هدف: امروزه با توسعه ی اینترنت، بانک ها به سرعت به سمت فراهم نمودن بستر بانکداری آنلاین برای مشتریان خود، پیش می روند که از جمله ی پرکاربردترین جنبه های آن استفاده از موبایل بانک است. بنابراین، هدف: این پژوهش تعیین عوامل موثر بر پذیرش موبایل بانک مبتنی بر تیوری شناخت اجتماعی توسط مشتریان بانک ملت در شهر بندرعباس بود. روش ها: این پژوهش توصیفی از اسفند ماه 1397 تا مرداد ماه 1398 در مشتریان شعب بانک ملت در شهر بندرعباس انجام شد. با توجه به تعداد اعضای نامحدود جامعه تحقیق و براساس فرمول کوکران، تعداد نمونه لازم 374 نفر برآورد و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS و Smart PLS مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج: نتایج: این پژوهش نشان داد که عوامل ویژگی اجتماعی، اعتماد، خدمات آنلاین مشتری و سهولت استفاده به ترتیب با ضریب معناداری t 9/05، 7/24، 4/71 و 4/31 عواملی تاثیرگذار بر تمایل به پذیرش موبایل بانک از سوی مشتریان این بانک بودند. در عین حال، مشخص شد که عامل سازگاری با سبک زندگی با ضریب معناداری t 1/78 تاثیر معناداری بر تمایل مشتریان به پذیرش موبایل بانک ندارد. نتیجه گیری: با توجه به اینکه موبایل بانک یک فناوری نوظهور و به دلیل پتانسیل آن در کاهش هزینه و رشد درآمد یکی از مولفه های اصلی استراتژی های تجاری بانک ها است، این مطالعه می تواند به مدیران بانک در ایجاد شرایط لازم برای ترویج استفاده از موبایل بانک در بین مشتریان کمک نماند.