Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

WOMAN & STUDY OF FAMILY

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1325
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1325

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

WOMAN & STUDY OF FAMILY

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1446
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1446

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

WOMAN & STUDY OF FAMILY

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    4397
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4397

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    9-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1133
  • دانلود: 

    895
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه ویژگیهای جمعیت شناختی (وضعیت اقتصادی والدین، سطح تحصیلات والدین، سن والدین و شاغل بودن مادر) با اختلالات روانی کودکان انجام شده است. جامعه مورد بررسی در این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر 14–12 ساله راهنمایی بود که در سال تحصیلی 88–87 در مدارس نواحی پنجگانه شهر تبریز به تحصیل اشتغال داشتند. حجم نمونه مورد مطالعه شامل 380 نفر از دانش آموزان و والدین آنها می باشد و اطلاعات به وسیله علایم مرضی کودکان CSI-4 و پرسشنامه جمعیت شناختی محقق ساخته جمع آوری گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که سن پدر با بیش فعالی و اختلالات روان پریشی کودکان رابطه مثبت معنی دار دارد. شغل مادر با بیش فعالی، لجبازی و نافرمانی، اختلال روان پریشی و فراگیری رشدی رابطه مثبت معنی دار دارد. به عبارت دیگر در مادرانی که شغل آنها خانه داری است این اختلالات کمتر از مادرانی است که شاغل می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1133

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 895 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

آقاپور مهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    25-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1471
  • دانلود: 

    906
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مقایسه هوش هیجانی دانشجویان دختر ورزشکار و غیر ورزشکار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز می باشد. پژوهش حاضر از نوع علی– مقایسه ای یا پس رویدادی است. جامعه آماری پژوهش حاضر دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بود که نمونه ای به حجم 80 نفر (40 نفر ورزشکار، 40 نفر غیر ورزشکار) انتخاب و پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن، در اختیار آنان قرار گرفت. تجزیه و تحلیل نتایج با آزمون t گروه های مستقل انجام گرفت. یافته ها نشان داد بین دو گروه فقط در مولفه های احترام به خود و شادمانی تفاوت معنادار وجود دارد (p<0.05).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1471

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 906 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    43-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1344
  • دانلود: 

    698
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر مقایسه تعارضات زناشویی مادران دارای فرزند پسر مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی با گروه مقایسه بوده است. بدین منظور 30 نفر از مادرانی که کودکان آنها با استفاده از مصاحبه بالینی و پرسشنامه CSI-4 تشخیص نقص توجه / بیش فعالی دریافت کرده اند، پرسشنامه تعارضات زناشویی را تکمیل نمودند. این کودکان به صورت تصادفی خوشه ای چند مرحله ای از نواحی پنج گانه آموزش و پرورش شهرستان تبریز انتخاب شده بودند. گروه مقایسه نیز شامل مادران کودکان عادی بود که ابتدا کودکانشان از بین دانش آموزان همان مدارس انتخاب و مادران از نظر سن، ابعاد خانواده و تحصیلات با گروه اصلی همتا شده بودند. طرح پژوهش حاضر (علی- مقایسه ای) بود. برای تحلیل داده های آماری نیز از تحلیل واریانس چندمتغیره (MANOVA) استفاده شد. تحلیل داده های به دست آمده نشان داد که بین تعارضات زناشویی مادران دو گروه در بعد کاهش همکاری، کاهش رابطه جنسی، افزایش واکنش هیجانی و افزایش جلب حمایت فرزند در سطح p<0.001 تفاوت معنی دار وجود دارد. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که ابتلای کودک به اختلال نقص توجه / بیش فعالی در برخی از ابعاد تعارضات زناشویی مادران و تشدید آن نقش دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1344

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 698 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    61-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1356
  • دانلود: 

    722
چکیده: 

این پژوهش با هدف تعیین رابطه بین ویژگیهای شخصیتی با سلامت روانی در زنان باردار شهر تبریز انجام گرفت. طرح پژوهش حاضر از نوع توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه زنان بارداری تشکیل می دهد که در سال 88 هر ماه به صورت متوالی به بیمارستانهای دولتی شهرتبریز مراجعه می کردند، و در حدود 40000 نفر بودند. حجم نمونه در این پژوهش 309 نفر می باشد که از لیست مراجعان به روش تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزارهای مورد استفاده این تحقیق فرم کوتاه شده (NEO) و پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) است. برای تحلیل آماری داده ها از همبستگی و رگرسیون استفاده شد. یافته ها نشان دادند میان نوروزگرایی با سلامت روانی رابطه منفی وجود داشت. میان برونگرایی و "با وجدان بودن" با سلامت روانی رابطه مثبت وجود نداشت. میان انعطاف پذیری و دلپذیر بودن با سلامت روانی رابطه وجود نداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1356

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 722 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    75-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1504
  • دانلود: 

    766
چکیده: 

هویت پدیده ای پویا و شامل بخشهای گوناگونی است که از عضویت فرد در گروههای مختلف ناشی می شود. هویت ابعاد گسترده و گوناگونی دارد که یکی از انواع آن هویت جنسیتی است. تحقیق حاضر هویت جنسیتی دختران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز را در سال 1387 و در نمونه ای به حجم 371 نفر بررسی می کند. روش تحقیق، پیمایش و ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است. نتایج به دست آمده از انجام آزمونهای مختلف آماری، نظیر آزمون تحلیل واریانس و ضریب همبستگی پیرسون و تی تست، برای سنجش وجود رابطه بین هویت جنسیتی و عوامل اجتماعی موثر، نشان می دهد که رابطه معنی داری بین این متغیرها وجود دارد. از بین عوامل اجتماعی موثر بر پذیرش هویت جنسیتی در تحقیق حاضر، متغیرهای تحصیلات مادر، شغل پدر، تبعیض جنسی در خانواده، هرم قدرت در خانواده و نگرش شغلی سنتی، با پذیرش هویت جنسیتی دختران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز رابطه معنی دار دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1504

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 766 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    91-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1808
  • دانلود: 

    972
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف مقایسه اختلالات شخصیتی طالبان جراحی زیبایی با افراد عادی صورت گرفته است. تحقیق حاضر یک مطالعه علی- مقایسه ای است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مراجعین طالب جراحی زیبایی به کلینیک شیخ الرئیس تبریز می باشد. نمونه گیری به روش در دسترس و تمام شماری طی 3 ماه از میان مراجعین به 3 پزشک جراح زیبایی و به تعداد 50 نفر صورت گرفت و با 50 نفر از افراد عادی از نظر سن و جنسیت همتاسازی شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه اختلال شخصیت میلون 2 گردآوری گردید. نتایج با نرم افزار SPSS و به کمک روش آماری تی تست مستقل مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج نشان داد در گروه طالبان جراحی زیبایی تعداد 43 نفر (86 درصد زن و 7 نفر 14 درصد مرد) بودند. میانگین سن گروه طالبان جراحی زیبایی 25.96 با انحراف استاندارد 4.80 و در گروه کنترل 25.04 با انحراف استاندارد 7.67 بود. میانگین اختلال شخصیت وسواسی، ضداجتماعی، خودشیفته، هیستری در طالبان جراحی زیبایی بیشتر از گروه افراد عادی بود و همچنین افراد عادی از اختلال شخصیت وابسته و اسکیزوئید بیشتری نسبت به طالبان جراحی زیبایی برخوردار بودند. در اختلال شخصیت اجتنابی، مرزی، پارانوئید، اسکیزوتایپال بین دو گروه، تفاوت آماری معنی داری وجود نداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1808

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 972 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    107-121
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    4500
  • دانلود: 

    2571
چکیده: 

پژوهش حاضر به بررسی رابطه میان شیوه های فرزندپروری و جو عاطفی خانواده با خلاقیت کودکان برای مراکز پیش دبستانی زیر 6 سال در سال تحصیلی 88-1387 پرداخته است. جامعه آماری طبق آمار بهزیستی در شهر تبریز 5468 نفر و حجم نمونه 320 نفر بود که از 156 پسر و 164 دختر تشکیل می شد روش نمونه گیری این تحقیق چند مرحله ای تصادفی می باشد. جمع آوری اطلاعات به وسیله پرسشنامه شیوه های فرزندپروری بامریند- جو عاطفی رابطه کودک والد- و خلاقیت تورنس انجام شده است. روشهای آماری به کار رفته در این پژوهش جهت تجزیه و تحلیل داده ها شامل همبستگی پیرسون، آزمون T مستقل و رگرسیون گام به گام (stepwise) می باشد. مطالعه حاضر نشان داد که بین سبک تربیتی آزاد گذارانه و سبک تربیتی استبدادی و خلاقیت، رابطه معناداری وجود ندارد. بین سبک تربیتی اقتدار منطقی والدین با خلاقیت کودکان رابطه مثبت معنادار وجود دارد و بین جو عاطفی خانواده و خلاقیت نیز رابطه مثبت معناداری وجود دارد و مطابق با آزمون T مستقل، اختلاف معناداری بین بعد خلاقیت اصالت دختران و پسران وجود ندارد و بعد خلاقیت سیالی و بعد خلاقیت بسط در کودکان دختر بیشتر از پسران می باشد. همچنین اقتدار منطقی دارای نیرومندترین متغیر در پیش بینی و تبیین خلاقیت کودکان است. داده های پژوهش اهمیت شیوه های فرزندپروری و جو عاطفی حاکم بر خانواده را بر روی خلاقیت کودکان نشان می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4500

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2571 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    123-137
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2412
  • دانلود: 

    959
چکیده: 

این پژوهش با هدف کلی تعیین تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر بهبود بهداشت روانی معلولان جسمی بهزیستی شهرستان تبریز انجام شد. این مهارت ها خودآگاهی، مقابله با استرس، توانایی ارتباط و مهارت حل مساله را در بر می گیرد. نمونه پژوهش 46 نفر معلول جسمی باسواد مراکز توانبخشی بهزیستی شهرستان تبریز را شامل می شود. روش نمونه گیری در این پژوهش، نمونه گیری قابل دسترس است. برای جمع آوری داده ها، از پرسشنامهGHQ ، 28 سوالی استفاده شده است. طرح کلی پژوهش، از نوع نیمه تجربی می باشد و از طرح تک گروهی با پیش آزمون و پس آزمون استفاده گردیده است. بعد از جمع آوری داده ها، در بخش تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از نرم افزار spss و با توجه به طرح تحقیق، آزمون های T همبسته و تحلیل واریانس چند متغیره F) دو عامله) به کار رفته است. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که، آموزش مهارت های زندگی، موجب بهبود بهداشت روانی، اضطراب و علایم جسمانی در معلولان جسمی شده است. همچنین نتایج پژوهش حاکی از آن بود که، میزان تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر بهبود بهداشت روانی معلولان جسمی، مستقل از جنسیت بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2412

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 959 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button