مقدمه: اسپاستیسیتی، یکی از شاخص ترین اختلالات حرکتی در سکته مغزی می باشد. امروزه سیستم های بازی واقعیت مجازی به عنوان یک درمان استاندارد، در بسیاری از بیماری های نورولوژیک از جمله سکته مغزی شناخته می شوند. Nintendo Wii نوعی سیستم بازی حرکتی است که در آن به گونه متفاوتی، آموزش هدفمند به صورت تکراری و در محیطی تعاملی انجام می پذیرد. اگرچه به نظر می رسد که ارتباط مستقیمی بین اسپاستیسیتی و الگوی حرکتی وجود دارد، اما مطالعات پیشین تاثیر اسپاستیسیتی را در کنترل تعادل و حرکت بیماران مبتلا به سکته مغزی در نظر نگرفته اند. انجام این پژوهش می تواند چالش تاثیر این نوع بازی ها را بر اسپاستیسیتی مفصل مچ پا آشکار سازد. کارآزمایی بالینی حاضر با هدف بررسی تاثیر Nintendo Wii بر اسپاستیسیتی مفصل مچ پای بیماران مبتلا به سکته مغزی انجام می شود. مواد و روش ها: این تحقیق فرایند طراحی یک مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی دو سویه کور است. پس از بررسی معیارهای ورود و خروج، بیماران مبتلا به سکته مغزی به صورت تصادفی در دو گروه درمان معمول و درمان معمول به همراه Nintendo Wii قرار می گیرند. مقیاس های Modified Modified Ashworth Scale (MMAS)، H-reflex latency، Hmax/Mmax Ratio، Timed Up and Go (TUG) و 36-Short Form Health Survey (36-SF) توسط فیزیوتراپیست و نورولوژیست بی اطلاع از افراد، برای همه شرکت کنندگان قبل از شروع درمان و در پایان آخرین جلسه اندازه گیری خواهد شد. همه بیماران درمان استاندارد شامل تمرینات وزن اندازی، کششی و تمرینات اکتیو را دریافت می کنند. گروه تجربی علاوه بر درمان استاندارد، 30 دقیقه بازی با کنسول Nintendo Wii را نیز دریافت می نمایند. در نهایت، آزمون های t و Paired t در صورت توزیع نرمال داده ها و آزمون های Mann-Whitney U و Wilcoxon در صورت توزیع غیر نرمال به کار برده می شود. بحث: طرح کارآزمایی بالینی حاضر در نظر دارد یک روش درمانی جدید، کم هزینه و قابل استفاده در منزل را جهت بهبود عملکرد بیماران مبتلا به سکته مغزی ارایه نماید.