هدف از این پژوهش بررسی رابطه ابعاد پنجگانه دلبستگی با اختلالات درون نمود و برون نمود دختران نوجوان شهر تهران بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود.جامعه شامل تمامی دختران 14 تا 17 ساله شهر تهران در سال تحصیلی 95-1394 بودند که از بین آنها 115 نفر با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. اطلاعات از طریق فرم خودگزارش دهی نوجوان و پرسشنامه سبک های دلبستگی جمع آوری شد. داده ها با استفاده ار روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام تحلیل شدند. نتایج نشان داد که اختلال های برون نمود با ابعاد اعتماد و نیاز به تایید به ترتیب ارتباط منفی و مثبت معناداری دارد و بعد نیاز به تایید ارتباط مثبت و معناداری با اختلال های درون نمود دارد. نتایج رگرسیون سلسله مراتبی نشان داد که بعد نیاز به تایید پیش بینی کننده اختلالات درون نمود و ابعاد اعتماد و نیاز به تایید پیش بینی کننده اختلال های برون نمود هستند. پژوهش حاضر اهمیت نیاز به تایید را به عنوان متغیر پیش بینی کننده اختلال های درون نمود و برون نمود در دختران نوجوان برجسته می سازد و الگوی اعتماد پایین و نیاز به تایید بالا را برای پیش بینی اختلال های برون نمود ارائه می دهد. بر این اساس آموزش های لازم به والدین در خصوص نیازهای هر یک از دوره های تحولی که می تواند بر دلبستگی و در نتیجه بر سلامت روان فرد تاثیر بگذارد ضروری به نظر می رسد.