هدف این پژوهش طراحی چارچوبی نظری برای درک رابطه هوش عاطفی و فرهنگ کارآفرینانه است، در این پژوهش ضمن مطالعه مبانی نظری هوش عاطفی و فرهنگ کارآفرینانه، میزان ارتباط آن ها بررسی شد. به این منظور پرسشنامه های تاییدشده (آلفای کرونباخ 92 درصد) میان 84 نفر از کارشناسان پردیس فارابی دانشگاه تهران (تعداد جامع برابر با 155 نفر است) توزیع شد و داده های به دست آمده با اجرای آزمون های آماری توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان دهنده ارتباط زیاد هوش عاطفی با فرهنگ کارآفرینانه است (ضریب همبستگی 0.77) و مولفه های خودآگاهی (ضریب همبستگی 0.82) و خودانگیزی (ضریب همبستگی 0.57) بیشترین ارتباط را با فرهنگ کارآفرینانه دارند، که مباحث نظری این نتایج را تایید می کند.