Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    1-7
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1058
  • دانلود: 

    524
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: جهانی شدن در زمره واژگانی است که بستر شکل دهنده ماهیت عرصه های گوناگون انسانی در قرن حاضر است و از آنجا که مقوله فرهنگ مفهوم بس حساس و پراهمیت است و سرنوشت یک جامعه را مشخص می کند بر این اساس فرهنگ حاکم بر جامعه می بایست هدایت و کنترل شود و به بیان دیگر مدیریت گردد؛ و هدف پژوهش حاضر این است که آیا مدیران فرهنگی می توانند در مسیر جهانی شدن نقش داشته باشند؟روش پژوهش: روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و کتابخانه ای می باشد و برای گردآوری اطلاعات از روش کتابخانه ای و پرسشنامه استفاده شده است که با سنجش نگرش از مدل لیکرت استفاده گردیده و جهت تجزیه و تحلیل داده با توجه به دو نوع آزمون مقایسه و آزمون درصد برای استانداردسازی از آزمون Z استفاده گردیده است.یافته ها: با توجه به نتایج به دست آمده مدیران فرهنگی کشور نسبت به جهانی شدن نگرش مثبت دارند از عواملی که به نظر مدیران فرهنگی در جهت دهی تصمیم گیری های آنان نقش بسزایی دارد، افکار عمومی است و مدیران فرهنگی کشور می توانند بر روند جهانی شدن تاثیر بگذارند مدیران فرهنگی با سیاست گذاری و اقدام درست فرهنگی می توانند ضمن حفظ ارزش های فرهنگی خود معیارهای درست و ارزشمند دیگر فرهنگ ها را پذیرفته و با برنامه ریزی درست و صحیح قادر خواهند بود در روند جهانی شدن فرهنگ سهم داشته باشند.نتیجه گیری: جهانی شدن فرهنگ نتیجه ای گریزناپذیر ساختارهای مشترک اجتماعی و نیازهای فردی و جمعی نیرومندی است و در این زمینه نقش مدیران فرهنگی و برنامه ریزی برای حفظ فرهنگ حائز اهمیت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1058

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 524 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    9-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    999
  • دانلود: 

    195
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: این مقاله در مورد اندازه گیری های حسابداری از منظر ارزش های اجتماعی - فرهنگی است. این بررسی با استفاده از مطالعات هافستد (1980)، گری (1988)، و پیررا (1989)، تئوری مرتبط با ارزش های حسابداری را به واسطه درک دین، توسعه می دهد. در اینجا اسلام به عنوان یکی از قابل بحث ترین ادیان دنیا، به عنوان نمونه مورد توجه قرار گرفته است. هدف این پژوهش این است که تفاوت بین اندازه گیری حسابداری اسلامی را با اندازه گیری حسابداری غربی تبیین نموده و چارچوب مفهومی حسابداری اسلامی را ارائه نماید.روش پژوهش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا توصیفی است.یافته ها: نتایج پژوهش انجام گرفته با استفاده از روش دلفی در اختیار دانشگاهیان قرار گرفت و مورد تایید واقع شد. مطالعه نشان داد که به علت تفاوت ارزش های اجتماعی، ارزش های حسابداری در خصوص اندازه گیری دارایی ها، از حسابداری بهای تمام شده تاریخی متفاوت است. ارزش گذاری دارایی به منظور محاسبه زکات، مورد این مطالعه بوده است. در این مورد، اندازه گیری حسابداری اسلامی مطابق با اندازه گیری قیمت خروجی است.نتیجه گیری: می توان ادعا نمود که یک کشور اسلامی چون ایران جهت تحقق آرمان ها و اهداف متعالی شرع مقدس اسلام باید چارچوب مفهومی حسابداری اسلامی را منطبق بر موازین اسلامی ایجاد نموده و مورد استفاده قرار دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 999

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 195 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    25-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1846
  • دانلود: 

    697
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: عنوان پژوهش حاضر «بررسی عوامل فرهنگی و اجتماعی موثر بر میزان رضایت بیمه گذاران از شرکت های بیمه ایران در شهر (مطالعه موردی بیمه های اتومبیل) است». هدف این پژوهش شناخت عوامل تاثیرگذار بر رضایت مشتریان بیمه و دستیابی به یک الگوی مناسب است که با استفاده از نظریه های مرتبط، عوامل مهم و اثرگذار مورد بررسی قرار می گیرد.پژوهش حاضر با طرح پرسش های، به تحلیل و تبیین موضوع پژوهش پرداخته است. روش تحقیق این پژوهش پیمایشی و توصیفی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است. نمونه مورد مطالعه 312 نفر از مشتریان بیمه ایران هستند که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند.روش پژوهش: داده های جمع آوری شده با استفاده از روش های آمار توصیفی - پیمایشی روش های آمار استنباطی در این تحقیق به منظور دقت، سرعت، و اطمینان از ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون استفاده می گردد، و در ضمن در همه محاسبات و آزمون ها از نرم افزار SPSS استفاده شده است.یافته ها و نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشانگر رابطه آماری مستقیم در بین متغیرهای مستقل و وابسته می باشد. متغیرهای مستقل آموزش و مشارکت کارکنان، رعایت قانون و مقررات، اطلاعات فنی کارکنان، دسترسی به شبکه های ارتباطی و استفاده مشتریان از محیط های اینترنتی و تبلیغاتی، فرهنگ و آگاهی مردم از بیمه، میزان تحصیلات، و متغیر وابسته رضایت مشتریان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1846

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 697 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    43-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1248
  • دانلود: 

    244
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: هدف این پژوهش بررسی رابطه بین ارزش های فرهنگی و سطح نگهداری دارایی های نقدی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. معیار ارزش های فرهنگی در این پژوهش شاخص فاصله قدرت، شاخص اجتناب از عدم اطمینان نسبت به آینده، فردگرایی و مردگرایی است.روش پژوهش: برای اندازه گیری ارزش های فرهنگی از پرسشنامه هوفستد (1991) و همچنین برای اندازه گیری میزان دارایی های نقدی نگهداری شده توسط شرکت های بورس از دو مدل اوزکان و اوزکان (2004) و اوپلر و همکاران (1999) استفاده شده است. در این پژوهش، تعداد 92 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره زمانی 1387-1381 بررسی و جهت آزمون فرضیه های پژوهش از مدل های رگرسیونی حداقل مجذورها معمولی و جهت مقایسه این مدل ها از آماره ضریب تبیین و معیارهای آکائیک و شوارتز در نرم افزار EViews استفاده شده است.یافته ها: یافته های پژوهش نشان می دهد که شاخص های فاصله قدرت و اجتناب از عدم اطمینان نسبت به آینده با میزان نگهداری وجه نقد رابطه مثبت و ضعیف ولی شاخص های فردگرایی و مردگرایی با میزان نگهداری وجه نقد رابطه منفی و ضعیف دارند. از بین متغیرهای ارزش فرهنگی، شاخص فردگرایی در کنار متغیرهای کنترلی با توجه به معیارهای مقایسه، دارای بیشترین تاثیر بر روی میزان نگهداری وجه نقد است.نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان می دهد که شرکت های دارای نسبت اهرمی و سایر دارایی های نقدی جایگزین وجه نقد بیشتر، میزان وجه نقد کمتر و بلعکس شرکت های دارای توانایی ایجاد جریان های نقد عملیاتی بیشتر جهت تامین مالی داخلی در مواقع نیاز، وجه نقد بیشتری نگهداری می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1248

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 244 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    59-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1040
  • دانلود: 

    536
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: از لحاظ تاریخی شهروندی ایده ای است که در اروپای غربی زاده شده و در قرن شانزدهم همزمان با فراگیر شدنش انتشار یافته است. شهروندی از جمله مفاهیمی است که در هر محیطی عمل می کند اما به شرطی که امکاناتی که با آن همراه شده و به آن تشخص و وجود بخشیده، برای آن محیط تعریف شود. این پژوهش در پی طرح این پرسش در ذهن محققین مطرح شد که حال با توجه به خیل عظیم دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی آیا این ها شهروندان مطلوبی محسوب می شوند؟ و آیا اساسا دانشگاه ها توجهی به آموزش شهروندی به دانشجویان دارند؟ که پاسخ به این پرسش ها از اهداف این تحقیق به شمار می آید.روش پژوهش: بر این اساس این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی - پیمایشی می باشد. جامعه مورد پژوهش در این تحقیق شامل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های مستقر در شهر تهران می باشند که مطابق جدول مورگان (حداقل نمونه مورد نیاز برای یک جامعه نامحدود 384 نفر تعیین شده است) که تعداد 500 نفر به عنوان نمونه مورد تحقیق انتخاب شدند. که از میان 439 پرسشنامه به محقق عودت داده شد.یافته ها: نتایج حاصل از اجرای تحقیق نشان می دهد: مولفه های استقلال شخصی، آگاهی از مسائل جهانی، تساوی جنسیت، تنوع و چند فرهنگی، دموکراسی، صلح و حل تضادها، ارزش های شهری، ارزش های اخلاقی، آگاهی از محیط زیست، هویت ملی و وطن پرستی، ارزش های مربوط به کار و ارزش های خانوادگی در رتبه اول تا دوازدهم قرار دارند.نتیجه گیری: دانشگاه ها در ایجاد زمینه های استقلال شخصی، آگاهی از مسائل جهانی و تساوی جنسیت از مولفه های اصلی آموزش شهروندی بسیار عالی عمل کرده اند. اما در زمینه مولفه های آگاهی از محیط زیست، هویت ملی و وطن پرستی، ارزش های مربوط به کار و ارزش های خانوادگی بسیار ضعیف عمل نموده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1040

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 536 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    73-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    5519
  • دانلود: 

    1175
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: بر اساس نظریه رشد هویت ها و جنبش های قومی و زوال هویت ملی نظریات افرادی چون «فدراتسون» و «گیدنز»، جهانی شدن باعث گسترش آگاهی و فشرده شدن زمان و مکان در آن به خاص گرایی فرهنگی و ظهور هویت های خاص قومی و تضعیف هویت های ملی شده است و رسانه ها نیز در این عرصه دخیل داشته و به رشد هویت های خاص قومی و در بعضی اوقات هویت های ملی کمک شایانی کرده است، بنابراین هدف از مقاله حاضر، مطالعه امکان رسانه ملی در تقویت و تعمیق همبستگی اقوام ایرانی است.روش پژوهش: در این نوشتار از روش کیفی با استفاده از روش نظریه مبنائی پیرامون امکان نقش آفرینی رسانه ملی و همبستگی اقوام ایرانی، بهره گرفته ایم چنانکه از طریق پرسش سوالاتی از کارشناسان و اصحاب رسانه به تعداد 18 نفر که متعلق به اقوام ایرانی هستند این مباحث مورد مداقه قرار گرفته اند همچنین روش نمونه گیری هدفمند بوده و در ادامه با استفاده از روش گلوله برفی انجام شده است.یافته ها: بنابراین پژوهشگر بعد از دسترسی به اشباع نظری با تجزیه و تحلیل داده ها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی به فرضیاتی در مورد لزوم وجود ویژگی های غیر متمرکز بودن، قانونمندی، اعتمادسازی، ملی بودن و مخاطب شناسی برای ایفای نقش همبستگی میان اقوام ایرانی برای رسانه ملی دست یافته است.نتیجه گیری: نتیجه این مطالعات نشان می دهد که رسانه ملی ظرفیت های لازم برای تقویت همبستگی اقوام ایرانی را داراست و می تواند با توجه به یافته ها و فرضیات بدست آمده از روش نظریه مبنائی، امکان ایفای نقش همبستگی میان اقوام ایرانی را داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5519

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1175 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    93-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1581
  • دانلود: 

    803
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: شرکت ها بنا به اینکه تا چه حد می توانند مشتریان خود را حفظ کنند موفق یا شکست خورده محسوب می شوند. دفاتر خدمات مسافرتی نیز به عنوان یک سازمان خدماتی از این امر مستثنی نیستند و آنها نیز خواهان بالا بردن سطح رضایت مشتریان خود و افزایش سوددهی می باشند؛ لذا مساله اصلی این تحقیق این بود که به ارزیابی رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان دفاتر خدمات مسافرتی شهر ایلام پرداخته و میزان تاثیرگذاری این عوامل بر تصمیمات رفتاری این مشتریان را مورد بررسی قرار دهد.روش پژوهش: پژوهش حاضر یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. در تحقیق همبستگی هدف اصلی آن است که مشخص شود آیا رابطه ای بین دو یا چند متغیر کمی وجود دارد و اگر این رابطه وجود دارد اندازه و حد آن چقدر است؟یافته های پژوهش: یافته های پژوهش بیانگر وجود رابطه مستقیم میان این دو متغیر می باشد. بنابراین فرضیه دوم مبنی بر وجود رابطه مثبت بین دو متغیر پذیرفته می شود؛ نتیجه آزمون مقایسه میانگین ها نشان می دهد که بین دیدگاه زنان و مردان از لحاظ کیفیت خدمات تفاوت معناداری وجود ندارد؛ نتیجه آزمون مقایسه میانگین ها نشان می دهد که بین میزان رضایت مشتریان زن و مرد تفاوت معناداری وجود ندارد.نتیجه گیری: نتایج به دست آمده از داده های گردآوری شده نشان می دهد که کیفیت خدمات تاثیر مستقیم و مثبتی بر رضایت مندی مشتری و تصمیمات رفتاری دارد. ضمن اینکه کیفیت خدمات نیز تاثیر غیر مستقیمی از طریق رضایت مندی مشتری بر تصمیمات رفتاری دارد. به عبارت دیگر هر چه میزان کیفیت خدمات دفتر مسافرتی بالاتر باشد بر روی میزان رضایت مشتری تاثیر مثبت گذاشته و باعث وفاداری مشتری نسبت به استفاده از دفتر مطبوع خود می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1581

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 803 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    105-115
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1034
  • دانلود: 

    643
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: حسابداری رشته ای علمی است که اطلاعات اقتصادی را برای تصمیم گیری جهت استفاده بهتر از منابع اقتصادی فراهم می کند؛ لذا از دانشجویان حسابداری انتظار می رود نیاز به یادگیری موثر مباحث حسابداری را احساس نموده و در راه ارتقاء این رشته تحصیلی گام نهند. هدف این پژوهش سنجش میزان تفکر انتقادی دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در مطالعه متون تخصصی خود می باشد.روش پژوهش: در این پژوهش با استفاده از پرسشنامه کالیفرنیای ب مهارت های شناختی تفکر انتقادی دانشجویان حسابداری به روش تصادفی مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: نتایج این تحقیق نشان دهنده آنست که دانشجویان بطور کلی از مهارت های تفکر انتقادی بسیار کم استفاده می کنند.نتیجه گیری: با توجه به تحقیق انجام شده می توان نتیجه گیری نمود که جنسیت، تاثیر معناداری در میزان گرایش به تفکر انتقادی ندارد. همچنین دانشجویان سال های بالاتر از مهارت های تفکر انتقادی بالاتری نسبت به دانشجویان سال پایین برخوردار هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1034

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 643 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7