هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین میزان استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات و بهره وری در آموزش و پرورش برای ارایه الگوی مناسب به منظور توسعه علمی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مدیران مدارس متوسطه دولتی شهر تهران تشکیل می دهند که از میان آنها تعداد 142 نفر مدیر و 426 نفر معلم (به ازای هر مدیر، سه معلم) به روش تصادفی چندمرحله ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسش نامه محقق ساخته استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات (17 پرسش) و پرسش نامه محقق ساخته سنجش بهره وری که بر اساس مدل اچیو هرسی و گلداسمیت (33 پرسش) ساخته شده است. نتایج حاصل از رگرسیون چندمتغیری خطی نشان داد:1. بین میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط مدیران و بهره وری رابطه معنی دار وجود دارد2. الگوی ریاضی بهره وری بر اساس میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط مدیران به قرار زیر است:(33.214)+0.53×میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات=بهره وری.