مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

379
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

690
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر ارتقا کیفیت آموزش مجازی در بحران کووید-19 با استفاده از تکنیک DANP

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 28

چکیده

 هدف: آموزش و فناوری شاخصی کلیدی و ارزشمند است که می بایست در دوران ابتلای جامعه بشری به ویروس کووید-19 مدنظر متولیان امر قرار گیرد. امروزه تدبیر و برنامه ریزی برای عدم ایجاد فاصله علمی و وقفه آموزشی نیازمند شناخت مشکلات موجود و ایجاد بسترهای لازم و ارتقای کیفیت آموزش است که موجب دوام و قوام بنیه علمی کشور می گردد. روش ها: پژوهش حاضر از منظر هدف: کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع ماهیت داده ها, تحقیقی کمی و از حیث زمانی پژوهشی مقطعی به شمار می آید. نمونه آماری, 10 نفر از اساتید آشنا با مبحث آموزش مجازی با حداقل ده سال سابقه حضور در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بوده اند. شیوه انتخاب خبرگان نیز, هدف: مند و به صورت گلوله برفی بوده است. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه مبتنی بر روش DANP استفاده شد. نرخ ناسازگاری پرسشنامه ها برابر با 0/03 بوده و پایایی آن ها تایید شد. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار Excel مورد تجریه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: براساس نتایج: به دست آمده؛ کنشگرهای دانش و مهارت های الکترونیکی با وزن 0/12, حمایت و پشتیبانی سازمانی با وزن 0/105 و زیرساخت و کیفیت سیستم با وزن 0/103 تاثیرگذارترین عوامل موثر بر ارتقا کیفیت آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان می باشند. نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشان می دهد که عوامل سازمانی و آموزش و فناوری از اهمیت بیشتری نسبت به عامل فردی برخوردارند. لذا اهتمام مدیران و مجموعه تصمیم ساز و تصمیم گیر در این حوزه می تواند در نیل به اهداف مدنظر نقش شایان توجهی ایفا نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیلی، اردلان، جباری، امید، صفایی، مهدی، و ثابت، عباس. (1400). شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر ارتقا کیفیت آموزش مجازی در بحران کووید-19 با استفاده از تکنیک DANP. اطلاع رسانی پزشکی نوین، 7(1 )، 19-28. SID. https://sid.ir/paper/953409/fa

    Vancouver: کپی

    فیلی اردلان، جباری امید، صفایی مهدی، ثابت عباس. شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر ارتقا کیفیت آموزش مجازی در بحران کووید-19 با استفاده از تکنیک DANP. اطلاع رسانی پزشکی نوین[Internet]. 1400؛7(1 ):19-28. Available from: https://sid.ir/paper/953409/fa

    IEEE: کپی

    اردلان فیلی، امید جباری، مهدی صفایی، و عباس ثابت، “شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر ارتقا کیفیت آموزش مجازی در بحران کووید-19 با استفاده از تکنیک DANP،” اطلاع رسانی پزشکی نوین، vol. 7، no. 1 ، pp. 19–28، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953409/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button