Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

SOCIAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2911
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2911

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    17-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2115
  • دانلود: 

    906
چکیده: 

تمدن و گسترش زندگی شهری بدون انکار تمامی امکانات و ابزار جدیدی که برای انسان به ارمغان آورده است، اما مشکلات اجتماعی، روحی، روانی و همچنین بیماری های جسمی جدیدی را نیز او تحمیل کرده است. یکی از این بیماری ها، بیماری عروق کرونر (CAD) است و در این پژوهش اثرات فعالیت های ورزشی بر روی تغییرات و مهار این بیماری را مورد مطالعه قرار داده ایم.سلامت اجتماعی وابسته به سلامت فردی است. بدون هیچ تردیدی سلامت نمی تواند موضوعی صرفا پزشکی باشد، بلکه موضوعی است چند وجهی که طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی از جنبه های اجتماعی، روانی، روحی و عاطفی نیز باید مورد مطالعه قرار گیرد. سلامت اجتماعی در جامعه، سلامت روح و روان را در پی دارد و سلامت روان نیز سلامت جسمی را به ارمغان می آورد یا برعکس. بنابراین وابستگی انکارناپذیر سلامت اجتماعی، روحی، روانی و جسمی به همدیگر ایجاب کند سلامت سازمانی از نقطه نظر جامعه شناسی پزشکی یا پزشکی- جامعه شناسی نیز مطالعه شود.عملکرد قلبی در حین فعالیت ورزشی نقش مهمی در ظرفیت ورزشی دارد. هدف این مطالعه شناخت تغییرات همودینامیکی جریان خون در وضعیت استراحتی و نقش آن در آستانه بی هوازی و ظرفیت ورزشی است. 24 بیمار مبتلا به اختلال عروق کرونر به صورت داوطلبانه به دو گروه تجربی (n=12) و کنترل ( (n=12تقسیم شدند. گروه تجربی به مدت 8 هفته، 3 بار در هفته با شدت 70 تا 85 درصد ضربان قلب بیشینه و 40 تا 60 درصد از یک تکرار بیشینه در تمرینات ورزشی شرکت کردند. تغییرات همودینامیکی جریان خون در ابتدا و 48 ساعت پس از پایان برنامه با روش امپدانس کاردیوگرافی بررسی شد. نتایج نشان داد که تمرین ورزشی موجب افزایش معنادار آستانه بی هوازی، اکسیژن مصرفی فلات و برخی از پاسخ های همودینامیکی استراحتی جریان خون می شود. ما مشاهده کردیم که تمرینات نوتوانی قلبی می تواند از طریق بهبود پاسخ های همودینامیکی موجب بهبود آستانه بی هوازی در بیماران مبتلا به اختلال عروق کرونر شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2115

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 906 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 28
نویسندگان: 

صبوری خسروشاهی حبیب

نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    35-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2949
  • دانلود: 

    1205
چکیده: 

جامعه ایران در دهه های اخیر در جریان تحولات فرهنگی و اجتماعی وسیعی قرار گرفته است. این تحولات به ویژه در حوزه تغییر گروه مرجع جوانان مشهود بوده است. در این مقاله تلاش شده است به نقش گروه مرجع در میان جوانان بپردازیم. پس از بررسی این مفهوم، به ابعاد چندگانه گروه های مرجع اشاره شده است. ریشه های مطالعاتی این مفهوم در جامعه شناسی به آثار مرتون، کیت، استوفر و مید برمی گردد و پس از آن بسیاری از جامعه شناسان، نظیر شفرز و رابرتسون نظریه گروه مرجع را بررسی کرده اند. گروه های مرجع با توجه به تحقیقات و کتاب های آن، در سه وجه طبقه بندی شده است: گروه مرجع خودی و غیرخودی، گروه مرجع از نظر اقشار و گروه های اجتماعی و گروه مرجع عضو و غیر عضو. این پژوهش با استفاده از روش پیمایش و از طریق پرس و جو در دو منطقه 3 و 17 شهر تهران و با یک نمونه 398 نفری اجرا شده است. روش های آماری مورد استفاده، توزیع فراوانی، شاخص تمرکز و تشتت، تحلیل عاملی و آزمون F بوده است. یافته ها نشان می دهد میزان گرایش به گروه غیرخودی در میان جوانان تا حدی وجود دارد. همچنین تاثیرگذارترین گروه ها در زمینه دنبال کردن آرزوها و اهداف به ترتیب اعضای خانواده و دوستان نزدیک و کمترین به ترتیب هنرمندان، ورزشکاران و روحانیون بوده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2949

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1205 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    53-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    840
  • دانلود: 

    558
چکیده: 

این پژوهش با هدف «شناخت عوامل موثر بر نوع و میزان بهره مندی جوانان از تلویزیون» و به روش پیمایشی در شهر تهران اجرا شده است. نمونه به روش "خوشه ای" از 22 منطقه شهر تهران، به نسبت حجم جمعیت جوان از هر منطقه و به صورت تصادفی از بلوک منتخب، انتخاب شده است. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران برابر 400 نفر بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات از نمونه مورد بررسی «پرسشنامه» محقق ساخته بوده است. میزان بهره مندی کمی (تعداد روزهای تماشا / مدت زمان در روزهای تماشا) جوانان از تلویزیون در این پژوهش متغیر «وابسته» و «هر یک از ویژگی های فردی اجتماعی»، «پایگاه اقتصادی اجتماعی»، «نگرش به کیفیت برنامه ها»، «موقعیت های مکانی تماشا»، «موقعیت های زمانی تماشا»، «میزان استفاده از رسانه های دیگر» و «نظر جوانان درباره میزان موفقیت تلویزیون در کارکردها» متغیرهای مستقل این پژوهش بوده اند. یافته های تحقیق با رویکرد توصیفی تحلیلی، مقایسه درصدها و استفاده از آزمون های خی دو ((x2، تی (t) و کروسکال والیس ( (x2به دست آمده است. آزمون فرضیات نشان می دهد که فرضیه اول تحقیق در خصوص رابطه معنادار بین ویژگی های سن، تحصیلات، نوع فعالیت، بعد خانوار و اصالت قومی با میزان بهره مندی کمی (تعداد روزهای تماشا در هفته) پذیرفته شده. اما ویژگی های جنس، نوع مسکن و استان محل تولد تایید نشده اند. همچنین فرضیه اول تحقیق در مورد وجود رابطه معنادار بین ویژگی های فردی جوانان و میزان بهره مندی کمی (مدت زمان تماشا در روز) آنان از تلویزیون پذیرفته شده است. فرضیه چهارم تحقیق به وجود رابطه معنادار بین موضوع برنامه ای مورد علاقه جوانان و میزان بهره مندی کمی (مدت زمان تماشا) آنان از تلویزیون اشاره شده بود. نتایج آزمون های آماری نشان داد، میانگین مدت زمان تماشای برنامه های تلویزیون در بین جوانان با میزان علاقه به موضوع «هنر و ادب» و «ورزش و تفریحات سالم» اختلاف معناداری ندارد. بر این اساس فرضیه چهارم تحقیق در خصوص این دو موضوع پذیرفته نشد در خصوص سایر موضوع های برنامه (معارف اسلامی، فرهنگی- اجتماعی، اقتصادی، تاریخی، سیاسی (خبر)، علم و فن، اطلاعات عمومی، جنگ ها، انقلاب ها و شورش ها) پذیرفته شده است. سایر فرضیات تحقیق پذیرفته شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 840

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 558 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    79-95
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1800
  • دانلود: 

    1293
چکیده: 

هدف اجرای این پژوهش شناخت منزلت اجتماعی معلمان دوره های راهنمایی تحصیلی و متوسطه شهرستان پاکدشت از دیدگاه دانش آموزان دوره راهنمایی و متوسطه است. روش پژوهش با توجه به ماهیت و هدف و فرضیه ها، توصیفی- تحلیلی بود و پژوهش به کمک پرسشنامه محقق ساخته 24 سوالی پنج گزینه ای با مقیاس فاصله ای به انجام رسید. برای انتخاب 416 نمونه از جامعه 12002 نفری دانش آموزان از روش تصادفی مرحله ای استفاده شد و پس از تحلیل داده ها با آزمون آماری t برای دو گروه مستقل، نتایج زیر به دست آمد: .1 بین دیدگاه دانش آموزان پسر و دختر دوره راهنمایی تحصیلی پیرامون تاثیر ارزش گذاری جامعه به شغل معلمی بر منزلت اجتماعی معلمان تفاوت معنادار وجود دارد. 2. بین دیدگاه دانش آموزان پسر و دختر دوره متوسطه پیرامون تاثیر ارزش گذاری جامعه به شغل معلمی بر منزلت اجتماعی معلمان تفاوت معنادار وجود ندارد. 3. بین دیدگاه دانش آموزان دوره های راهنمایی تحصیلی و متوسطه در مورد تاثیر شرایط مادی بر منزلت اجتماعی معلمان تفاوت معنادار وجود دارد. 4. بین دیدگاه دانش آموزان پسر و دختر دوره های راهنمایی تحصیلی و متوسطه درباره تاثیر افزایش معلومات معلمان بر منزلت اجتماعی آنان تفاوت معنادار وجود دارد. 5. بین آرای دانش آموزان دختر و پسر دوره های راهنمایی تحصیلی و متوسطه پیرامون تاثیر علاقه معلمان به شغل معلمی بر منزلت اجتماعی آنان تفاوت معنادار وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1800

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1293 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    97-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    869
  • دانلود: 

    1165
چکیده: 

در این پژوهش، محقق به بررسی گفتار پوپولیستی در مطبوعات ایران در سال 1387 پرداخته است. هدف کلی این تحقیق عبارت است از تعیین میزان پرداختن دو روزنامه دارای گرایش های سیاسی متفاوت به موضوعات مختلف پوپولیستی و مقایسه آنها با یکدیگر. بنابراین سوال اصلی آن است که گفتار پوپولیستی در مطبوعات ایران در سال 1387 در کدام یک از روزنامه های اعتماد ملی و کیهان از پتانسیل بیشتری برخوردار بوده است؟در گام بعدی در پاسخ به سوال اصلی تحقیق، فرضیات تنظیم و سپس شاخص های پوپولیسم در این تحقیق تعیین شد. برای بررسی صحت فرضیات مطرح شد، با استفاده از روش تحلیل محتوا، از 282 شماره منتشر شده هر روزنامه در روزهای دوشنبه، از طریق فرمول کوکران 52 شماره از هر روزنامه برای تحلیل محتوای متن، به طور تصادفی ساده انتخاب شد. این دو روزنامه، هم از لحاظ نگرش سیاسی و هم رویکردهای فرهنگی و اجتماعی، همچنین از نظر ساختار روزنامه ای (آنچه به چاپ رسیده و منتشر می شود) وضعیت متفاوتی داشتند. بررسی ها نشان می دهد که روزنامه کیهان بیش از روزنامه اعتماد ملی پتانسیل توجه به مقولاتی را دارد که به نوعی تاکید و تایید بر گفتار پوپولیستی محسوب می شود. در واقع پتانسیل گرایش به پوپولیسم رسانه ای در روزنامه کیهان بیشتر بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 869

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1165 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    129-147
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1849
  • دانلود: 

    885
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر با عنوان تعیین سهم مولفه های حمایت اجتماعی ادراک شده در پیش بینی سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان شهر جوانرود در سال تحصیلی 90-89 تعیین سهم مولفه های حمایت اجتماعی ادراک شده (حمایت اجتماعی ادراک شده از خانواده، حمایت اجتماعی ادراک شده از دوستان، حمایت اجتماعی ادراک شده از همکلاسیها، عقیده راجع به حمایت اجتماعی، حمایت اجتماعی به طور کلی) و پایگاه اقتصادی - اجتماعی والدین در پیش بینی سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان شهر جوانرود در سال تحصیلی 90-89 بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر دبیرستانهای (تزکیه، هاجر، نیایش، زینبیه، عفت، فرزانگان) شهر جوانرود که در سال تحصیلی 90-89 مشغول به تحصیل بودند تشکیل می داد ( .(N=1750برای انتخاب حجم نمونه از جداول منتشر شده استفاده و حجم نمونه نهایی 333 نفر تعیین شد. همچنین برای تعیین سهم هر یک از مدارس و دستیابی به نمونه ها از روش نمونه گیری متناسب با حجم نمونه استفاده شد. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه شخصیتی کالیفرنیا و پرسشنامه حمایت اجتماعی ادراک شده جمع آوری و برای ارزیابی یافته های پژوهش، داده های حاصل با استفاده از آمارهای توصیفی، جداول فراوانی و نمودارها و آمارهای استنباطی، تحلیل رگرسیون چند متغیره به کمک نرم افزار آماری spss تجریه و تحلیل شد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که: -1 بین حمایت اجتماعی ادراک شده از خانواده با سازگاری اجتماعی همبستگی معنادار وجود دارد. -2 بین حمایت اجتماعی به طور کلی با سازگاری اجتماعی همبستگی معنادار وجود دارد. -3 بین حمایت اجتماعی ادراک شده از همکلاسیها با سازگاری اجتماعی همبستگی معنادار وجود دارد.-4 بین پایگاه اقتصادی - اجتماعی والدین با سازگاری اجتماعی همبستگی معنادار وجود دارد.همچنین حمایت اجتماعی ادراک شده از خانواده بیشترین سهم و حمایت اجتماعی ادراک شده از دوستان کمترین سهم را در پیش بینی سازگاری اجتماعی نشان دادند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1849

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 885 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

مهری نادر

نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    149-170
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2763
  • دانلود: 

    2503
چکیده: 

هدف مقاله حاضر بررسی قابلیت فراتحلیل در پژوهش های علوم اجتماعی در ایران است. فرضیه ای که در این مقاله مورد آزمون واقع شد، عبارت است از اینکه «پژوهش های موجود در حوزه علوم اجتماعی در ایران قابلیت فراتحلیل را ندارد». برای آزمون این فرضیه به پشتوانه کتاب ها و مقاله های پژوهشی، علمی موجود در خصوص فراتحلیل، به نقد تعدادی از فراتحلیل های منتشر شده در ایران پرداخته شد. این فراتحلیل ها نماینده دو رویکرد اصلی به فراتحلیل در ایران هستند. یکی، رویکرد کیفی و دیگری رویکرد کمی. نتایج این مقاله نشان داد فراتحلیل هایی که با عنوان کیفی اجرا می شوند، فراتحلیل نیستند و صرفا به دسته بندی اجزای پژوهش ها محدود می شوند. در فراتحلیل های کمی نیز به دلیل ناچیز بودن انباشت پژوهش ها، تعداد کمی از فرضیات با هم تلفیق می شوند، بدون آنکه به واریانس بین اندازه اثرها در این فرضیات و متغیرهای تعدیل گر توجهی شود. نتیجه آنکه پژوهش های اجرا شده در حوزه علوم اجتماعی در مقطع کنونی در ایران قابلیت فراتحلیل ندارد و هر کوششی در این زمینه ناکام خواهد ماند. در واقع، فراتحلیل در پاسخ به یک بحران روش شناختی که در دهه 80 میلادی به اوج خود رسیده بود، به وجود آمد و توسعه یافت؛ در عین حال بستر لازم برای اجرای آن نیز وجود داشت. این بستر چیزی نبود جز انباشت پژوهش ها با نتایج متناقض. چنین اتفاقی هنوز در حوزه علوم اجتماعی در ایران رخ نداده است، بنابراین اجرای فراتحلیل در این حوزه بیش از آنکه فراتحلیل باشد فرارتحلیل است، زیرا یک فرار رو به جلو ناکام خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2763

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2503 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    171-188
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1557
  • دانلود: 

    824
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف پاسخگویی به این پرسش آغازین که "اعتماد سیاسی دانشجویان چه تاثیری بر مشارکت سیاسی آنان دارد؟" شکل گرفت. بنابراین پس از استخراج فرضیه ها و متغیرهای موثر بر اعتماد سیاسی با تکیه بر نظرات مطرح در این خصوص، مدل پژوهشی ترکیبی برای آن در نظر گرفته شد. برای آزمون این مدل نظری جامعه آماری کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن مشتمل بر 960 نفر انتخاب شد و از میان آنان 170 نفر حجم نمونه مشتمل بر 98 زن و 72 مرد تعیین شد. برای جمع آوری اطلاعات از این جمعیت، از پرسشنامه استفاده شده است. داده های مستخرج از پرسشنامه ها با تکیه بر آماره های توصیفی و استنباطی، به کمک نرم افزار SPSS تحلیل شدند. تحلیل های فوق در نهایت به این نتیجه رسید که متغیرهای عملکرد نهادهای حکومتی، تعاملات ابزاری، تعاملات اظهاری، عدم شایسته سالاری، و عملکرد رسانه های جمعی دارای رابطه ای معنادار با مشارکت سیاسی هستند. همچنین در این تحقیق مشخص شد که میان متغیرهای دینداری و میزان آزادی در فعالیت های سیاسی با مشارکت سیاسی رابطه معناداری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1557

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 824 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button