زمینه: پایان نامه های دانشگاهی از دو بعد، قابل توجه و بررسی هستند: محتوا و ساختار. پژوهش ها باید به روش علمی انجام شده، و نتایج حاصله، با رعایت اصول نگارش علمی گزارش شود.هدف: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفی پایان نامه های کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه تربیت معلم در سال های 89-80 صورت گرفت.روش: پژوهش به روش توصیفی- تحلیلی انجام گرفت. تعداد 57 پایان نامه به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفت. داده ها با استفاده از پرسشنامه ای که حاوی 96 سوال در هفده شاخص و هفت بخش شامل مدخل، کلیات، ادبیات، روش، یافته ها، نتیجه گیری و منابع گردآوری شد. ابزار گردآوری داده ها، مشاهده و به صورت اسنادی انجام گرفت و بر اساس مقیاس پنج درجه ای لیکرت درجه بندی شد. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های آمار توصیفی از قبیل فراوانی، درصد، درصد تراکمی، میانگین و انحراف استاندارد، صورت گرفت.یافته ها: یافته ها نشان داد میانگین کل بخش های هفت گانه در پایان نامه های مورد بررسی، بر اساس پیوستار پنج درجه ای مطلوبیت در وضعیت نسبتا مطلوب قرار گرفت. بخش های مدخل، یافته ها و منابع در وضعیت مطلوب و بخش های کلیات، ادبیات، روش، و نتیجه گیری در وضعیت نسبتا مطلوب قرار گرفت.نتیجه گیری: نتایج نشان داد پایان نامه ها در وضعیت نسبتا مطلوب قرار دارند. برگزاری کارگاه های روش تحقیق، ارائه دروسی مبنی بر اصول نگارش علمی و پایان نامه نویسی، ارزیابی مرتب پایان نامه ها و تدوین دستورالعملی که بخش های مختلف پایان نامه را تشریح نماید، می تواند در ارتقاء کیفیت پایان نامه ها تاثیرگذار باشد.