"مدیریت درآمد" فرآیند پذیرش یا سفارش است که با به کارگیری تکنیک های مختلف قیمت گذاری و فروش ظرفیت، به کسب درآمد بیشتر می پردازد. تاکنون، این فرآیند در صنایع خدماتی به ویژه حمل و نقل مسافر، پیشرفت چشم گیری داشته است. در این مقاله به مدل سازی نحوه فروش بلیط قطار مسافربری غزال در مسیر تهران - مشهد به دو روش استاتیک چند کلاسه و روش هیوریستیک EMSR-b که از انواع مدل های مدیریت درآمد هستند، پرداخته شده است و در پایان، هر دو مدل سی هزار مرتبه شبیه سازی و نتایج به دست آمده با مقایسه با درآمد فعلی، بررسی شده است. با اعمال هر کدام از سیاست ها و بررسی آن در زمان اجرا با اعمال بازخوردهای لازم می توان در حدود هشت میلیارد تا 10 میلیارد ریال در سال افزایش درآمد کسب کرد؛ که با در نظرگیری هزینه انجام شده، بسیار به صرفه به نظر می رسد. با بسط و گسترش مطالعات و مطالعه بیشتر در مدل های شبکه ای مدیریت درآمد، می توان درآمد را در کل شبکه حرکت قطارهای غزال، افزایش چشم گیری داد.