Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    1-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3071
  • دانلود: 

    976
چکیده: 

آموزش و بهسازی نیروی انسانی باعث بینش و بصیرت عمیق تر، دانش و معرفت بالاتر و توانایی و مهارت بیشتر کارکنان در سازمان برای اجرای هر چه بهتر وظایف و مسوولیت های شغلی می شود و لازمه موفقیت سازمان ها در این زمینه استفاده از برنامه ریزی آموزشی دقیق است و باید به گونه ای طراحی شود که با تغییر در مهارت ها و دانش افراد، علاوه بر رفع نیازهای حرفه ای کارکنان و مشکلات محیط کار، پاسخگوی محیط متحول سازمانی باشد. در پژوهش حاضر پژوهشگر در صدد پاسخگوئی به این پرسش بوده که «آیا دوره های آموزشی ای که برای کارشناسان ارائه می شود منجر به بهبود نیازهای آموزشی آنان شده است؟»روش انجام این پژوهش توصیفی است. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه کتبی جمع آوری شده و برای تجزیه و تحلیل داده ها از شیوه های آماری توصیفی و استنباطی با استفاده از برنامه نرم افزاری SPSS استفاده شده است. دستاورد تبینی این تحقیق وجود تفاوت بین دانش نظری و مهارت از نظر اثربخشی دوره های آموزشی می باشد و می توان بیان داشت که کارشناسان شرکت مذکور با استفاده از دوره های آموزشی توانسته اند بر مهارت خویش بیفزایند در صورتی که نسبت به دانش نظری نمره پایین تری دریافت کرده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3071

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 976 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

جاسبی جواد | دباغ سروش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    11-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1103
  • دانلود: 

    745
چکیده: 

حدودا سه دهه است که مباحث اخلاقی به نحو گسترده در رشته مدیریت مورد بحث قرار گرفته است. در اخلاق کسب و کار، سیاست هایی که سازمان های مختلف باید بکار گیرند، به نحوی که مقید به قیود اخلاقی باشند به بحث گذاشته شده است. معمولا سیاست هایی که در حال حاضر به انحا گوناگونی نظیر مالیات سبز توصیه و اجرا می شود ناظر به طرف عرضه است. در این مقاله، مکتب فایده گرایی قاعده محور برای نشان دادن اهمیت جامعه مدنی و بهره گیری از رویکرد تقاضا محور به منظور نهادینه سازی استانداردهای اخلاقی در سازمان ها بکار گرفته شده است. بنا بر آموزه های این مکتب، انجام و ترک افعالی که اگر به صورت قاعده درآیند بیشینه شدن فایده و کمینه شدن درد و رنج بیشترین شهروندان را به همراه خواهند داشت؛ اخلاقا موجه است. با پیش چشم قرار دادن آموزه های فایده، نقش مشتری در اتخاذ سیاست های طرف عرضه نشان داده شده است. در خاتمه، در راستای نقد سیاست های حاکم بر روند اخلاقی سازی کسب و کار مبتنی بر کنترل نظام عرضه کنونی، پیشنهاداتی جهت نهادینه سازی سیاست های طرف عرضه در سازمان ها مطرح شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1103

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 745 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    17-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2625
  • دانلود: 

    1104
چکیده: 

امروزه برون سپاری به عنوان یکی از استراتژی های موثر در دنیای کسب و کار شناخته شده است. در این راستا برون سپاری فرایندهای کسب و کار به عنوان یکی از متداولترین اشکال برون سپاری به شمار می آید. هدف از این مقاله ارائه یک مدل تصمیم گیری چند شاخصه جهت برون سپاری فرآیندهای شرکت آذین تنه می باشد. جهت ارائه این مدل، پس از انجام تحقیقات مقدماتی و مستندات علمی، 19 شاخص تاثیرگذار بر انتخاب تایمن کننده در فرآیند برون سپاری استخراج گردید و با اعمال نظرات خبرگان صنعت از میان این شاخص ها، 4 شاخص سازگاری، هزینه، کیفیت و شهرت و اعتبار تامین کننده به دلیل اهمیت بالای آنها مبنای مطالعه و انتخاب استراتژی برون سپاری شرکت آذین تنه گردید. با توجه به ویژگی های خاص روش فرآیند تحلیل شبکه ای از جمله قابلیت استفاده در محیط های مطمئن و وجود ارتباط بین معیارها از این روش جهت اولویت بندی سه گزینه برون سپاری بصورت نزدیک، برون سپاری بصورت دور و عدم انجام برون سپاری استفاده گردید. در پایان نتایج مطالعه حاکی از آن بود که برون سپاری بصورت نزدیک نسبت به برون سپاری بصورت دور و عدم انجام برون سپاری از امتیاز بالاتری برخوردار بوده و در اولویت قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2625

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1104 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    31-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1692
  • دانلود: 

    742
چکیده: 

مقاله حاضر، با هدف بررسی موانع اجرای نظام پیشنهادات در دستگاه های اجرائی استان زنجان جهت شناسایی عواملی که مانع اجرای این نظام می شوند انجام گرفته است. بدین منظور دستگاه های اجرایی از حیث اجرای پیشنهادات ارائه شده به دو گروه موفق و ناموفق تقسیم گردیدند و در هر گروه چهار دستگاه اجرایی مورد مطالعه قرار گرفتند. همچنین موانع اجرایی به دو گروه عوامل ساختاری و عوامل رفتاری تقسیم شده و برای هر یک از این عوامل چهار متغیر تعریف گردید. به منظور سنجش موانع اجرای نظام پیشنهادات در دستگاه های اجرایی استان زنجان، پرسشنامه ای طراحی گردید. پرسشنامه مزبور، بین کارکنان دستگاه های اجرایی مختلف توزیع گردید. پس از تعیین حجم نمونه، اطلاعات به وسیله پرسشنامه جمع آوری گردید و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از نرم افزار SPSS و آزمون های آماری تی مستقل، من - ویتنی، ویلکاکسون استفاده شد. یافته های تحقیق حاکی از آن است که عوامل ساختاری نسبت به عوامل رفتاری یبیشتر مانع اجرای نظام پیشنهادات دستگاه های اجرایی هستند. و در شش متغیر از هشت متغیر ذکر شده تفاوت معناداری بین گروه موفق و گروه ناموفق وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1692

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 742 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    39-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1435
  • دانلود: 

    764
چکیده: 

این پژوهش با بیان ضرورت وجود سیستم ارگونومی محیط، نقش آن در سلامت کارکنان و تاثیر آن در افزایش کارایی و بهره وری سازمان، عوامل اثرگذار (محیطی، فیزیکی، حفاظتی، مسائل روحی و روانی و مسائل آموزشی) بر سیستم ارگونومی را به صورت مطالعه موردی در شرکت ایران خودرو در سالن های مونتاژ موتور مورد بررسی قرار می دهد. این پژوهش، از نوع پژوهش های توصیفی - پیمایشی و کاربردی می باشد. در این پژوهش داده ها به صورت مشاهده، مصاحبه و پرسشنامه جمع آوری شده و با استفاده از روش های آماری همچون آزمون t، آنالیز واریانس و مقایسات چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. خروجی حاصل از آزمون آماری t حاکی از آن بود که در خصوص مسائل روحی و روانی اختلاف معنی داری در سطح p=0.05 مشاهده می گردد. گر چه لازم به ذکر است در خصوص عوامل محیطی، تهویه و در خصوص عوامل فیزیکی، میزان جابجایی بار نیز اختلاف معنی داری مشاهده شده است. همچنین خروجی حاصل از آنالیز واریانس حاکی از آن بود که از نظر عوامل محیطی، فیزیکی و مسائل روحی و روانی بین نظرات سطوح مختلف (مدیران عالی، مدیران میانی، مدیران عملیاتی و پرسنل) اختلاف معناداری مشاهده می شود. در ضمن خروجی آزمون مقایسات چند گانه نیز بیانگر این مطلب بود که در اغلب موارد کارکنان نظر متفاوتی نسبت به مدیران عملیاتی، میانی و عالی در مورد وضعیت سیستم ارگونومی محیط کار خود داشته اند. پس از تجزیه و تحلیل نظرات و اثبات این موضوع که سیستم ارگونومی در برخی موارد پاسخگوی نیازهای کارکنان نمی باشد اقدام به بررسی کاربردی و مشکل یابی سیستم ارگونومی محیط کار گردید و در آخر پیشنهاداتی جهت ارتقاء و بهبود سیستم ارگونومی ارائه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1435

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 764 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    49-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2517
  • دانلود: 

    1184
چکیده: 

شناخت و به کارگیری عوامل افزایش دهنده بهره وری از جمله اولویت های اصلی هر سازمان می باشد. توجه به توسعه نیروی انسانی (به عنوان اصلی ترین سرمایه سازمان و عامل ایجاد مزیت رقابتی)، یکی از این اولویت ها است. هدف این تحقیق مطالعه و بررسی عوامل تاثیرگذار بر ایجاد توانمندی در کارکنان به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای توسعه منابع انسانی می باشد. در این تحقیق مدل اسپریتزر در خصوص توانمندسازی روانشناختی (که به نگرش و ادراک کارکنان از توانمندی توجه دارد)، ملاک ارزیابی توانمندی قرار گرفته تا به کمک آن، عوامل تاثیرگذار بر شکل گیری احساس توانمندی (در سه سطح عوامل فردی، گروهی و سازمانی) شناسایی و در قالب یک الگو جهت بهره برداری در جامعه تحقیق مورد استفاده قرار گیرد.بر این اساس جهت دستیابی به اهداف پژوهش و استخراج عوامل تاثیرگذار از روش توصیفی - پیمایشی و برای تحلیل میزان اثر این عوامل تحلیل رگرسیون مورد استفاده قرار گرفته است. این مطالعه در جامعه کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران (منطقه تهران) اجرا تا به کمک نتایج آن، اولویت هر یک از این مولفه ها در جامعه آماری شناسایی و الگوی بومی عوامل موثر بر ایجاد احساس توانمندی روانشناختی، در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی برای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران (منطقه تهران) ارائه گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2517

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1184 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    57-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2800
  • دانلود: 

    1165
چکیده: 

این پژوهش بخشی از نتایج تحقیقی است که با هدف مقایسه نتایج ارزیابی عملکرد کارکنان بر اساس روش های موجود و بازخورد 360 درجه و رابطه آنها با رضایت کارکنان بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، در سال 1389 خاتمه یافته است. به همین منظور با توجه به ماهیت موضوع پژوهش نمونه ای مرکب از 4 گروه که شامل، کارکنان با حجم 113 نفر، مدیران با حجم 41 نفر، زیردستان یا بیماران با حجم 300 نفر و همکاران نیز با حجم 300 نفر تعیین شد که با روش نمونه گیری سهمیه ای و با روش تصادفی انتخاب شد و داده ها توسط پرسشنامه های استاندارد و محقق ساخته و جمع آوری گردید. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که بین نتایج ارزیابی به روش سنتی و بازخورد 360 درجه و چهار منبع آن یعنی ارزیابی همکاران، ارزیابی کارمندان، ارزیابی مدیران و خودارزیابی اختلاف معنادار وجود دارد و ارزیابی به روش بازخورد 360 درجه بر رضایت کارکنان تاثیر بیشتری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2800

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1165 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    69-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1008
  • دانلود: 

    726
چکیده: 

پیش بینی ورشکستگی پدیده ای است که مورد توجه فزاینده سرمایه گذاران، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری قرار گرفته است. از آنجایی که نشانه های بالقوه ورشکستگی ماه ها قبل از اینکه ورشکستگی به طور واقعی نمایان گردد قابل درک می باشد لذا پیش بینی به موقع و صحیح این بحران فرصتی را در اختیار مدیران و اعتبار دهنده گان جهت انجام فعالیت های بازدارنده قرار می دهد. هدف از این پژوهش، تعیین میزان کارایی الگوهای زاوگین، زیمسکی و شیراتا است. در این تحقیق ابتدا برای بررسی صحت تفکیک دو نمونه ورشکسته و غیرورشکسته با استفاده از آزمون F، میانگین متغیرهای مستقل دو نمونه بررسی و سپس برای بررسی تفاوت اهمیت متغیرهای مستقل الگوها از آزمون بزرگی همبستگی درون گروهی بین متغیرها استفاده شد. گزینش الگو و برازش متغیرها با معیار خطای کمتر و آزمون معنی دار بودن همبستگی انجام گرفت. در تحقیق از دو روش آماری تحلیل تمایزی و رگرسیون لجستیک (به سه روش اینتر، پیش رونده و پس رونده) استفاده گردید؛ نتایج حاکی از دقت 98.6 درصد الگوی شیراتا، 87 درصد الگوی زاوگین و 89.6 درصد الگوی زیمسکی در انطباق با شرایط محیطی ایران می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1008

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 726 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6