پیش زمینه و هدف: یکی از روش های متداول در ارزیابی دانشجویان استفاده از آزمون های چندگزینه ای و به طور رایج آزمون های چهارگزینه ای هست. هدف از مطالعه حاضر بررسی میزان رعایت شاخص های امتحانات چندگزینه ای پایان ترم دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1393 می باشد.مواد و روش کار: پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی می باشد که به صورت مقطعی در سال 94-1393 بر روی 705 نمونه از سوالات چندگزینه ای پایان ترم اعضا هیات علمی گروه پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه انجام گرفته است. کلیه سوالات از نظر تاکسونومی بلوم در سه سطح تاکسونومی یک (دانش و فهم)، دو (کاربرد و آنالیز) و سه (ترکیب و ارزشیابی) موردبررسی قرار گرفتند. برای محاسبه شاخص های سوالات از فرمول های ضریب دشواری و ضریب تمیز استفاده گردید. ساختار آزمون نیز با استفاده از چک لیست بررسی سوالات چندگزینه ای میلمن تحلیل گردید.یافته ها: در مطالعه حاضر 705 سوال موردبررسی قرار گرفت که گروه داخلی – جراحی بیشترین تعداد سوالات را به خود اختصاص می داد. اکثر سوالات (84.6 درصد) دارای تاکسونومی یک بودند. اکثر سوالات موردبررسی دارای ضریب دشواری خیلی سخت بودند (332 سوال) و در میان دروس بررسی شده داخلی – جراحی 3 دارای بیشترین دشواری بود (61.42 درصد) و درس پرستاری مادران و نوزادان (2) دارای کم ترین سختی بود (10 درصد). در رابطه با ضریب تمیز سوالات اکثر سوالات دارای ضریب تمیز متوسط بودند (29.36 درصد) و در میان دروس بررسی شده پرستاری بیماری های روان (1) دارای بهترین ضریب تمیز بود. اکثر سوالات (84.1 درصد) دارای ساختار مناسب بودند.نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که سوالات موردبررسی از لحاظ تاکسونومی بلوم، ضریب دشواری و ضریب تمیز در شرایط مطلوب نبوده و نیازمند برنامه ریزی مسوولان مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برای آموزش و توانمندسازی اساتید در زمینه های ذکرشده می باشد.