Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

WOMAN & STUDY OF FAMILY

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2311
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2311

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 14
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

WOMAN & STUDY OF FAMILY

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1009
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1009

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

WOMAN & STUDY OF FAMILY

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3504
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3504

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    13-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2186
  • دانلود: 

    601
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ابعاد شخصیت هگزاکو با تیپ شخصیتی C صورت گرفته است. جامعه آماری تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز را شامل می شود که تعداد 242 نفر دانشجوی در حال تحصیل از میان آن ها با روش خوشه ای تک مرحله ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. سپس پرسشنامه های ابعاد شخصیتی هگزاکو (اشتون و لی، 2001) و مقیاس تیپ C (راهه و سولومون، 1997)، توسط آزمودنی ها تکمیل شد. این تحقیق از نوع تحقیقات همبستگی می باشد و داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS17 استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که تیپ شخصیتی C، با ابعاد برون گرایی و گشودگی به تجربه دارای همبستگی منفی و معنی دار (p<0.01) است. هم چنین از بین ابعاد شخصیت هگزاکو، ابعاد برون گرایی و تهییج پذیری توانستند تیپ C را پیش بینی نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2186

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 601 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 17
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    27-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2345
  • دانلود: 

    865
چکیده: 

خانواده، تشکلی طبیعی است که الگوهای گوناگون ارتباطی و عملکردی را درگذر زمان به خدمت می گیرد. این الگوها ساخت خانواده را شکل می دهند و ضمن تعیین نقش اعضای خانواده، حیطه هر یک از اعضا را مشخص می کند و تبادل نظر میان اعضا را تسهیل می کند. برای این که وظایف اصلی خانواده بهتر صورت گیرد، خانواده باید دارای ساخت و عملکردی کارآمد و سالم باشد. هدف از اجرای این تحقیق بررسی رابطه بین تعارض زناشویی با نشانه های آسیب شناختی عاطفی و رفتاری کودک بود. برای انجام پژوهش حاضر یک گروه نمونه (213 نفر) از جامعه دانش آموزان دوره پنجم ابتدایی شهر تبریز شامل 120 دختر و 93 پسر، با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای نسبتی انتخاب شدند و مورد بررسی قرار گرفتند. مادران به پرسشنامه تعارض زناشویی و معلمان به پرسشنامه توانایی ها و مشکلات کودک پاسخ دادند. نتایج تحلیل رگرسیون نشانگر نقش پیش بینی کننده تعارض زناشویی در نشانه های عاطفی و رفتاری کودک بود. بر اساس یافته های پژوهش حاضر می توان با برنامه های آموزش کاهش تعارض والدین، گام هایی در جهت کاهش نشانه های آسیب شناختی عاطفی و رفتاری کودک برداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2345

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 865 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    37-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2666
  • دانلود: 

    768
چکیده: 

طرح مساله: افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی به عنوان پدیده ای فراگیر در یک صد سال اخیر هم کشورهای صنعتی و هم کشورهای در حال توسعه را با چالش های جدیدی رو به رو ساخته است. توجه به نقش مشارکت اجتماعی در توانمند سازی انسان ها، افزایش بهره وری، کاهش مشکلات شهری و تحقق توسعه، مشکلات ناشی از عدم مشارکت و مشارکت محدود در فعالیت های اجتماعی شهری در جامعه ایران که در دوران گذار از جامعه سنتی به مدرن است به عنوان یک مساله اساسی در مدیریت شهری است.مقاله حاضر بر مبنای پژوهشی تدوین یافته است که در سال 1389 با عنوان «بررسی عوامل موثر بر مشارکت اجتماعی و فرهنگی دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور» انجام گرفت و در آن متغیرهای میزان تحصیلات، احساس تعلق اجتماعی، مشکلات اقتصادی، عضویت در تشکل های اجتماعی و فرهنگی به عنوان عمده ترین عامل تاثیرگذار در زمینه سازی مشارکت اجتماعی و فرهنگی دانشجویان تحلیل و تبیین گردید.روش: پژوهش با استفاده از روش های اسنادی و پیمایش انجام گرفت، برای جمع آوری اطلاعات از تکنیک پرسشنامه که پیش آزمایش شده بود، استفاده گردید و پس از تکمیل پرسشنامه، داده های گردآوری شده، بر اساس مقیاس های اندازه گیری متغیرها کدگذاری و با نرم افزار spss پردازش و تجزیه و تحلیل شده اند. داده های به دست آمده از این پژوهش به صورت آمار توصیفی ارائه گشته و نتایج تحلیل آن در آمار استنباطی با استفاده از آزمون T.test و پیرسون در روش انجام شده است.یافته ها: بین متغیرهای احساس تعلق اجتماعی و مشکلات اقتصادی و عضویت در تشکل ها و نهادهای اجتماعی و فرهنگی رابطه معناداری مشاهده شده است. اما تاثیر میزان تحصیلات بر مشارکت اجتماعی و فرهنگی دانشجویان دختر همواره قابل تایید نیست و می تواند وجهی سلبی به خود بگیرد و از مشارکت مورد انتظار آنان بکاهد.نتایج: با کاهش مشکلات اقتصادی میزان مشارکت دانشجویان افزایش چشم گیری داشته، افزایش احساس تعلق اجتماعی و عضویت در تشکل های اجتماعی هم کمک شایانی به میزان مشارکت دانشجویان کرده است. افزایش سطح تحصیلات بر میزان مشارکت دانشجویان تاثیر معناداری نشان نداد. بنابراین تلاش برای اصلاح و تغییر قوانین حاکم بر شئون دختران جامعه تحصیل کرده دانشگاه نسبت به مساله مشارکت و هم چنین کاهش مشکلات اقتصادی و گسترش احساس تعلق اجتماعی، پیش شرط اساسی برای ارتقای مشارکت آنان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2666

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 768 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    57-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1482
  • دانلود: 

    288
چکیده: 

هدف این تحقیق بررسی نگرش دانشجویان دختر نسبت به مدیریت بدن و عوامل تاثیرگذار بر آن در میان دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز است. در این پژوهش از نظریه گیدنز و فدرستون به عنوان چارچوب نظری استفاده شده است. روش این تحقیق پیمایشی می باشد. جمعیت نمونه این تحقیق با استفاده از فرمول لین به میزان 370 نفر از میان دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز تعیین گردید. برای جمع آوری دادهای تحقیق از تکنیک پرسشنامه و روش نمونه گیری تصادفی استفاده شد. اعتبار پژوهش به روش اعتبار صوری و پایایی آن با کمک آماره الفای کرونباخ سنجیده شد. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین نگرش زنان نسبت به مدیریت بدن و عواملی مانند درآمد، پذیرش عام، پذیرش در گروه همسالان، پذیرش سازمانی، مدگرایی، مصرف رسانه ای، انتظارات اجتماعی، امکانات اقتصادی و اجتماعی، مصرف گرایی، کسب هویت، لذت طلبی و سبک زندگی ارتباط معنادار وجود دارد. این در حالی است که بین نگرش زنان نسبت به مدیریت بدن و عواملی مانند سن، اشتغال حین تحصیل، تاهل و مقطع تحصیلی ارتباط معناداری دیده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1482

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 288 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    83-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1401
  • دانلود: 

    916
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی مقایسه ای نوع و میزان پرخاشگری در میان نوجوانان در معرض نمایش بیش تر و کم تر فیلم های خشن می باشد.روش پژوهش حاضر به صورت غیر تجربی و از نوع علی- مقایسه ای است. جامعه آماری مورد مطالعه متشکل از کلیه دانش آموزان سال سوم دبیرستان شهرستان مشکین شهر تشکیل می دهند و گروه نمونه 300 دانش آموز سال سوم دبیرستان را شامل می شود که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شده است. این گروه به دو پرسشنامه، شامل پرسشنامه محقق ساخته تماشای فیلم خشن، پرسشنامه پرخاشگری باس و پری (AQ) پاسخ دادند.مقایسه نتایج با آزمون آماری t مستقل نشان داد که بین میانگین پرخاشگری کل در دو گروه از نوجوانان در معرض تماشای کم و زیاد فیلم های خشن تفاوت معنی داری وجود دارد. از سوی دیگر از بین چهار نوع پرخاشگری بین دو گروه فوق الذکر فقط در پرخاشگری کلامی تفاوت معنی دار به دست نیامد و در سه نوع دیگر از انواع پرخاشگری تفاوت معنی دار آماری وجود داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1401

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 916 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 19
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    99-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6881
  • دانلود: 

    3972
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه هوش معنوی و عزت نفس دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی آن ها صورت پذیرفته است. روش تحقیق در این پژوهش پیمایشی و اطلاعات به وسیله پرسشنامه استاندارد شده عزت نفس آیزنگ و هوش معنوی و هم چنین معدل دانش آموزان جمع آوری گردیده است. جامعه آماری تحقیق کلیه دانش آموزان سال سوم متوسطه (شاخه نظری) ناحیه یک شهر تبریز در سال تحصیلی 90- 1389 بود که تعداد آنان به 1817 نفر بالغ می شد. 357 نفر از این جامعه به روش نمونه گیری خوشه ای و از طریق فرمول کوکران انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. به منظور پایایی سوالات از آزمون آلفای کرونباخ و برای اعتبار از اعتبار صوری و نظر استادان استفاده شد و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار spss استفاده گردید. عمده ترین یافته های تحقیق عبارتند از:بین متغیرهای هوش معنوی با عزت نفس دانش آموزان و هم چنین بین هوش معنوی با پیشرفت تحصیلی آن ها رابطه آماری معنی دار و مستقیم وجود دارد. هوش معنوی دختران و پسران یکسان است. عزت نفس دختران بیش تر از پسران می باشد و پیشرفت تحصیلی پسران بیش تر از دختران است. هم چنین طبق رگرسیون چندگانه انجام شده، از بین مولفه های چهارگانه هوش معنوی به ترتیب مولفه تفکر اعتقادی، توانایی مقابله با مشکلات، خودآگاهی و علاقه و در گام آخر سجایای اخلاقی به میزان 46% میزان عزت نفس دانش آموزان را تبیین نمودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6881

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3972 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 15
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    123-135
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1027
  • دانلود: 

    433
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر رویکرد چند وجهی لازاروس بر ارتباط مادران با دختران نوجوان اجرا شد. روش پژوهش، نیمه آزمایشی دو گروهی با پیش آزمون و پس آزمون و جامعه آماری، شامل کلیه مادران دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی شهرستان تاکستان بودند که از میان آن ها 22 نفر (11 نفر در گروه آزمایش و 11 نفر در گروه گواه) به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تصادفی انتخاب و از طریق گمارش تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. ابزار سمل مقیاس رابطه ولی- فرزندی بود. داده ها از طریق تحلیل کوواریانس تحلیل شد. یافته ها نشان داد که تفاوت معناداری بین گروه آزمایش و گواه در خرده مقیاس های عاطفه مثبت، همانند سازی و ارتباط وجود دارد (P<0.05). این در حالی است که در خرده مقیاس آزردگی/ سردرگمی نقش تفاوت معناداری بین گروه آزمایش و گواه وجود ندارد (P>0.05).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1027

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 433 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    137-149
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3542
  • دانلود: 

    1758
چکیده: 

تاثیر معماری بر رفتار و فعالیت های مخاطبان فضا و کاربران محیط، امری بدیهی و غیر قابل اجتناب است. دانش معماری سعی در تدوین فضاهای مناسب جهت تامین حداکثر لذت و نشاط را داشته و با کمک گیری از اصول مربوطه در این زمینه (ویژگی های فیزیکی مانند فضا، نور، رنگ، چیدمان و ...) می کوشد محیط زیست بهتری را برای استفاده کنندگان ایجاد نماید. در این پژوهش با استناد به طراحی معماری آشپزخانه های مجتمع مسکونی آسمان تبریز، دلایل تاثیر طراحی فضا را بر قشر خاصی از کاربران (بانوان) بررسی نموده، مشخصه های خستگی و هم چنین لذت کار در آن بررسی شد. این تحقیق در حالت کلی به ارتباط بین معماری داخلی آشپزخانه و میزان خستگی بانوان و به طور خاص در این مقاله به بخشی از آن یعنی عوامل فیزیکی در این فرایند می پردازد. هدف اصلی تبیین چرائی و چگونگی تاثیر فضای معماری مکان آشپزخانه بر روحیه بانوان بوده، روش تحقیق مبتنی بر روش توصیفی- تحلیلی ست با توزیع 200 پرسشنامه در بین بانوان چهار بلوک مجتمع مسکونی آسمان تبریز به طور اتفاقی، اطلاعات و داده های مربوط به تحقیق به دست آمد که با استفاده از نرم افزار SPSS تحلیل و مورد استفاده قرار گرفت. بهره گیری از ویژگی های فیزیکی کافی در کنار مبلمان و شناخت نیازهای طراحی داخلی به ویژه متناسب با نیازهای خانم خانه از خصوصیات طراحی داخلی معماری آشپزخانه است که در روحیات و واکنش های رفتاری بانوان استفاده کننده تاثیر می گذارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3542

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1758 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1