Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2161
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2161

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3226
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3226

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2048
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2048

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4847
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4847

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3255
  • دانلود: 

    3611
چکیده: 

با توجه به نقش بسیار موثر معلم در توسعه کیفی نظام آموزشی، پژوهش حاضر به ارزیابی شیوه های انتخاب معلمان مدارس ابتدایی پرداخته است. برای انجام این پژوهش از روش مطالعه کمی و کیفی استفاده شده است. جامعه آماری شامل مدیران مدارس ابتدایی، کارشناسان و مدرسان مراکز تربیت معلم شهر قم در سال تحصیلی 88-87 می باشد. برای انتخاب نمونه مدیران، از روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم و برای تعیین نمونه کارشناسان و مدرسان از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شده است. در این زمینه دیدگاه های 162 مدیر و 20 کارشناس و مدرس مراکز تربیت معلم، که دارای سوابق برجسته آموزشی بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. روایی سوالات پرسش نامه و مصاحبه توسط چند نفر از استادان و تعدادی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا تایید شده است. پایایی پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ 0.91 برآورد گردیده است و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از پرسش نامه از نرم افزار آماری SPSS در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد. برای تجزیه و تحلیل مصاحبه نیز روش مقوله بندی به کار گرفته شد. نتایج حاصل برآن است که در فرآیند جذب و انتخاب معلمان باید به علاقه و انگیزه داوطلبان، توانایی ها و ویژگی های جسمی، روانی و علمی داوطلبان، اصلاح و بهبود فرایند جذب و انتخاب و استفاده از نیروهای بومی توجه شود. در این راستا، به دلیل رشد سریع تحولات علمی جهان و نیازهای روز جامعه، استفاده از تجارب کشورهای توسعه یافته، به گونه ای که بازنگری و اصلاح در روند انتخاب معلم امکان پذیر باشد، مورد تاکید قرار گرفت. در نهایت، پیشنهاد هایی برای بهبود شیوه های انتخاب معلمان ابتدایی ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3255

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3611 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

آیتی محسن | سارانی هادی

نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    13-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2004
  • دانلود: 

    866
چکیده: 

این مطالعه با هدف بررسی تاثیر روش آموزش از طریق تلفن همراه بر نگرش و انگیزه دانشجویان نسبت به زبان انگلیسی انجام گرفت. جامعه آماری مورد مطالعه شامل 521 نفر از دانشجویان دانشگاه بیرجند بود، که در سال تحصیلی 90-89 در درس زبان عمومی مشغول به تحصیل بودند. از جامعه مذکور تعداد 76 دانشجو به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. از این میان یک گروه (38 نفر) به طور تصادفی به عنوان گروه آزمایش انتخاب، و به مدت 2 ماه در معرض آموزش از طریق تلفن همراه قرار گرفتند. در حالی که گروه دیگر (38 نفر) با روش معمول آموزش دیدند. در این پژوهش برای سنجش میزان نگرش و انگیزش دانشجویان نسبت به زبان انگلیسی از پرسش نامه نگرش و انگیزش گاردنر استفاده شد. گاردنر در گزارش خود روایی و پایایی بالایی برای پرسش نامه فوق ذکر کرده است. این پرسش نامه در مطالعات داخل هم مورد استفاده بوده و روایی و پایایی آن تایید شده است. در پایان مقایسه میانگین دو گروه نشان داد که روش آموزش از طریق تلفن همراه بر شدت انگیزش، علاقه، نگرش نسبت به زبان انگلیسی، جهت گیری انضمامی و میل به یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان تاثیر مثبت داشته است. همچنین نتایج نشان داد، که روش آموزش از طریق تلفن همراه در مقایسه با گروه کنترل و بر جهت گیری ابزاری و نگرش نسبت به افراد انگلیسی زبان تاثیر معناداری نداشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2004

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 866 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    23-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2233
  • دانلود: 

    1308
چکیده: 

حفظ انگیزه تحصیلی و رضایت دانشجویان از شیوه های تدریس، تاثیر بسزایی بر موفقیت تحصیلی آنها دارد، بنابراین یافتن راهکارهای موفق در جهت افزایش انگیزه تحصیلی و رضایت دانشجویان از شیوه های تدریس، از مهم ترین اولویت های آموزشی به شمار می آیند. هدف از انجام این تحقیق، تعیین تاثیر یادگیری تلفیقی بر انگیزه تحصیلی و رضایت دانشجویان از شیوه تدریس بود. بنابراین، دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تهران به عنوان جامعه پژوهش انتخاب شدند. 18 دانشجو در برنامه یادگیری تلفیقی و 16 دانشجو در برنامه آموزش مبتنی بر سخنرانی شرکت کردند و درس «آسیب شناسی روانی یک» موضوع «اختلالات اضطرابی» با دو رویکرد مبتنی بر سخنرانی و یادگیری موقعیتی به اجرا درآمد. تخصیص کلاس ها به برنامه های آموزشی به صورت تصادفی انجام شد. داده ها با استفاده از فرم کوتاه شده پرسش نامه استاندارد شده انگیزه تحصیلی مک اینرنی و سینکلایر در مراحل پیش از آموزش و پس از آموزش جمع آوری شد. همچنین چند پرسش مستقیم از دانشجویان در مورد رضایت کلی از برنامه های آموزشی بعد از اجرای برنامه های آموزش و یادگیری در گروه ها جمع آوری شد و با استفاده از آزمون های تی، ویل کاکسون و من ویتنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان دادند که در مقایسه با آموزش به روش سخنرانی، یادگیری تلفیقی موجب افزایش انگیزه تحصیلی و رضایت دانشجویان از روش تدریس گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2233

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1308 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    33-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4391
  • دانلود: 

    3372
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی محتوای الکترونیکی درس فارسی عمومی با اصول طراحی چند رسانه ای مایر انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل محتوای الکترونیکی درس فارسی عمومی آموزش الکترونیکی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی می باشد. ابزار جمع آوری داده ها شامل چک لیستی محقق ساخته دارای مقیاس پنج درجه ای لیکرت با روایی محتوایی و پایایی 0.96 بوده است. نتایج حاکی از آن است که میزان مطابقت محتوای مذکور با اصول مجاورت زمانی و افزونگی در وضعیت مطلوب، با اصول چندرسانه ای، مجاورت مکانی، پیوستگی و کانال های حسی در وضعیت نسبتا مطلوب و با اصل تفاوت های فردی در وضعیت نامطلوب بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4391

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3372 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    45-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2516
  • دانلود: 

    2438
چکیده: 

این پژوهش به منظور بررسی عوامل موثر در کاربرد ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان پایه دوم و سوم ابتدایی شهر اردبیل انجام شده است. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را معلمان پایه دوم و سوم ابتدایی شهر اردبیل که بنابر آمار 700 نفر (260 نفر در ناحیه یک و 440 نفر در ناحیه دو) تشکیل می داد. از این تعداد 300 نفر (150 نفر مرد و 150 نفر زن) به طور تصادفی با استفاده از نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسش نامه های محقق ساخته از معلمان جمع آوری شد، روایی صوری پرسش نامه توسط متخصصان مورد تایید قرار گرفت و ضریب پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ (0.91) به دست آمد. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی (تحلیل عاملی) تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل عاملی نشان داد که 5 عامل از نظر معلمان دارای بار عاملی هستند. از بین 5 عامل فوق عامل روانی بیشترین درصد کل واریانس را تبیین می کند (21%) و سپس عامل مدیریتی (19%)، آموزشی (17%)، فرایندی (7%) و فردی (4%) قادر به تبییین واریانس هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2516

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2438 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    55-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4948
  • دانلود: 

    1766
چکیده: 

این مقاله تدریس به روش حل مساله را با تاکید بر نظریه حل مساله ریاضی شونفیلد بررسی می کند و هدف آن تعیین تاثیر این طریق بر بهبود باورهای دانش آموزان در زمینه حل مساله و اثربخشی آن در افزایش فعالیت های گروهی و مهارت حل مساله آنان است، که به شیوه نیمه تجربی با گروه آزمایش و گواه، در دوره دبیرستان مورد بررسی قرار گرفته است. معلم گروه آزمایش تحت آموزش نظریه حل مساله ریاضی شونفیلد به صورت یک دوره ضمن خدمت قرار گرفته است و معلم گروه گواه، آموزشی دریافت نکرده است. از پیش آزمون و پس آزمون برای سنجش پیشرفت حل مساله دانش آموزان و از پرسش نامه برای سنجش باورها و میزان فعالیت گروهی آنها در قبل و بعد از آموزش استفاده شده است. نتایج تحلیل آزمون t نشان می دهد که میان تدریس حل مساله بر اساس نظریه شونفیلد و فعالیت گروهی دانش آموزان در زمینه حل مساله (p<0.01 وt=3.595 )، و همچنین مهارت حل مساله ریاضی (p<0.05 وt=3.567 )، در فراگیران تفاوت معنادار (در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه) وجود دارد. نتایج تحلیل آزمون u نشان می دهد که میان تدریس به روش حل مساله بر اساس نظریه شونفیلد و باورهای دانش آموزان (p<0.01 و Z=-4.349)، تفاوت معنی دار (در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه) وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4948

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1766 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    65-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2073
  • دانلود: 

    1049
چکیده: 

این تحقیق با هدف شناسایی وضعیت آموزش کارآفرینی و نیازسنجی آموزشکارآفرینی در رشته های علوم انسانی با توزیع 97 پرسشنامه بین دانشجویان و 36 پرسشنامه بین استادان انجام شده است. نتایج حاصل نشان می دهد تقریبا در همه رشته های علوم انسانی دانشگاه، وضعیت آموزش کارآفرینی چه از دید دانشجویان و چه از دید استادان دارای وضعیت نامناسبی است. در حقیقت مواد، محتوا و برنامه های فرعی علمی آموزشی و حتی شیوه های تدریس در رشته های علوم انسانی در انتقال مفاهیم کارآفرینی و کسب و کار به دانشجویان وضعیت مناسبی ندارند. همچنین از نظر استادان رشته های علوم انسانی دانشگاه، گنجاندن موضوعات آموزشی چون: مبانی کسب و کار، طرح کسب و کار، ارتباطات، مدیریت و سازمان، قوانین و مقررات حقوقی و تجاری، حسابداری، مدیریت مالی، کسب و کار الکترونیک، تاسیس کسب و کار، بازاریابی، مدیریت استراتژیک، کسب و کار بین الملل، مهارت های کارآفرینی، به عنوان یک واحد علمی - آموزشی در واحدهای درسی دانشجویان، برای گسترش دانش و مهارت کارآفرینی و افزایش آگاهی کارآفرینانه دانشجویان لازم است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2073

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1049 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button