخ طبعی تاثیرگذار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3403

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1336 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2 (پیاپی 14)
  • صفحات: 

    44-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2049
  • دانلود: 

    978
چکیده: 

هدف: مطالعه حاضر با هدف تعیین میزان ارتباط ساده و چند گانه بین هوش سیال، ابعاد شخصیت (برون گرایی، روان رنجوری و روان پریشی) و هوش هیجانی با موفقیت تحصیلی انجام شد. روش: روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. نمونه پژوهش شامل 133 دانش آموز مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی شهرستان دزفول بود که به صورت تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. برای به دست آوردن اطلاعات آزمون ماتریس های پیشرونده ریون، نسخه میانی (بزرگسالان) استاندارد شده به وسیله براهنی (1353)، پرسشنامه شخصیت آیزنک (1975)، آزمون بهر هیجانی بار-ان (2000) اجرا شد و معدل تحصیلی سال گذشته شرکت کنندگان به عنوان ملاک پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. اطلاعات به دست آمده با استفاده از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری (گام به گام) تحلیل شد. یافته ها: یافته ها نشان داد که هوش سیال و برون گرایی با موفقیت تحصیلی و موفقیت تحصیلی با نمره کل هوش هیجانی و ابعاد هوش درون فردی و انطباق پذیری ارتباط مثبت اما روان پریشی با موفقیت تحصیلی ارتباط منفی دارد. هر سه متغیر با موفقیت تحصیلی رابطه دارند و در تعامل با هم در مجموع 32 درصد از تغییرات موفقیت تحصیلی تبیین را می کنند. پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختران به طور معناداری بیشتر از دانش آموزان پسر است. نتیجه گیری: از نتایج این پژوهش در برنامه ریزی برای بالا بردن کیفیت آموزش با توجه به ویژگی های شخصیتی و هوش هیجانی یاد گیرندگان می توان استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2049

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 978 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 18
نویسندگان: 

باعزت فرشته

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2 (پیاپی 14)
  • صفحات: 

    58-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2423
  • دانلود: 

    1643
چکیده: 

هدف: هدف پژوهش، تعیین اثربخشی پردازشگر کلمه همراه با راهبردهای خود پرسشی بر بهبود مشکلات املای دانش آموزان ابتدایی دچار اختلال نوشتن بود. روش: روش پژوهش آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهر تهران بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای 20 دانش آموز دارای مشکلات املا، پس از اجرای آزمون های تشخیصی انتخاب و به طور تصادفی در یک گروه آزمایش و یک گروه گواه جایگزین شدند. پس از اجرای پیش آزمون ها، گروه آزمایش به مدت 15 جلسه 45 دقیقه ای تحت آموزش رایانه ای راهبردهای خود پرسشی قرار گرفت. اما گروه گواه آموزشی ندید. سپس پس آزمون نوشتن در گروه های مذکور اجرا شد، و پس از گذشت 4 ماه از مدت آموزش، پس آزمون نوشتن (آزمون پیگیری) اجرا شد. داده ها با روش آماری تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر انجام شد. یافته ها: یافته ها نشان داد که تفاوت بین میانگین نمره های املای گروه آزمایشی و گروه گواه تفاوت معنادار و خطاهای املای گروه آزمایشی نسبت به گروه گواه کاهش بیشتری یافته است. نتیجه گیری: پردازشگر کلمه همراه با راهبردهای خود پرسشی می تواند به عنوان یک فن آموزشی موثر، در جهت بهبود املای دانش آموزان ابتدایی دارای اختلال نوشتن به کار گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2423

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1643 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2 (پیاپی 14)
  • صفحات: 

    72-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1449
  • دانلود: 

    729
چکیده: 

هدف: هدف پژوهش تعیین میزان فرسودگی شغلی اعضای هیات علمی در ابعاد مختلف تحلیل عاطفی، مسخ شخصیت و عدم موفقیت فردی بود. روش: روش توصیفی و از نوع علی-مقایسه ای و نمونه 156 (116 مرد و 40 نفر زن) عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی بود که به روش طبقه ای متناسب انتخاب شدند. داده های با استفاده از پرسشنامه فرسودگی شغلی ماسلاچ-مقیاس معلمان (ماسلاچ، جکسون و لایتر، 1996) و پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی گردآوری و برای تحلیل داده ها از آزمون t برای گروه های مستقل و تحلیل واریانس یک راهه استفاده شد. یافته ها: یافته ها نشان داد میزان فرسودگی شغلی اعضای هیات علمی در بعد تحلیل عاطفی و مسخ شخصیت پایین تر از نمره های هنجار است، اما میزان عدم موفقیت فردی آن ها بالاتر از میانگین هنجار برای معلمان است. همچنین از میان متغیرهای جمعیت شناختی (سن، جنس، وضعیت تاهل، نوع استخدام، رشته تخصصی، سابقه کار و مرتبه علمی) تنها در متغیر وضعیت تاهل تفاوت معنا داری بین شرکت کنندگان مشاهده شد و افراد مجرد تحلیل عاطفی بالاتری نسبت به افراد متاهل گزارش دادند. نتیجه گیری: اگرچه میزان فرسودگی شغلی اعضای هیات علمی در ابعاد تحلیل عاطفی و مسخ شخصیت پایین است، ولی حدود نیمی از آن ها نسبت به شغل خود احساس عدم موفقیت فردی می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1449

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 729 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2 (پیاپی 14)
  • صفحات: 

    87-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4012
  • دانلود: 

    978
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر به منظور تعیین و مقایسه ویژگی های شخصیتی دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار انجام شد. روش: پژوهش حاضر یک پژوهش توصیفی از نوع علی-مقایسه ای است. بدین منظور، نمونه ای به حجم 335 نفر (165 نفر ورزشکار و 170 نفر غیرورزشکار) از دانش آموزان شهرستان کرج بر اساس نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و سپس ویژگی های شخصیتی دانش آموزان به وسیله پرسشنامه روان شناختی کالیفرنیا (گاف، 1994) سنجیده شد. داده ها با استفاده از آزمون آماری تحلیل واریانس چند متغیری تحلیل شد. یافته ها: یافته ها نشان داد جزء در مقیاس اجتماعی شدن، در بقیه مقیاس ها تفاوت معنادار بین دو گروه ورزشکار و غیرورزشکار نیست و نمره های دانش آموزان ورزشکار در مقیاس اجتماعی شدن بیشتر از دانش آموزان غیر ورزشکار بود. همچنین بین دختران و پسران در مقیاس های استعداد پایگاه، مردم آمیزی، حضور اجتماعی، همدلی، برداشت خوب، اشتراک، احساس سلامتی، مدارا، پیشرفت از طریق همنوایی و عدم وابستگی، کارآمدی ذهنی، مقیاس زنانگی- مردانگی، هواداری از هنجارها-تردید درباره هنجارها و خود شکوفایی تفاوت معنادار بود و نمره های پسران در این مقیاس ها، بیشتر از دختران بود. نتیجه گیری: به نظر می رسد، بین ویژگیهای شخصیتی و ورزش در سطح ورزشکاران غیر حرفه ای رابطه ای وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4012

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 978 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button