Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    7-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6769
  • دانلود: 

    1607
چکیده: 

سینما پدیده ای است که راه خود را طی 100 سال اخیر در میان جوامع بشری باز نموده و خود را به شکل های گوناگون و در قالب های متفاوت به بشر عرضه نموده، به خصوص در عصر کنونی که لذت جویی از فرهنگ تصویری بر بهره مندی چیرگی یافته است. از این رو صنعت فیلم سازی و تهیه برنامه های تلویزیونی و سینمایی نیز با بهره گیری از رشد فنی، در ابعاد وسیعی گسترش پیدا کرده است. از آنجا که این پدیده نقش بسیار مهمی در ایجاد یا خلق فرهنگ، تغییر فرهنگ و فرهنگ پذیری افراد جامعه دارد، تاثیرات خود را بر روی افراد مختلف به شیوه های متفاوتی بر جای گذارده است، یعنی اثری که بر فرهنگ غربی داشته با اثری که بر فرهنگ شرق گذاشته به جهت متفاوت بودن زمینه های فرهنگی این دو تمدن متفاوت بوده است. رسانه های جمعی نیز مانند بسیاری از یافته ها و ساخته های انسانی می توانند مفید یا مضر باشند، بنابراین رادیو، تلویزیون، فیلم های سینمایی و مطبوعات خود وسیله تعیین کننده و تاثیرگذار بر روی انحرافات اجتماعی نیستند بلکه ابزاری در دست انسانها می باشند. از این رو تحقیق جاری با تاکید بر تاثیر نقش فرهنگی سینما و با استفاده از مولفه های میزان اثر گذاری نقش فرهنگی سینما تلاش کرده است عوامل موثر بر تهعدات اخلاقی جوانان را شناسایی کند. لذا چهار فرضیه تدوین شده است که تاثیر گذاری هریک از مولفه های فرهنگی سینما بر مولفه های تعهدات اخلاقی را آزمون می کند. در این تحقیق از روش پیمایش استفاده شده است و با استفاده از پرسشنامه رابطه معنا دار میان متغیر ها مورد بررسی واقع شده است. در نتیجه انجام تحقیق از چهار فرضیه سه فرضیه تایید شد. مطابق نتایج به دست آمده نقش فرهنگی سینما به خصوص جایگاه خانواده، نوع روابط و سبک لباس پوشیدن تاثیر به سزایی بر پایبندی به تعهدات اخلاقی (روابط سالم و ارزش جایگاه خانواده) ارتقای سواد و آگاهی فرهنگی و اخلاقی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6769

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1607 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    21-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2360
  • دانلود: 

    1161
چکیده: 

در این پژوهش محقق تلاش می کند مدل شایستگی مدیر رسانه را ارائه کند و با استفاده از مدل شایستگی، قصد دارد شایستگی های کلیدی مدیر رسانه را با بهره گیری از مدل شایستگی شناسایی کند. برای تعیین شایستگی های مدیر رسانه از رویکرد مراجعه به متخصصان و خبرگان استفاده شده است. متناسب با رویکرد، روش استفاده شده در مقاله گراندد تئوری است. پژوهشگر با استفاده از روشی کیفی که داده بنیان است، بدون پیش فرض، مدل را از دل داده های میدانی ارائه می کند. جهت تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه از کدگذاری سه مرحله ای استرواس و کربین استفاده شده که شامل کدگذاری باز، محوری و گزینشی است. محقق پس از کدگذاری پایانی و پالایش نظری داده های مصاحبه نیمه ساختاریافته با مدیران رسانه و برخی از اساتید دانشگاه در حوزه مدیریت رسانه و ارتباطات که از طریق نمونه گیری گلوله برفی جمع آوری شده اند و رسیدن به اجماع نظری مدل خود را ارائه داده است که شامل سه دستة شایستگی ذهنی، شایستگی شناخت رسانه، شایستگی دانشی و مدیریتی است که هرکدام از این شایستگی های دارای زیرمقوله هایی هستند که حول این شایستگی های محوری گرد آمده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2360

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1161 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    31-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4640
  • دانلود: 

    1534
چکیده: 

شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین دستاورهای انقلاب اطلاعاتی است که ارتباطات را معنایی تازه بخشیده و موجب دگرگونی در تعاملات اجتماعی شده است. حضور شبکه های اجتماعی در بزرگراه های اطلاعاتی امکان بهره گیری از انبوهی از اطلاعات در کمترین زمان ممکن و برقراری ارتباط گفتاری و نوشتاری و دیداری با هزینه نسبتا کم فراهم آورده است. ظهور این پدیده اگر چه خود معلول تحولاتی چند بوده اما پس از ظهور، خود منشأ تحولات عدیده ای گردیده است یکی از این تحولات تحول در مبنا و معنای مفهوم هویت اجتماعی افراد می باشد. که این مقاله در پی آن است تا تاثیر شبکه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، لاین، وایب ) بر هویت اجتماعی کاربران شبکه های اجتماعی با نمونه 405 نفر از کاربران شبکه های اجتماعی مورد بررسی نماید. روش پژوهش مذکور به صورت پیمابشی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است براساس یافته های پژوهش؛ کاربرانی که از شبکه های اجتماعی بیشتر استفاده می کنند اعتیاد به اینترنت در حد بالایی است؛ کاربران اطلاعات دریافتی خود را از گروه های مرجع شبکه های اجتماعی دریافت می کنند؛ کمرنگ شدن هویت اجتماعی در بین کاربران مشهود است؛ استفاده از شبکه های اجتماعی تاثیر چندانی در جهت تضعیف ارزش های فرهنگی ایرانی ندارد و چه بسا شاید باعث تقویت ارزش های فرهنگی ایرانی نیز گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4640

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1534 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    41-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1520
  • دانلود: 

    651
چکیده: 

هدف: امروزه انسان ها از ابتدای تولد با رسانه ها آشنا می شوند، رشد می کند و از آنها الگو می گیرند. شبکه های ماهواره ای از ابزار های گوناگونی برخوردارند و می توانند مفاهیم را در قالب های از پیش تعیین شده و هدف دار عرضه نمایند. با توجه به رشد روز افزون گرایش به اعمال جراحی زیبایی در مردان، بررسی نقش برنامه های شبکه های ماهواره ای بر جراحی زیبایی آقایان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.روش پژوهش: مطالعه حاضر، پژوهشی مقطعی بوده که شامل زنان و مردان مراجعه کننده به کلینیک های جراحی زیبایی در چهار منطقه تهران در سال 1394 می باشد. نمونه بدست آمده 546 نفر و انتخاب آن از طریق روش نمونه گیری دو مرحله ای طبقه بندی و تصادفی ساده انجام شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات در این مطالعه پرسشنامه ی محقق ساخته است.یافته ها: در این پژوهش مشخص شد از نظر عموم مردم شبکه های ماهواره ای بر عمل جراحی زیبایی آقایان موثر هستند. بین گروه های مختلف تحصیلی، سنی، سطوح مختلف وضعیت تاهل و درآمد در رابطه با میزان تاثیر برنامه های شبکه های ماهواره ای بر عمل جراحی زیبایی آقایان اختلاف معناداری وجود ندارد اما بین نظرات افراد دارای تجربه جراحی زیبایی با سایرین و نظرات زنان و مردان جامعه اختلاف معناداری وجود دارد.نتیجه گیری: پیدا کردن احساس بهتر با 71.8 درصد بالاترین درصد گرایش افراد به جراحی بود. ضمن اینکه اثر کامل برنامه های ماهواره ای بر جراحی با 32.1 درصد، و تاثیر زیاد برنامه ها بر جراحی زیبایی با 24.5 درصد از نتایج این تحقیق می باشند. در مجموع 56.6 درصد از مردم معتقدند برنامه های ماهواره ای بر عمل جراحی زیبایی آقایان موثر هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1520

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 651 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    51-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1754
  • دانلود: 

    424
چکیده: 

تحقیق حاضر با بررسی تاثیر برنامه های ماهواره بر سبک زندگی دختران نوجوان 15 الی 18 سال دوره دوم دبیرستان های ناحیه 2 منطقه 6 تهران از منظر سطوح مختلف دانش آموزان مقطع دبیرستان صورت گرفته است. نوع تحقیق کاربردی و از نظر روش توصیفی -پیمایشی و همبستگی می باشد. و جامعه آماری این تحقیق 1073 نفر می باشند و طبق فرمول کوکران تعداد نمونه های این پژوهش 250 نفر تعیین و با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای وتصادفی ساده نسبت به انتخاب نمونه مورد مطالعه اقدام گردید. و داده های تحقیق با روش همبستگی اسپیرمن مورد تحلیل قرار گرفتند.که در این زمینه از نطریاتی همچون نظریه هربرت بلومر و رایت میلز، نظریه استفاده و خشنودی، نظریه ساخت یابی گیدنز (سبک زندگی) ، نظریه برجسته سازی که بیشتر در مورد تلویزیون (که دارای مخاطبان فراوان است و تاثیر زیادی بر آنان دارد)، مطرح شده است، نظریه امپریالیسم فرهنگی، نظریه کاشت و نظریه یادگیری اجتماعی و نظریه همانندی رسانه ای استفاده شده است.بر این اساس با استفاده از روش پیمایش در قالب پرسشنامه به بررسی تاثیر برنامه ماهواره بر سبک زندگی نوجوانان دختر 15 الی 18 ناحیه 2 منطقه 6 تهران پرداخته شد، که بعد از تکمیل پرسشنامه و استخراج داده ها نتایج بدست آمده نشان داد، که طبق معادله رگرسیون میزان تاثیرات نسبی متغیرهای مستقل را به متغیر وابسته نشان داده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1754

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 424 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    63-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3079
  • دانلود: 

    1746
چکیده: 

این تحقیق، با هدف بررسی تحلیل محتوای گفتمان رایج موسیقی سنتی و موسیقی رپ در ده سال گذشته در ایران صورت گرفته است. تا ضمن شناخت موسیقی سنتی و موسیقی رپ، به تحلیل محتوای این دو نوع موسیقی بپردازد. این تحقیق با استفاده از روش تحلیل محتوا به مطالعه کمی و کیفی مضمون های به کار رفته در هر دو نوع موسیقی پرداخته است. با توجه به رویکرد زبان شناسانه سوسوری مبنی بر دال ها و مدلول ها و با استفاده از نمونه گیری تصادفی از آثار محمدرضا شجریان برای موسیقی سنتی و یاسر بختیاری (یاس) برای موسیقی رپ، در ده سال اخیر بوده است. یافته های این پژوهش حاکی از آن است که تفاوت فاحش پرداختن به مقوله اجتماعی، در دو نوع موسیقی سنتی و رپ، قابل توجه است. در موسیقی سنتی کمتراز یک چهارم محتوا، به مقوله های اجتماعی می پردازد. حال آن که در موسیقی رپ، حدود یک سوم محتوا، به مقوله اجتماعی پرداخته می شود.به نظر می رسد وجه اشتراک دو نوع موسیقی سنتی و رپ در کمترین میزان پرداختن به ارزش های اخلاقی است. مقوله فرهنگ ملی در هر دو نوع موسیقی، به صورت نسبتا برابر مورد توجه قرار گرفته اند. در موسیقی سنتی، بیش از دیگر مقوله ها در حد بیش از (40 درصد)، به مقوله گفتمان قدرت پرداخته می شود و کمترین میزان توجه به مقوله ارزش های اخلاقی پرداخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3079

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1746 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    71-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1093
  • دانلود: 

    269
چکیده: 

تولید و محتوای اخبار در اتاق های خبر به شدت تحت تاثیر عوامل درون سازمانی است. در این مقاله عامل ساختار سازمانی با هدف تعیین میزان نقش این متغیر بر کمیت و کیفیت اخبار تلویزیون در اتاق خبر بررسی می شود. پژوهش به روش پیمایش مبتنی بر توزیع پرسشنامه محقق ساخته است. جامعه آماری آن 530 نفر و نمونه آن 112 نفر از کارکنان واحد مرکزی خبر صدا و سیما است. بر اساس یافته ها؛ ساختار سازمانی با ابعاد خط مشی، حرفه ای بودن، تصمیم گیری، مدیریت و تکنولوژی در کمیت و کیفیت اخبار نقش ایفاء می کنند. از نظر پاسخ گویان، تکنولوژی (3.55)، و حرفه ای بودن با (3.25) بیشتر از سایر ابعاد در کمیت و کیفیت اخبار تلویزیون در اتاق خبر نقش دارند. یافته های این پژوهش بر ضرورت توجه مدیران رسانه در تقویت نیروی انسانی و مجهز ساختن اتاق های خبر به امکانات و فناوری های ارتباطات و اطلاعات تاکید دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1093

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 269 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0