Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    9-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1790
  • دانلود: 

    765
چکیده: 

گوشی های هوشمند به یکی از ضروریات زندگی مردم تبدیل شده اند. این تحقیق به بررسی ارتباط بین ویژگی های روانی و استفاده اجباری و استرس تکنولوژی پرداخته است. داده های پژوهش از طریق پرسش نامه استاندارد میان 647 نفر از استفاده کنندگان گوشی های هوشمند در شهر تهران بدست آمده است و برای بررسی نتایج از نرم افزارهای لیزرل و اس پی اس اس استفاده شده است. یافته های این پژوهش نشان داده است که استفاده اجباری از گوشی های هوشمند و تکنواسترس به طور مستقیم با ویژگی های روانی از جمله منبع کنترل، اضطراب تعامل اجتماعی و نیاز به لمس در ارتباط است. ولی رابطه بین مادی گرایی و استفاده اجباری از گوشی های هوشمند مورد تایید قرار نگرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1790

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 765 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 37
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    25-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4299
  • دانلود: 

    1116
چکیده: 

استفاده ازفناوری های جدید ارتباطی به ویژه شبکه های اجتماعی در دهه های اخیر ما را وارد عصر و جامعه تازه ای کرده است، بطوری که اندیشمندانی چون دانیل بل آن را جامعه فرا صنعتی و مانوئل کاستلز جامعه ای شبکه ای نامیده اند.فناوری های جدید فاصله مکانی را از بین برده و بر توان انسان ها برای مراوده با یکدیگر افزوده است. انسان امروزی با کمک ابزارهای ارتباطی، مانند اینترنت، توانسته است که گروه ها و جماعت هایی دور از هم، اما در دسترس، خلق کند. شبکه های اجتماعی یکی از با نفوذترین تکنولوژی های جدید ارتباطی است که همه ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر عظمت نفوذ خود قرار داده است و به نوعی همه ابعاد حیات فردی و جمعی ما متاثر از این تکنولوژی ارتباطی است.شبکه های اجتماعی فیس بوک وتوییتر توانسته اند مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند که در این مقاله در پی یافتن علل اصلی افزایش گرایش مخاطبان به تکنولوژی های جدید ارتباطی بویژه شبکه های اجتماعی چون فیس بوک و توییتر هستیم. در این پژوهش از روش پیمایشی استفاده شده است. به صورت نمونه گیری سهمیه ای 360 نفر از اعضای این شبکه ها (فیس بوک وتوییتر) انتخاب شد و از طریق پرسشنامه الکترونیکی اطلاعات گرداوری شده است. اطلاعات و داده های مورد نظر این تعداد پرسش نامه جمع آوری و با استفاده از نرم افزار کامپیوتری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4299

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1116 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    37-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1235
  • دانلود: 

    701
چکیده: 

یکی از مهم ترین رخدادهای عصر جدید، جهانی شدن است که در سایه آن بسیاری از ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان ها دچار تحولات اساسی شده است. یکی از مهم ترین ابعادی که تحت تاثیر این پدیده جهان گستر قرار گرفته، هویت دینی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش دانشجویان به پدیده جهانی شدن و رابطه آن با هویت دینی آنان است. بدین منظور از میان کلیه دانشجویان دختر و پسر مشغول به تحصیل در کلیه مقاطع و رشته های دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شده و مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج حاصل از بررسی داده ها نشان داد که نمره میانگین هویت دینی دانشجویان 60.3 است. این مقدار به معنی وجود احساس هویت نسبتا مثبت اما ضعیف است، به این معنی که دانشجویان از احساس هویت دینی چندان قوی برخوردار نیستند هر چند این احساس در آنان منفی هم نیست. بالاترین نمره مربوط به هویت اعتقادی است که نمره دانشجویان 19.5 یعنی بین دو حد قوی و بسیار قوی است. در نقطه مقابل پایین ترین نمره مربوط به هویت اخلاقی است که نمره میانگین آن 62.2 می باشد. رابطه کلی بین نگرش به جهانی شدن با هویت دینی، مثبت و معنی دار است (p£0.000). به بیان دیگر می توان گفت افرادی که هویت دینی مثبت دارند دارای نگرش مثبت به جهانی شدن نیز هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1235

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 701 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    45-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    891
  • دانلود: 

    678
چکیده: 

دانش به عنوان مهم ترین جنبه رقابتی، سازمان را قادر می سازد تا بهره ور باشد و از محصولات و خدمات رقابتی رها شود. یکی از پایه های افزایش بهره وری مدیریت دانش، چابک بودن موثر آن است. توسعه و گستردگی ادبیات در حوزه مدیریت دانش و چابکی سازمانی، اهمیت این دو مقوله را نشان می دهد. روش تحقیق این پژوهش کتابخانه ای و میدانی می باشد. در این مقاله سعی می شود شکلی از همگرایی این دو را از این نظر که ابعاد آن ها بسیار با یکدیگر ارتباط دارند، در صنعت نشر مورد آزمون قرار می دهیم و استدلال می کنیم که چابکی سازمانی زمانی حاصل می شود که مدیریت دانش، از همه نظر، در حالت تعادل باشد. تعداد 12 مرکز چاپ و نشر در ایران به عنوان موردمطالعه انتخاب شده است و وضعیت چابکی و مدیریت دانش در آن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 891

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 678 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    53-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3811
  • دانلود: 

    1296
چکیده: 

با عمومی شدن دسترسی به شبکه های اجتماعی مجازی و افزایش تصاعدی ضریب نفوذ اینترنت در ایران و در کنار آن افزایش تعداد سایت ها و وبلاگ های زنان و پایگاه های اطلاع رسانی بر روی این شبکه جهانی، کاربران توجه ویژه ای به این شبکه ها داشته اند. بنابراین هدف کلی پژوهش بررسی عوامل موثر بر حضور زنان در شبکه های اجتماعی مجازی می باشد. عواملی همچون؛ نوع رابطه ایجاد شده (با اعتماد صمیمی- محافظه کارانه)، استفاده از مزیت ها، نوع فعالیت (منفعل و فعال)، تعدد کاربردهای مورد نظر از استفاده و تعدد شبکه های اجتماعی مورد استفاده بر حضور زنان در شبکه های اجتماعی موثر است.این تحقیق از نظر ماهیت از نوع پژوهش های کمی محسوب می شود واز نوع پیمایشی می باشد و از نظر هدف از نوع کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش زنان ساکن شهر تهران می باشند. حجم نمونه آماری 400 نفر تعیین شده است و به منظور گردآوری اطلاعات با رویکرد میدانی از ابزار پرسشنامه محقق ساخته پس از تایید روایی و پایایی بهره گرفته شده است.بین هر چهار مولفه (نوع رابطه ایجاد شده با اعتماد صمیمی- محافظه کارانه، استفاده از مزیت ها، نوع فعالیت، تعداد کاربردهای مورد نظر از استفاده و تعدد شبکه های اجتماعی) با حضور زنان در شبکه های اجتماعی در سطح 99 درصد ارتباط معنی دار مثبتی وجود دارد، همچنین نتایج گویای این بود که بین آگاهی (اطلاع داشتن) زنان و حضورشان در شبکه های اجتماعی در سطح یک درصد رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. با توجه به اینکه بیشتر زنان مورد مطالعه موافق حضور زنان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بودند، ضروری است که اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب در این زمینه صورت گیرد. تا استفاده از فضای مجازی صرفا جهت بالارفتن آگاهی های آنان و کارهای روزمره مفیدشان باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3811

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1296 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    67-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1035
  • دانلود: 

    643
چکیده: 

پژوهش اصلی ترین منبع تولید دانش است. منظور از پژوهش، فعالیتی خردمندانه و منظم است که بصورت نظری و تجربی در جهت تولید ایده ها و دادهای بنیادی، تحربی و توسعه انجام می شود. در جامعه در حال گذار ایران که با مسائل عدیده اجتماعی، فکری، فرهنگی و ... مواجه بوده است، پژوهش سیاسی در جهت تولید اطلاعات علمی مورد نیاز در برنامه ریزی های توسعه از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین با توجه به اینکه پژوهش حاضر در صدد بررسی و شناخت تاثیر استفاده از اینترنت بر هویت سیاسی کاربران است، از این حیث در چارچوب جامعه شناسی مجازی قرار می گیرد.هدف این تحقیق شناسایی تاثیر اینترنت بر هویت سیاسی جوانان شهر قزوین بوده، در پاسخ به این سوال می پردازد که آیا اینترنت بر هویت سیاسی جوانان تاثیرگذار است؟در این تحقیق از رویکردهای ساخت گرایی و هویت بازاندیشانه گیدنز، رویکرد کنش متقابل و رویکرد پساساختارگرایی برای تبیین پدیده بهره گرفته است و با عنایت به فرضیاتی که از این تئوری ها با توجه به ویژگی ها جامعه آماری مورد مطالعه اخذ می کند، در صدد شناسایی تاثیر اینترنت و هویت سیاسی کاربران می پردازد.این تحقیق با روش پیمایشی و استفاده از تکنیک پرسشنامه بر روی 383 نفر از کاربران 20 تا 30 سال شهر قزوین انجام و اطلاعات و داده های مورد نیاز جمع آوری شد، جهت احتساب اعتبار شاخص ها از اعتبار سازه ایی همچنین جهت احتساب روایی از شاخص ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است.یافته های تحقیق نشان می دهد که مدت استفاده از اینترنت رابطه معنی داری با هویت سیاسی داشته و میزان و نوع استفاده از اینترنت هیچ گونه ارتباطی با هویت سیاسی نداشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1035

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 643 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    79-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1955
  • دانلود: 

    870
چکیده: 

حریم خصوصی به همان میزان که در جامعه واقعی مورد نیاز است در فضای مجازی نیز تضمین کننده منافع و مطلوب کاربران است. مساله حریم خصوصی و حمایت از داده از جمله دغدغه های مهم کاربران و فعالان در فضای مجازی بویژه متولیان و سیاست گذاران کسب و کار الکترونیکی است؛ زیرا اگر کاربران از مصون بودن حریم خصوصی و داده های شخصی خود در فضای مجازی اطمینان نیابند به فعالیت و کسب و کار در این عرصه تن در نخواهند داد. این وضعیت ناشی از آناست که میل به حفظ محرمانگی و مصونیت حریم خصوصی (بویژه حریم خصوصی اطلاعاتی) از تمایلات نوع بشر است.این تحقیق با استفاده از پرسشنامه ای بر خط، به دنبال پاسخ این سوال بود که «آیا کاربر ایرانی شبکه اجتماعی LinkedIn از حفظ حریم شخصی خود اطمینان دارد یا خیر؟» همچنین محقق در پی یافتن روش هایی بود که کاربر برای صیانت از اطلاعات شخصی خود در حین فعالیت در شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار می دهد. کلیه پاسخ دهنده گان، اعضای شبکه LinkedIn و دارای صفحه شخصی در این شبکه بودند.نتایج تحقیق نشان داد که کاربران LinkedIn دیدگاه مثبتی نسبت به اعتماد در شبکه اجتماعی دارند و آن را در ردیف اعتماد مورد نیاز برای برقراری ارتباط دوستی در فضای حقیقی برمی شماردند. همچنین چارچوب تحلیل حاضر به متولیان فضای مجازی کشور کمک خواهد کرد تا آموزش و ارتقای آگاهی کاربر را از واقعیت های شبکه های اجتماعی، مقدم بر هرگونه نص قانونی و اقدام بازدارنده مدنظر قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1955

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 870 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

کرمی غلامحسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    95-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2815
  • دانلود: 

    1281
چکیده: 

اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه عمومی می داند، اما علیرغم این تصریح قانونی وضعیت محیط زیست در ایران نگران کننده است. از سویی رسانه های ارتباطی و اطلاع رسانی در آموزش، اصلاح سبک زندگی و رفتار اجتماعی مردم نقش برجسته و ممتازی دارند. این مقاله که یک تحقیق کیفی و توصیفی است به بررسی جایگاه رسانه به ویژه هنر رسانه انیمیشن در آموزش محیط زیست می پردازد و سعی دارد اهمیت این رویکرد آموزشی را در تشویق و ترغیب مخاطبان به حفظ و توسعه محیط زیست بررسی نماید. گرچه در کشور ما به طورکلی ظرفیت های ارتباطی انیمیشن تاحدودی ناشناخته مانده است، اما نقش آن در آموزش های محیط زیست هر روز نمایان تر می شود. مقاله ضمن بیان ویژگی های پویانمایی و راهبردهای تولید آن برای آموزش محیط زیست، پیشنهاد می نماید متخصصان انیمیشن و محیط زیست با تشکیل گروه های مشترک کاری، مطالعاتی را برای طراحی، تولید و ارزشیابی انیمیشن های آموزشی در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی پایه گذاری نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2815

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1281 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 28
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    111-125
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1342
  • دانلود: 

    830
چکیده: 

این مقاله به بررسی سبک زندگی شبیه سازی شده (وانمایی شده) در بازی رایانه ای پرفروش سیمز 3 اختصاص دارد. هدف از این پژوهش، شناسایی الگوی شبیه سازی شده از زندگی، در این بازی رایانه ای است که در ژانر شبیه سازی ساخته شده است. با توجه به تفاوتی که در ماهیت بازی های رایانه ای (نوعی از رسانه های تعاملی) نسبت به رسانه های جمعی وجود دارد، از ترکیب دو روش کیفی «مشاهده مشارکتی» و «تحلیل تماتیک» برای رسیدن به هدف تحقیق بهره گرفته شده است. یافته ها در این بررسی حکایت از آن دارد که سیمز 3، شبیه سازی از سبک زندگی مصرفی است که مصرف در آن بیش از آنکه ارزش کاربردی و ارزش مبادله ای داشته باشد، ارزش نشانه ای دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1342

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 830 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    127-143
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6021
  • دانلود: 

    2322
چکیده: 

رسانه اجتماعی توصیف ابزارهای آنلاین است که مردم از آن برای اشتراک محتوا، پروفایل ها، نظرات، دیدگاه ها، تجربیات و افکار استفاده می کنند. تفاوت اصلی رسانه های اجتماعی با شبکه های اجتماعی در این است که رسانه های اجتماعی راهی برای انتقال و یا اشتراک گذاری اطلاعات با مخاطبان گسترده است؛ در حالی که شبکه های اجتماعی عامل تعامل است. گروه هایی از مردم با منافع مشترک، یا ذهن مشابه، وابسته با یکدیگر که در سایت های شبکه های اجتماعی رابطه ایجاد می کنند. رسانه اجتماعی، اجتماعی سازی یک سازمان و درگیر کردن عوامل انسانی در فرآیند رویه ها و فلسفه های یک سازمان است. در این مقاله، نقش رسانه های اجتماعی به عنوان عاملی تاثیرگذار در بازاریابی و موثر بر ساختار سازمانی با نگاه ویژه به بانکداری الکترونیک و بانکداری اجتماعی مورد بحث قرار می گیرد. مولفه ها و نقشه راه نفوذ بانک ها به درون رسانه های اجتماعی بیان می گردد و با ارائه جداولی از حضور بانک های خارجی در سایت های رسانه های اجتماعی پربازدید و بحث پیرامون نقش این رسانه ها در بسترسازی تعاملات بانکی با نسل جدید به منظور ایجاد مشتریانی وفادار، به عواملی همچون کاهش هزینه ها، کسب اعتماد نسل جدید، افزایش درآمد و اهمیت برند بانک ها در رسانه های مذکور پرداخته می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6021

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2322 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0