مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

959
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی کارکرد متفاوت سوال بر اساس نظریه سوال-پاسخ: کاربرد الگوی تک پارامتری با استفاده از نرم افزار بای لوگ-ام جی

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 31

چکیده

 هدف: مقاله حاضر به دنبال توصیف و تشریح روش تشخیص کارکرد متفاوت سوال در چارچوب نظریه سوال-پاسخ, با استفاده از الگوی یک پارامتری با تاکید بر سوگیری داخلی در یک آزمون است. روش: ابتدا مبانی نظری رویکرد معرفی شد, و به دنبال آن به منظور ارایه عملی روش, داده های خرده-مقیاس گرامر در بخش تخصصی دفترچه زبان انگلیسی آزمون سراسری در سال 1384 با نرم افزار بای لوگ-ام جی تحت الگوی یک پارامتری با دو روش مقایسه سطوح مقادیر دشواری در دو گروه و آزمون نسبت درست نمایی تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که بین مقدار دشواری سوال 8 در دو گروه تفاوت معنادار است. این موضوع با برازش بهتر الگوی دارای کارکرد متفاوت سوال در مقایسه با الگوی بدون کارکرد متفاوت سوال (با آلفای 0.05) تایید شد. در واقع احتمال پاسخ درست به سوال 8 برای گروه مردان در مقایسه با گروه زنان بیشتر بوده است. نتیجه گیری: اهمیت بررسی کارکرد متفاوت سوال در آزمون های مختلف روز به روز در حال افزایش است. روش های موجود در نظریه کلاسیک به خاطر وجود تغییرپذیری شاخص های آن برای شناسایی این موضوع مفید نیستند. در مقابل روش هایی موجو در بافت نظریه سوال-پاسخ برای انجام این کار مفیدتر هستند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ایزانلو، بلال، و حبیبی عسگرآبادی، مجتبی. (1389). شناسایی کارکرد متفاوت سوال بر اساس نظریه سوال-پاسخ: کاربرد الگوی تک پارامتری با استفاده از نرم افزار بای لوگ-ام جی. روان شناسی کاربردی، 4(2 (پیاپی 14))، 20-31. SID. https://sid.ir/paper/151774/fa

Vancouver: کپی

ایزانلو بلال، حبیبی عسگرآبادی مجتبی. شناسایی کارکرد متفاوت سوال بر اساس نظریه سوال-پاسخ: کاربرد الگوی تک پارامتری با استفاده از نرم افزار بای لوگ-ام جی. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1389؛4(2 (پیاپی 14)):20-31. Available from: https://sid.ir/paper/151774/fa

IEEE: کپی

بلال ایزانلو، و مجتبی حبیبی عسگرآبادی، “شناسایی کارکرد متفاوت سوال بر اساس نظریه سوال-پاسخ: کاربرد الگوی تک پارامتری با استفاده از نرم افزار بای لوگ-ام جی،” روان شناسی کاربردی، vol. 4، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 20–31، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151774/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button