مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,238
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,338
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری تلفیقی و تاثیر آن بر انگیزه تحصیلی و رضایتمندی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 32

چکیده

 حفظ انگیزه تحصیلی و رضایت دانشجویان از شیوه های تدریس, تاثیر بسزایی بر موفقیت تحصیلی آنها دارد, بنابراین یافتن راهکارهای موفق در جهت افزایش انگیزه تحصیلی و رضایت دانشجویان از شیوه های تدریس, از مهم ترین اولویت های آموزشی به شمار می آیند. هدف از انجام این تحقیق, تعیین تاثیر یادگیری تلفیقی بر انگیزه تحصیلی و رضایت دانشجویان از شیوه تدریس بود. بنابراین, دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تهران به عنوان جامعه پژوهش انتخاب شدند. 18 دانشجو در برنامه یادگیری تلفیقی و 16 دانشجو در برنامه آموزش مبتنی بر سخنرانی شرکت کردند و درس «آسیب شناسی روانی یک» موضوع «اختلالات اضطرابی» با دو رویکرد مبتنی بر سخنرانی و یادگیری موقعیتی به اجرا درآمد. تخصیص کلاس ها به برنامه های آموزشی به صورت تصادفی انجام شد. داده ها با استفاده از فرم کوتاه شده پرسش نامه استاندارد شده انگیزه تحصیلی مک اینرنی و سینکلایر در مراحل پیش از آموزش و پس از آموزش جمع آوری شد. همچنین چند پرسش مستقیم از دانشجویان در مورد رضایت کلی از برنامه های آموزشی بعد از اجرای برنامه های آموزش و یادگیری در گروه ها جمع آوری شد و با استفاده از آزمون های تی, ویل کاکسون و من ویتنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان دادند که در مقایسه با آموزش به روش سخنرانی, یادگیری تلفیقی موجب افزایش انگیزه تحصیلی و رضایت دانشجویان از روش تدریس گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعیمی حسینی، فخرالزمان، زارع، حسین، هرمزی، محمود، شقاقی، فرهاد، و کاوه، محمدحسین. (1391). یادگیری تلفیقی و تاثیر آن بر انگیزه تحصیلی و رضایتمندی دانشجویان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 7(1)، 23-32. SID. https://sid.ir/paper/155419/fa

    Vancouver: کپی

    نعیمی حسینی فخرالزمان، زارع حسین، هرمزی محمود، شقاقی فرهاد، کاوه محمدحسین. یادگیری تلفیقی و تاثیر آن بر انگیزه تحصیلی و رضایتمندی دانشجویان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1391؛7(1):23-32. Available from: https://sid.ir/paper/155419/fa

    IEEE: کپی

    فخرالزمان نعیمی حسینی، حسین زارع، محمود هرمزی، فرهاد شقاقی، و محمدحسین کاوه، “یادگیری تلفیقی و تاثیر آن بر انگیزه تحصیلی و رضایتمندی دانشجویان،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 7، no. 1، pp. 23–32، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155419/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button