Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,582
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

826
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت مندی مشتری در تصمیمات رفتاری مشتریان دفاتر خدمات مسافرتی شهر ایلام

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 103

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: شرکت ها بنا به اینکه تا چه حد می توانند مشتریان خود را حفظ کنند موفق یا شکست خورده محسوب می شوند. دفاتر خدمات مسافرتی نیز به عنوان یک سازمان خدماتی از این امر مستثنی نیستند و آنها نیز خواهان بالا بردن سطح رضایت مشتریان خود و افزایش سوددهی می باشند؛ لذا مساله اصلی این تحقیق این بود که به ارزیابی رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان دفاتر خدمات مسافرتی شهر ایلام پرداخته و میزان تاثیرگذاری این عوامل بر تصمیمات رفتاری این مشتریان را مورد بررسی قرار دهد.روش پژوهش: پژوهش حاضر یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. در تحقیق همبستگی هدف اصلی آن است که مشخص شود آیا رابطه ای بین دو یا چند متغیر کمی وجود دارد و اگر این رابطه وجود دارد اندازه و حد آن چقدر است؟یافته های پژوهش: یافته های پژوهش بیانگر وجود رابطه مستقیم میان این دو متغیر می باشد. بنابراین فرضیه دوم مبنی بر وجود رابطه مثبت بین دو متغیر پذیرفته می شود؛ نتیجه آزمون مقایسه میانگین ها نشان می دهد که بین دیدگاه زنان و مردان از لحاظ کیفیت خدمات تفاوت معناداری وجود ندارد؛ نتیجه آزمون مقایسه میانگین ها نشان می دهد که بین میزان رضایت مشتریان زن و مرد تفاوت معناداری وجود ندارد.نتیجه گیری: نتایج به دست آمده از داده های گردآوری شده نشان می دهد که کیفیت خدمات تاثیر مستقیم و مثبتی بر رضایت مندی مشتری و تصمیمات رفتاری دارد. ضمن اینکه کیفیت خدمات نیز تاثیر غیر مستقیمی از طریق رضایت مندی مشتری بر تصمیمات رفتاری دارد. به عبارت دیگر هر چه میزان کیفیت خدمات دفتر مسافرتی بالاتر باشد بر روی میزان رضایت مشتری تاثیر مثبت گذاشته و باعث وفاداری مشتری نسبت به استفاده از دفتر مطبوع خود می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشادت جو، حمیده، نعمتی زاد، علی، و ابویی اردکان، محمد. (1390). ارزیابی رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت مندی مشتری در تصمیمات رفتاری مشتریان دفاتر خدمات مسافرتی شهر ایلام. مدیریت فرهنگی، 5(13)، 93-103. SID. https://sid.ir/paper/199706/fa

    Vancouver: کپی

    رشادت جو حمیده، نعمتی زاد علی، ابویی اردکان محمد. ارزیابی رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت مندی مشتری در تصمیمات رفتاری مشتریان دفاتر خدمات مسافرتی شهر ایلام. مدیریت فرهنگی[Internet]. 1390؛5(13):93-103. Available from: https://sid.ir/paper/199706/fa

    IEEE: کپی

    حمیده رشادت جو، علی نعمتی زاد، و محمد ابویی اردکان، “ارزیابی رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت مندی مشتری در تصمیمات رفتاری مشتریان دفاتر خدمات مسافرتی شهر ایلام،” مدیریت فرهنگی، vol. 5، no. 13، pp. 93–103، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199706/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا