نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1 (25)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1463
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1463

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1 (25)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1747
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1747

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

سلیمانی نادر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1 (مسلسل 25)
  • صفحات: 

    11-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2264
  • دانلود: 

    1013
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه رفتار اخلاقی مدیران با رفتار شهروند سازمانی معلمان و کارکنان مدارس بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه معلمان و کارکنان مدارس شهرستان گرمسار تشکیل داده اند. حجم نمونه مطابق با فرمول برآورد (کوکران) حجم نمونه 587 نفر برآورد گردید و به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه بوده است. رفتار اخلاقی مدیران به واسطه پرسش نامه محقق ساخته با 20 گویه و مطابق نظریه لدبتر (2005) در چهار مولفه اخلاق شخصی، اخلاق سودمندی، اخلاق اجتماعی و اخلاق قانونی سنجیده شده است. رفتار شهروندی سازمانی نیز به واسطه پرسش نامه محقق ساخته مرکب از 20 گویه و در پنج مولفه، تواضع و تکریم، شرافت شهروندی، جوانمردی، نوع دوستی و وجدان کاری (مطابق نظر مورگان، 1988) مورد سنجش واقع شده است. داده های گردآوری شده با استفاده از شاخص ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون تجزیه و تحلیل شده اند. نتایج نشان می دهد که 1) بین رفتار اخلاقی مدیران و رفتار شهروندی سازمانی معلمان و کارکنان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. 2) بین هر یک از ابعاد رفتار اخلاقی با رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. 3) نتایج تحلیل رگرسیونی نشان داده است که متغیرهای اخلاق سودمندی، و اخلاق قانونی پیش بینی کننده های معناداری برای رفتار شهروندی سازمانی به شمار می روند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2264

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1013 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1 (مسلسل 25)
  • صفحات: 

    29-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1497
  • دانلود: 

    406
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر پیش بینی مولفه های سرمایه اجتماعی دانشجویان بر اساس مولفه های هوش هیجانی آنان بود. بدین منظور 400 نفر از دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی منطقه 11 به روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای اندازه گیری در این پژوهش، پرسش نامه هوش هیجانی سیبریاشرینگ و پرسش نامه سرمایه اجتماعی بود. نتایج تحلیل رگرسیون داده ها نشان داد که مولفه های هوش هیجانی (خودانگیزی، خودآگاهی، خودکنترلی، هوشیاری اجتماعی و مهارت اجتماعی) قادر به پیش بینی مولفه های سرمایه اجتماعی (اعتماد تعمیم یافته، مشارکت رسمی- مدنی، مشارکت مذهبی، هنجار معامله متقابل، پیوند دوستی- همسایگی، پیوند دوستی- خانوادگی و اعتماد نهادی) هستند. مقدار کلی هوش هیجانی قادر است به طور معنادار، تغییرات سرمایه اجتماعی را پیش بینی کند. همچنین تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که از بین مولفه های هوش هیجانی، چهار مولفه مهارت اجتماعی، هشیاری اجتماعی، خودآگاهی و خودانگیزی قادرند مولفه های سرمایه اجتماعی را به طور معنادار تببیین کنند. علاوه بر این، از بین مولفه های هوش هیجانی، مولفه مهارت اجتماعی قادر است تغییرات سرمایه اجتماعی را در حالت کلی تبیین کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1497

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 406 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1 (مسلسل 25)
  • صفحات: 

    55-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    7266
  • دانلود: 

    1969
چکیده: 

هدف اساسی این پژوهش تاثیر بازی های رایانه ای بر خلاقیت و رابطه آن با سازگاری روانی دانش آموزان می باشد. جامعه پژوهش شامل کلیه 140 نفر دانش آموز دختر سال سوم دبستان بود که در کلاس های تابستانی شهر سیرجان شرکت می کردند. با استفاده از روش سرشماری تعداد 136 نفر به پرسش نامه ها پاسخ دادند و به عنوان نمونه انتخاب شدند.ابزار اندازه گیری پرسش نامه سازگاری دانش آموزان ابتدایی و آزمون خلاقیت تورنس (فرم الف تصویری) می باشد که توانایی های آزمودنی ها را در ویژگی های سیالیت، اصالت، بسط و انعطاف پذیری می سنجد. هر دو آزمون از اعتبار و روایی کافی برخوردار هستند. نتایج این پژوهش نشان داد که بازی های رایانه ای در کاهش ابعاد اصالت و بسط دانش آموزان معنادار است. با مقایسه میانگین ها دریافتیم دانش آموزانی که بازی های رایانه ای را انجام می دادند در دو بعد خلاقیت نمرات پایین تری نسبت به دانش آموزانی که بازیهای رایانه ای را انجام نمی دادند برخوردار بودند. همچنین متغیر انعطاف پذیری با سازگاری عاطفی در سطح (p< 0.01) رابطه مثبت و معنادار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7266

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1969 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1 (مسلسل 25)
  • صفحات: 

    69-85
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1766
  • دانلود: 

    1005
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و یادگیری سازمانی با مدیریت دانش میان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در سال تحصیلی 89-1388 بوده است. این پژوهش به روش توصیفی از نوع همبستگی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه اعضاء هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد مرودشت بوده اند، برای تعیین حجم نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد، حجم نمونه مورد مطالعه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 74 نفر بوده است. جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه فرهنگ سازمانی با پایایی 0.79، یادگیری سازمانی با پایایی 0.85، مدیریت دانش با پایایی 0.96 بهره گرفته شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از رگرسیون چندمتغیره به شیوه گام به گام و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج حاصله نشان داد که بین فرهنگ سازمانی و یادگیری سازمانی با مدیریت دانش رابطه معناداری وجود دارد. بین ابعاد فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش رابطه معناداری وجود دارد. بین ابعاد یادگیری سازمانی و مدیریت دانش رابطه معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1766

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1005 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1 (مسلسل 25)
  • صفحات: 

    87-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1568
  • دانلود: 

    931
چکیده: 

مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه عدالت آموزشی با رضایت از تحصیل و نتایج، رفتارهای مدنی- تحصیلی و فریب کاری تحصیلی در دانشجویان روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان (اصفهان) انجام شد. 357 نفر دانشجو که به شیوه دسترسی آسان انتخاب شدند، پنج پرسش نامه عدالت آموزشی (EJQ)، مقیاس رضایت از تحصیل (ESS)، مقیاس رضایت از نتایج (RSS)، پرسش نامه رفتارهای مدنی- تحصیلی (ECBQ) و پرسش نامه فریب کاری تحصیلی (ECQ) را تکمیل نمودند. برای بررسی فرضیه های پژوهش از الگوسازی معادله ساختاری (SEM) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین عدالت آموزشی با رضایت از تحصیل و نتایج رابطه مثبت و معنادار، و بین عدالت آموزشی با رفتارهای مدنی تحصیلی رابطه مستقیم و مثبت معنادار وجود دارد. رضایت از نتایج با رضایت از تحصیل دارای رابطه مثبت و معناداری و رضایت از تحصیل با فریب کاری تحصیلی و رفتارهای مدنی- تحصیلی دارای رابطه منفی و مثبت معناداری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1568

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 931 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1 (مسلسل 25)
  • صفحات: 

    103-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3023
  • دانلود: 

    1174
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر گردآوری و تحلیل توضیح های شفاهی معلمان دوره ابتدایی مدارس سماء منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی بود. تدریس کلاس های 32 نفر معلم (20 زن و 12 مرد) چهار پایه تحصیلی (دوم، سوم، چهارم و پنجم) در پنج شهر، در درس های فارسی، ریاضی و علوم هر کدام به مدت 10 جلسه با استفاده از MP3 Player مورد ثبت و ضبط قرار گرفت. اطلاعات گردآوری شده با استفاده از روش های آمار توصیفی و آزمون مجذور خی تجزیه و تحلیل شدند. یافته های حاصل از تحلیل تدریس 960 جلسه کلاس درس و 11617 توضیح مطرح شده با استفاده از پرسش نامه معکوس و مقیاس درجه بندی نشان داد که: بین دلایل ارائه توضیح ها و پایه تدریس معلمان ارتباط معنادار وجود دارد، همچنین ارتباط بین دلایل ارائه توضیح ها و نوع درس ها نیز و بین رویکردهای توضیح دادن و پایه تدریس معلمان معنادار بود. معلمان ترجیح می دهند توضیحات خود را به آموزش مفاهیم، آموزش هدف ها و مقصدها، آموزش پیامدها، آموزش علت و معلول و آموزش فرایندها و شیوه ها اختصاص دهند. معلمان با افزایش پایه تدریس، رویکردهای نوین و پیچیده تری را برای توضیح دادن بکار می گیرند. نقاط ضعف معلمان در استفاده از توضیح دادن عبارت بودند از: واضح بودن مقدمه، مناسب بودن ساختار جمله ها، کافی بودن مثال های عینی، مناسب بودن مکث ها، ارائه سرنخ های کلامی مستقیم، بکارگیری مناسب مواد و رسانه آموزشی، روشن بودن الگوی توضیح، خلاصه کردن تدریجی مطلب، تغییر سرعت بیان یا سطح مطلب و بررسی مشارکت دانش آموزان در بحث. بین دلایل ارائه توضیح ها و پایه تدریس معلمان ارتباط معنادار وجود دارد. ارتباط بین دلایل ارائه توضیح ها و نوع درس ها نیز معنادار بوده است. بین رویکردهای توضیح دادن و پایه تدریس معلمان ارتباط معنادار وجود دارد. با توجه به اهمیت توضیح دادن، این مقوله بایستی در واحدهای درسی و دوره های آموزشی بدو خدمت و حین خدمت معلمان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3023

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1174 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

مهرداد حسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1 (مسلسل 25)
  • صفحات: 

    123-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2107
  • دانلود: 

    1166
چکیده: 

در پژوهش حاضر به بررسی آسیب شناسی اوقات فراغت نوجوانان 12 تا 17 ساله استان لرستان پرداخته شده است. به این منظور و با هدف شناخت و تقلیل این آسیب ها از بین 360 هزار نفر (170 هزار نفر دختر و 190 هزار نفر پسر) با استفاده از جدول تاکمن 620 نفر دختر و پسر و 150 نفر کارشناس و مدیر دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع گذران اوقات فراغت به صورت خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به وسیله دو پرسش نامه محقق ساخته با روایی و اعتبار معتبر (نظر صاحب نظران و آلفای کرانباخ 0.99 پرسشنامه نوجوانان و 85% پرسش نامه کارشناسان) مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج تحلیل عاملی نشان می دهد که نوجوانان 12 تا 17 ساله اوقات فراغت خود را به فعالیت های فرهنگی، تفریح، مطالعه آزاد، فعالیت های مذهبی، مهارتی، وقت گذرانی (مطلوب و نامطلوب) و ورزش می گذرانند. و عمده ترین آسیب های اوقات فراغت این نوجوانان: عامل ساختاری سازمانی، عوامل فرهنگی، عدم مشارکت مردمی، شرایط نامطلوب اقتصادی، عدم اطلاع رسانی درست، نبود انگیزه و غیره می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2107

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1166 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1 (مسلسل 25)
  • صفحات: 

    141-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1237
  • دانلود: 

    713
چکیده: 

بررسی رابطه بین کارآفرینی و درگیری شغلی کارکنان هدف اساسی این مطالعه بود. بر پایه مفروضه تحقیقات همبستگی و با اجرای دو پرسش نامه کارآفرینی و درگیری شغلی در مورد 146 نفر از جامعه کارکنان بخش های اداری و خدماتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن که با شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده بودند اطلاعات لازم جمع آوری شد. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که به طور کلی می توان بر اساس سطح کارآفرینی کارکنان، درگیری شغلی آنان را پیش بینی کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1237

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 713 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button