Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    9-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1564
  • دانلود: 

    942
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، مقایسه عملکرد دانش آموزان طلاق با دانش آموزان عادی پسر 7 تا 9 ساله پایه اول تا سوم مقطع ابتدایی شهر تهران به وسیله آزمون ترسیم خانواده (DAF) است. برای این کار 50 نفر از این دانش آموزان شناسایی و مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که نسبت انتخاب اولین شخصیت ترسیم شده، بزرگترین شخصیت ترسیم شده، مهربانترین فرد، آخرین شخصیت ترسیم شده و نامهربانترین شخصیت ترسیم شده در کودکان عادی و طلاق متفاوت است. کودکان طلاق در ترسیم خانواده، کمتر از کودکان عادی، والدین خود را با عنوان اولین شخصیت ترسیم می نمایند. همچنین، مهربانترین فرد از نظر کودکان عادی در ترسیم خانواده بیشتر از کودکان طلاق، به والدین اختصاص داشت در حالیکه آخرین شخصیت ترسیم شده در ترسیم خانواده کودکان طلاق بیشتر از کودکان عادی به والدینشان اختصاص دارد و کودکان طلاق نسبت به کودکان عادی نامهربانترین فرد را در ترسیم، بیشتر به یکی از والدین خود اختصاص می دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1564

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 942 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    23-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3203
  • دانلود: 

    1497
چکیده: 

در این پژوهش، اثر بخشی روش حساسیت زدایی منظم بر اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی با کنترل سن در دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر سال سوم مقطع راهنمایی بهبهان در سال تحصیلی 86-1385 تشکیل می دهند. نمونه آماری آن 42 نفر از این دانش آموزان هستند که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ایی انتخاب و در دو گروه آزمایشی و گواه مورد بررسی قرار گرفته اند. پس از انتخاب تصادفی گروه ها، ابتدا بر روی هر دو گروه، پیش آزمون اجرا گردید سپس مداخله آزمایشی (روش حساسیت زدایی منظم) بر روی گروه آزمایشی اجرا گردید و پس از اتمام برنامه آموزشی، از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که روش حساسیت زدایی منظم، باعث کاهش اضطراب امتحان و افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر گروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3203

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1497 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

هادی نژاد حسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    35-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1600
  • دانلود: 

    753
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی رابطه تحول یافتگی من و اختلالهای شخصیت در افراد زندانی و مقایسه آن با افراد غیر زندانی است. آزمودنیها شامل دو گروه 60 نفری بودند که در آن، گروه مطالعه از میان مردان زندانی (به غیر از زندانیان سیاسی) با تحصیلات اول راهنمایی تا دیپلم، زندان مرکزی شهر زنجان و گروه مقایسه از بین افراد غیر زندانی، با توجه به ویژگی های همتا شده با گروه مطالعه که سابقه بیماری روانی نداشتند، انتخاب شدند. به منظور به دست آوردن نیمرخ اختلالهای شخصیت از آزمون چند محوری بالینی (میلون 1987) و برای تحول یافتگی من 4 عامل از آزمون 16 عاملی کتل (1965) استفاده شد. یافته های تحقیق نشان دادند که گروه زندانی در تمام مقیاسهای اختلال شخصیت به جز مقیاس شخصیت وسواسی با گروه غیر زندانی تفاوت معنادار دارند. درمورد تحول یافتگی من در دو بعد نیرومندی من و حساسیت هیجانی بین دو گروه، تفاوت معنادار وجود داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1600

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 753 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    51-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    7376
  • دانلود: 

    4575
چکیده: 

هدف از این پژوهش، بررسی عوامل تاثیر گذار بر روی میزان شادکامی است. برای این منظور 453 نفر (191 مرد و 262 زن) از مردم شهر یزد به صورت تصادفی انتخاب شدند و با پرسشنامه شادکامی آکسفورد، مقیاس نگرش سنج نشاط و پرسشنامه جمعیت شناختی (شامل سن، جنس، تحصیلات شغل، وضعیت تاهل، فعالیت هنری، فعالیت ورزشی، فعالیت مذهبی) مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج پژوهش، حاکی از آن است که بین سن، جنس، تحصیلات فعالیت هنری، فعالیت ورزشی و فعالیت مذهبی با شادکامی، رابطه مثبت و بین بیکاری و شادکامی، ارتباط منفی وجود دارد. همچنین بین سلامت جسمی و روانی، روابط اجتماعی و خانوادگی، خوش بینی نسبت به آینده و نگرش نسبت به شادی با نمرات شادکامی، ارتباط مثبت وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7376

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4575 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    63-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1153
  • دانلود: 

    773
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، تعیین تاثیر آموزش آرمیدگی عضلانی درکاهش علایم سندرم پیش از قاعدگی است .برای این منظور 42 نفر دانشجوی دختر مستقر در خوابگاههای دانشگاه علامه طباطبایی تهران که مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی بودند به روش نمونه گیری داوطلبانه انتخاب و بعد به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم و مورد آزمون قرار گرفتند. در این فرایند به گروه آزمایش، 6 جلسه ریلکسیشن (به روش جکوبسون) آموزش داده شد و در مدت دو سیکل قاعدگی، تمرین روزانه ریلکسیشن را همراه با لوح فشرده یا کاست که با صدای پژوهشگر پر شده بود ادامه دادند. یافته های پژوهش، نشان داد که آموزش آرمیدگی عضلانی می تواند علایم سندرم پیش از قاعدگی را به طور معنی داری کاهش دهد .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1153

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 773 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    75-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2013
  • دانلود: 

    2472
چکیده: 

هدف اساسی این طرح پژوهشی، شناسایی تاثیر نابینایی و ناشنوایی بر سبک های دلبستگی با در نظر گرفتن متغیرهای جنس و وضعیت تاهل است. بر اساس پژوهش علی - مقایسه ای و اجرای پرسشنامه دلبستگی هیزن و شاور روی 114 نفر از آزمودنی های عادی، ناشنوا و نابینا که با روش غیر تصادفی انتخاب شده بودند، اطلاعات لازم جمع آوری شد. نتایج تحلیل آماری آزمون t گروه های مستقل، تحلیل واریانس یک طرفه و تحلیل واریانس دو طرفه نشان می دهد که عامل جنس و وضعیت تاهل در تبیین سبک های دلبستگی نقش ندارند. وضعیت ارتباطی آزمودنی ها در سبک های دلبستگی موثر است. همچنین، معلوم شد که افراد نابینا بیشتر از افراد ناشنوا از سبک اجتنابگر، پیروی می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2013

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2472 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

زهراکار کیانوش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    89-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    3004
  • دانلود: 

    1832
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر، بررسی رابطه مولفه های هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام شهر است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر است. از این جامعه با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای 400 نفر (200 دانشجوی پسر و 200 دانشجوی دختر) انتخاب و با پرسشنامه هوش هیجانی بار- ان مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان می دهد که ضریب همبستگی محاسبه شده، بین همه مولفه های هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی مثبت و معنادار است، همچنین نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان می دهد که در بین مولفه های هوش هیجانی، مولفه های خوش بینی، خرسندی، تحمل استرس، کنترل تکانه و مساله گشایی، پیش بینی کننده های معناداری برای عملکرد تحصیلی هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3004

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1832 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ZAREEI ABAS

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2007
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    105-119
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1157
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

The present study examined the relationships between the use of cognitive and meta-cognitive strategies on the one hand and EFL reading achievement on the other hand. Data were collected from 30 randomly selected EFL learners studying English Language and Literature at Kashan University, Iran. The participants included six male (20%) and 24 female (80%) learners, who were further classified into highly successful (n=6), moderately successful (n=19), and unsuccessful (n=5). The collected data included reading comprehension achievement scores and responses to a 35-item five-point likert-scale cognitive and Meta cognitive questionnaire. Transcripts of retrospective interviews with 4 highly successful and 4 unsuccessful test-takers were also used to further clarify the quantitative analyses. Results of the analyses indicated that the correlation between reading achievement and Meta cognitive and it was significant at the 0.05 level.  However, the correlation between cognitive strategies and reading achievement was 0.128 and insignificant, showing only a slight trend and the correlation between meta-cognitive strategies and cognitive strategies was .630 and it is significant at the 0.01 level. MANOVA also showed that students at higher levels of reading ability use meta-cognitive strategies more often that less successful readers. The findings of the study suggest that the use of meta-cognitive strategies can account for variation in EFL reading achievement and needs to be promoted by EFL teachers. Gender did not have a determining role in the use of either cognitive or meta-cognitive strategies in this study.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1157

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button