هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه رفتار اخلاقی مدیران با رفتار شهروند سازمانی معلمان و کارکنان مدارس بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه معلمان و کارکنان مدارس شهرستان گرمسار تشکیل داده اند. حجم نمونه مطابق با فرمول برآورد (کوکران) حجم نمونه 587 نفر برآورد گردید و به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه بوده است. رفتار اخلاقی مدیران به واسطه پرسش نامه محقق ساخته با 20 گویه و مطابق نظریه لدبتر (2005) در چهار مولفه اخلاق شخصی، اخلاق سودمندی، اخلاق اجتماعی و اخلاق قانونی سنجیده شده است. رفتار شهروندی سازمانی نیز به واسطه پرسش نامه محقق ساخته مرکب از 20 گویه و در پنج مولفه، تواضع و تکریم، شرافت شهروندی، جوانمردی، نوع دوستی و وجدان کاری (مطابق نظر مورگان، 1988) مورد سنجش واقع شده است. داده های گردآوری شده با استفاده از شاخص ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون تجزیه و تحلیل شده اند. نتایج نشان می دهد که 1) بین رفتار اخلاقی مدیران و رفتار شهروندی سازمانی معلمان و کارکنان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. 2) بین هر یک از ابعاد رفتار اخلاقی با رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. 3) نتایج تحلیل رگرسیونی نشان داده است که متغیرهای اخلاق سودمندی، و اخلاق قانونی پیش بینی کننده های معناداری برای رفتار شهروندی سازمانی به شمار می روند.