Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

CULTURE OF COMMUNICATION

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    977
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 977

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    127-149
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3894
  • دانلود: 

    1484
چکیده: 

هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی «نقش تبلیغات محیطی (تبلیغات بدنه اتوبوس های درون شهری) بر ترغیب مخاطب به خرید کالا» می باشد. روش این تحقیق پیمایشی و ابزار اندازه گیری پرسشنامه بوده است. پس از پرشدن پرسشنامه ها، جداول توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار spss بدست آمده و تحلیل شد. جامعه آماری در این پژوهش، ساکنین منطقه 14 شهرداری شهر تهران است که با توجه به فرمول کوکران حجم نمونه برابر با 384 نفر بدست آمده است.روش نمونه گیری، خوشه ای چند مرحله ای است. پس از پیمایش و تحلیل داده ها با توجه به نتایجی که به دست آمد می توان گفت بیشتر پاسخگویان:به تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها توجه کرده اند.کالایی را که بر روی اتوبوس، تبلیغش را دیده اند، را خریداری کرده اند.از بین کالاهایی که بر روی اتوبوس، تبلیغش را دیده اند، لوازم آرایشی و بهداشتی را خریداری کرده اند. برخلاف نیاز خود، با توجه به تبلیغ کالایی آن را خریداری کرده اند.تبلیغات بدنه اتوبوس نظر افراد را جلب کرده است.به تبلیغات اتوبوسی، تبلیغات تلویزیون های شهری، تبلیغات بیلبورد و تبلیغات مترو اعتماد دارند.اما به بروشورهای تبلیغاتی و تبلیغات فروشگاهی اعتماد چندانی ندارند.و بیشتر افراد اعتقاد دارند که:محور اصلی تبلیغات اتوبوسی ترغیب به خرید کالا است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3894

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1484 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    1-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    992
  • دانلود: 

    810
چکیده: 

سرمایه اجتماعی به عنوان مفهومی جامعه شناختی که بر کیفیت تعاملات و روابط اجتماعی دلالت دارد چندین دهه است که به شدت توجه بسیاری از دانشوران و نهادهای تحقیقاتی را به خود جلب کرده است. بخشی از این توجه، همواره این بوده است که عوامل بیرونی در حفظ و یا نا بودی سرمایه اجتماعی چه نقشی دارند. به نظر می رسد که در دنیایی که وسایل ارتباط جمعی بخشی از واقعیت زندگی جوامع امروز را تشکیل می دهند، رسانه هایی مانند رادیو و بخصوص تلویزیون محتمل است بتوانند در حفظ و یا افول سرمایه اجتماعی نقش داشته باشند. از این رهگذر، هدف تحقیق حاضر، بررسی و شناسایی نقش برنامه های رادیو و تلویزیون (اعم از خبری و غیرخبری)، به عنوان یکی از منابع یادگیری و اجتماعی شدن، در تقویت سرمایه اجتماعی در بین جوا نان (15 تا 24 سال) ساکن شهر تهران است. این پژوهش، پیمایشی و حجم نمونه آن (400 نفر) می باشد. برای تحلیل داده ها از روابط همبستگی استفاده شده است. یافته ها نشان می دهد که بین سرمایه اجتماعی در بین جوا نان و قرار گرفتن در معرض محتوای برنامه های رادیو و تلویزیون، رابطه معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 992

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 810 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    23-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2291
  • دانلود: 

    1077
چکیده: 

این تحقیق با هدف بررسی گرایش های مختلف در بازنمایی ارزش های اخلاقی در فیلم های پرفروش دهه هشتاد سینمای ایران انجام گرفته است. تحقیق از دو روش تحلیل محتوای کیفی و کمی بهره گرفته است و 5 ارزش اجتماعی صداقت، ادب و احترام، یاریگری و تعاون و ارتباط با خدا و حجب و حیا در فیلم های جامعه نمونه کدگذاری شده است.جامعه آماری تمام فیلم های پرفروش دهه 80 سینمای ایران است. حجم نمونه 20 فیلم پرفروش این دهه است که به روش هدفمند انتخاب شده اند. جامعه آماری به این دلیل انتخاب شده که قرار است گرایش های اخلاقی در فیلم های عامه پسند سنجیده شود تا مشخص شود فیلم هایی که مردم به آنها در ده سال اخیر اقبال داشته اند از نظر جهت گیری اخلاقی در چه وضعیتی بوده اند.در مجموع با بررسی تمامی صحنه های فیلم 2028 کنش کدگذاری شده است که از این میان 951 کنش اخلاقی بوده اند و 1077 کنش غیر اخلاقی. پژوهش حاضر در چارچوب برخی از مهم ترین نظریه های ارتباطی از جمله نظریه بازنمایی (استوارت هال) و نظریه صنعت فرهنگ (آدورنو) شکل گرفته است.این پژوهش چنین نتیجه می گیرد که بیشترین ارزش اخلاقی بازنمایی شده در فیلم ها ارزش تعاون و محبت و یاریگری است و در زمینه سایر ارزش ها همچون ادب و احترام، صداقت، ارتباط با خدا و حجب و حیا گرایش های کمتری در بین فیلم ها دیده می شود. در 30 درصد آثار مورد بررسی شخصیت های منفی و باگرایش های اخلاقی پایین یا رستگار و عاقبت بخیر می شوند و یا سرنوشت شان در پایان مشخص نیست که این نکته موجب جهت گیری منفی فیلم به سمت ارزش های اخلاقی می شود. در 45 درصد فیلم های مورد بررسی حداقل در یک حوزه ارزشی (صداقت، تعاون، ادب و احترام، ارتباط با خدا و حجب و حیا) جهت گیری غیر اخلاقی در فیلم دیده می شود. همچنین 50 درصد فیلم های مورد بررسی برآیند جهت گیری اخلاقی شان مثبت است و در 50 درصد دیگر برآیند جهت گیری صفر یا منفی می باشد. به نظر می رسد در برخی فیلم ها کارگردان ها از کنش های غیراخلاقی صرفا جهت جذابیت بخشی به قهرمان داستان استفاده کرده اند و شخصیت هایی خلق کرده اند که نقشی در پیشبرد داستان ندارند. در بین فیلم های مورد بررسی فیلم من ترانه 15 سال دارم در هر 5 حوزه مورد بررسی برترین فیلم اخلاقی محسوب می شود و عملکرد موفقی در همه موضوعات تحقیق داشته است. دو فیلم چارچنگولی و پوپک و مش ماشاءالله نیز در سه حوزه جهت گیری اخلاقی منفی داشته اند و در پایین ترین رده جدول گرایش های اخلاقی قرار می گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2291

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1077 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    55-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2299
  • دانلود: 

    914
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور شناسایی سبک و قالب مطالب مرتبط با پلیس (مطالب خبری و غیر خبری) و همچنین جهت گیری، شناسایی موضوعات و عوامل خبرساز این مطالب می باشد.این تحقیق به روش تحلیل محتوا انجام یافته است و حجم نمونه از میان چهار روزنامه کیهان، اعتماد، ایران و شرق بر اساس نمونه گیری تصادفی سیستماتیک بوده است که طی آن از میان مطالب مختلف، تعداد 607 مطلب مرتبط با پلیس به دست آمد و این مطالب از جنبه های سبک، ارزش و عنصر خبری، جهت گیری و موضوع مطلب، داشتن عکس همراه مطلب، ارتباط تیتر و لید، سطح زیرچاپ، منبع و عوامل خبرساز مطالب، کدگذاری شده و سپس با استفاده از نرم افزارspss مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.یافته های تحقیق نشان می دهد که از بین 607 مطلب مرتبط با پلیس، روزنامه شرق با 31 درصد، بیشترین مطالب پلیسی را داشته است؛ همچنین بیشتر مطالب مرتبط با پلیس (83.9 درصد) دارای سبک و قالب خبری هستند.از نظر جایگاه مطلب نیز حدود 80 درصد از مطالب (عمدتا در قالب خبر) در صفحه حوادث منتشر یافته است.نتایج دیگر این تحقیق حاکی است که در میان موضوعات مطالب مرتبط با پلیس، بیشترین موضوعات مطالب مربوط به اقدامات پلیس است و در همین رابطه، پلیس آگاهی به عنوان خبرسازترین عامل مطالب مرتبط با پلیس بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2299

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 914 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    79-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4201
  • دانلود: 

    1324
چکیده: 

موضوع این تحقیق تحلیل محتوای اخبار اجتماعی روزنامه های «ایران» و «آفتاب یزد» (به عنوان متغیرهای مستقل) از دیدگاه رعایت اصول حرفه ای در خبرنویسی است. هدف این تحقیق شناخت و تحلیل محتوای صفحه اجتماعی روزنامه «ایران» و «آفتاب یزد» با تاکید بر کاربرد اصول حرفه ای روزنامه نگاری با توجه به ساختار تنظیم خبر است، همچنین به این نکته پرداخته که تا چه میزان اصول برجسته سازی در این اخبار به کار رفته است.مبنای اساسی این پژوهش مبتنی بر نظریه برجسته سازی؛ اولویت گذاری رسانه های خبری به گونه ای که منجر به تعیین اولویت ذهنی عامه شود و همچنین اصول حرفه ای خبرنویسی است.متغیرهای وابسته در این تحقیق عبارتند از: منطقه رویداد، رابطه تیتر با موضوع اصلی خبر، کلمات تکراری در تیتر، انواع تیتر، هماهنگی تیتر با لید در سبک هرم وارونه، ارزش برجسته شده در تیتر، موقعیت فعل در تیتر، استفاده از صفت در تیتر، استفاده از میان تیتر، استفاده از سوتیتر، ذکر منبع خبر، نوع منبع خبر، دارابودن عکس، استفاده از شرح در عکس، اندازه عکس، نوع موضوع خبر، کارشناسان خبر، نوع خبر، گروه های خبر.ماحصل این تحقیق نشان می دهد که به طور کلی نمی توان هیچ کدام یک از روزنامه های «ایران» و «آفتاب یزد» را به عنوان الگوی حرفه ای در روزنامه نگاری به جامعه مطبوعاتی کشور معرفی کرد. در طول کار مشاهده شد که این دو روزنامه در برخی موارد، اصول حرفه ای خبرنویسی و برجسته سازی را رعایت کرده و در برخی موارد این اصول را رعایت نکرده اند.به طور کلی می توان گفت: روزنامه ایران در مقولات ارزش خبری برجسته در تیتر، ذکر منبع خبر، کاربرد عکس و کارشناسان خبر حرفه ای عمل نکرده و در بقیه مقولات، اصول روزنامه نگاری را رعایت کرده است. در مقابل، روزنامه آفتاب یزد در ذکر منبع خبر، کاربرد عکس، کارشناسان موضوع خبر و نوع خبر اصول روزنامه نگاری را رعایت کرده و در سایر مقولات، عدم رعایت اصول روزنامه نگاری مشاهده می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4201

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1324 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    101-125
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1053
  • دانلود: 

    1869
چکیده: 

در این تحقیق، نحوه بازتاب مسائل مربوط به تصادف های رانندگی در مطبوعات با هدف روشن ساختن نحوه پرداختن این رسانه به موضوع مذکور بررسی شده است. همچنین نحوه و چگونگی انعکاس اثرات و عواقب این مساله اجتماعی و آگاه سازی افکار عمومی از این موضوع مهم، مورد بررسی قرار گرفته است.از نظریه های «کارکرد پیام های ارتباطی»، «یادگیری اجتماعی و جامعه پذیری» و «برجسته سازی» به عنوان چارچوب نظری تحقیق برای تبیین اهداف و پاسخگویی به سوالات استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق، روزنامه های چاپ صبح کشور است که از این میان مطالب مرتبط با تصادف های رانندگی مندرج در روزنامه های ایران، همشهری، شرق و جام جم در دوره زمانی 3 ماهه تابستان 1389، به صورت تمام شماری بررسی شده است. روش انجام این تحقیق، تحلیل محتوا است و در بخش جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانه ای استفاده شده است. در این پژوهش موضوع ها از جنبه میزان انتشار اخبار، میزان و نحوه برجسته سازی اخبار، نحوه انتشار، سبک خبری مورد استفاده، منبع خبری، میزان توصیفی و تحلیلی بودن مطالب، موضع گیری روزنامه، روز انتشار، حوزه جغرافیایی و محل وقوع تصادف مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها و نتایج این تحقیق، حاکی از آن است که روزنامه ها درصد بسیار کمی از مطالب خود را به انعکاس اخبار تصادف ها و اثرها و عواقب ناشی از آن اختصاص داده اند. همچنین برجسته سازی بسیار پایینی در این خصوص انجام گرفته است؛ بیشتر مطالب در قالب خبر بیان شده است. تاکید بر عنصر خبری «چه» در اکثر مطالب نیز گویای این است که عموما مطالب توصیفی بر مطالب تحلیلی برای ذکر خبر تصادف ها اولویت داشته است، پرداختن به عنصر «چرایی» و «چگونگی» در کمترین میزان، نسبت به سایر عناصر خبری تاکیدی بر این امر است. موضع گیری خنثی در بیشتر مطالب و اختصاص ندادن حتی یک سرمقاله در دوره مورد بررسی به تصادف ها و همچنین پرداختن بیشتر به تصادف های داخل شهری، درحالی که آمار گویای وقوع بیشتر تصادف ها در خارج از شهرها است نیز، قابل تامل است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1053

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1869 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    151-180
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4726
  • دانلود: 

    1574
چکیده: 

این تحقیق با هدف «بررسی نقش تلویزیون بر تغییر رفتار نوجوانان» انجام گرفته است. روش این تحقیق پیمایشی و ابزار اندازه گیری پرسشنامه بوده است و پس از پرشدن پرسشنامه ها، جداول توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار spss بدست آمده و تحلیل شد. جامعه آماری این تحقیق شامل دانشجویان ارشد رشته ارتباطات دانشگاه آزاد ورودی 1389 می باشند که تعداد آنها 68 نفر است که به دلیل کم بودن جامعه آماری در این تحقیق از نمونه گیری تمام شماری استفاده شده است که تنها 47 نفر در دسترس بوده اند.بررسی های انجام شده در این پژوهش نشان داد که والدین چندان نمی توانند با کارکردهای منفی تلویزیون مقابله کنند، نوجوانان به میزان زیاد و خیلی زیادی با تلویزیون رابطه دارند و از آن تاثیر می گیرند. تلویزیون تاحدودی می تواند در پرکردن اوقات فراغت کودکان وسیله مفیدی باشد. تلویزیون مسائل بزرگسالان را به کودکان آموزش می دهند، تلویزیون در فعالیت کودکان اختلال ایجاد می کند. تلویزیون در رواج مصرف گرایی در کودکان و نوجوانان نقش دارد، پر کردن اوقات فراغت یکی از کارکردهای مثبت تلویزیون است که مورد توجه نوجوانان است، تلویزیون می تواند بر نوجوانان تاثیر گذار باشد، کیفیت و جذابیت تلویزیون نوجوانان را به سمت خود می کشاند، تلویزیون در یادگیری کودکان و نوجوانان اثر گذار است، تلویزیون می تواند بر میزان خشونت و پرخاشگری نوجوانان اثر گذار باشد، تلویزیون در انتخاب شغل نوجوانان تاثیر دارد و تلویزیون در منفعل کردن نوجوانان موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4726

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1574 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    181-209
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    7969
  • دانلود: 

    4184
چکیده: 

پژوهش جاری با هدف بررسی نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر سرمایه اجتماعی با استفاده از روش پیمایشی انجام شده است. در این تحقیق منظور از سرمایه اجتماعی، سرمایه اجتماعی حاصل از تعامل و ارتباط در فضای مجازی است. از سوی دیگر این مطالعه به بررسی سرمایه اجتماعی در دو گروه کاربران اینترنت یعنی آنهایی که عضو شبکه اجتماعی فیس بوک هستند و آنهایی که عضو شبکه اجتماعی فیس بوک نیستند نیز پرداخته است.سرمایه اجتماعی با تلفیق دیدگاه های بوردیو، کلمن، پاتنام، فوکویاما و رویکرد سرمایه اجتماعی شبکه با مولفه های حمایت اجتماعی و اعتماد اجتماعی عملیاتی شده است.نمونه گیری با استفاده از روش های خوشه ای، تصادفی و سیستماتیک با حجم نمونه 384 نفر از کاربران اینترنت ساکن شهر تهران با ضابطه سنی 15 تا 54 سال صورت پذیرفت و برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسش نامه استفاده شد. یافته های پژوهش نشان می دهند میزان سرمایه اجتماعی و حمایت اجتماعی در دو گروه مورد مطالعه تفاوت معناداری دارد. از سوی دیگر تفاوت معناداری بین میزان اعتماد به فضای مجازی در دو گروه مورد مطالعه مشاهده نشده است. بین اندازه شبکه کاربر در فیس بوک، میزان ارتباط با دیگران در فیس بوک و میزان استفاده از خدمات و امکانات فیس بوک و سرمایه اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد.بین میزان استفاده از فیس بوک، تجانس دوستان کاربر در فیس بوک و سرمایه اجتماعی رابطه معنا داری مشاهده نشده است.نتایج بدست آمده از رگرسیون چند متغیره نشان می دهد که میزان ارتباط با دیگران بیشترین تاثیر را بر سرمایه اجتماعی در این تحقیق داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7969

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4184 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button