Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    140
  • دانلود: 

    94
چکیده: 

مقدمه: لکنت نوعی اختلال ارتباطی در جریان روان و پیوسته گفتار است که با شدت های مختلف بروز می کند. این ناروانی ها می تواند تاثیرات منفی بر سلامت روانی فرد داشته باشد. پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی درمان گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد (Acceptance and commitment therapy یا ACT) بر استرس و افسردگی نوجوانان دارای لکنت 14 تا 18 ساله شهرستان مبارکه انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل شده بود. از بین نوجوانان دارای لکنت مراجعه کننده به کلینیک های توان بخشی شهرستان مبارکه، 20 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. آزمودنی ها پس از انجام پیش آزمون، به صورت تصادفی در دو گروه تجربی و شاهد قرار گرفتند. مداخله در 8 جلسه انجام گردید. میزان استرس و افسردگی در گروه های تجربی و شاهد به وسیله پرسش نامه افسردگی، اضطراب و استرس (21-Depression, Anxiety and Stress Scale یا 21-DASS) قبل و پس از مداخله سنجیده شد. داده ها با استفاده از آزمون ANCOVA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: روش ACT تاثیر معنی داری بر نمرات استرس (011/0 = P) و افسردگی (014/0 = P) داشت. نتیجه گیری: شیوه ACT می تواند منجر به کاهش استرس و افسردگی نوجوانان مبتلا به لکنت شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 140

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 94 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    264
  • دانلود: 

    225
چکیده: 

مقدمه: هدف از انجام پژوهش حاضر، مقایسه هوش اجتماعی و هویت جنسی، پرخاشگری و گرایش به اعتیاد در نوجوانان وابسته به بازی های ویدئویی و نوجوانان عادی بود. روش ها: این مطالعه به روش مقایسه ای با دو گروه شاهد و تجربی انجام شد. از بین تمام نوجوانانی که بازی های ویدئویی آنلاین از جمله Grand Theft Auto (GTA) را بازی می کردند، 60 نفر به عنوان گروه تجربی و 60 نفر به عنوان گروه شاهد به صورت در دسترس انتخاب شدند و به سوالات پرسش نامه های هویت جنسی و هوش اجتماعی، پرخاشگری و گرایش به اعتیاد پاسخ دادند. داده ها با استفاده از آزمون ANCOVA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته ها حاکی از تاثیرگذار بودن متغیر هوش اجتماعی و گرایش به اعتیاد به بازی های رایانه ای با توجه به هویت جنسی افراد بر نوجوانان وابسته به بازی بود. همچنین، اعتیاد به بازی تاثیرات چندانی بر هویت های مردانگی و زنانگی افراد نداشت. نتیجه گیری: برنامه های تلویزیونی و رایانه ای با ارایه الگوها و سرمشق های جذاب و دوست داشتنی، یکی از منابع عمده تاثیرگذار بر رفتار کودکان و نوجوانان می باشد. پیشنهاد می شود با نظارت و کنترل ورود بازی ها به بازار، تغییر ساختار بازی ها متناسب با فرهنگ بومی و آموزه های دینی جامعه و در نهایت، تولید بازی های نشات گرفته از بافت جامعه ایران و متناسب با شرایط فرهنگی جامعه توسط مسوولان نظام اجرایی و بنیاد ملی بازی های رایانه ای، از ایجاد تعارضات آشکار فرهنگی و دوگانگی تربیتی و یا ارزشی و تغییر هویت در استفاده کنندگان کودک و نوجوان ایرانی جلوگیری شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 264

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 225 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    298
  • دانلود: 

    106
چکیده: 

مقدمه: امروزه با ظهور فن آوری های جدید و تغییر روش زندگی در دهه های اخیر، شاهد فراگیر شدن گوشی های هوشمند و بازی های رایانه ای و استفاده بیشتر اقشار مختلف از این فن آوری ها هستیم. بازی های رایانه ای یکی از روش های مناسب انتقال اطلاعات و آموزش می باشد. از طرف دیگر، نیاز به یادگیری زبان انگلیسی بیش از گذشته احساس می شود. از آن جایی که بهترین زمان آموزش زبان دوم، دوران کودکی است و بازی های رایانه ای به دلیل جذابیت و تعاملات وسیله مناسبی برای این هدف می باشند، تولید بازی های متناسب با سن افراد و استفاده از فن آوری های به روز به خصوص پردازش صوت کاربر، یکی از الزامات است. هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی قابلیت پردازش صوت در بازی های رایانه ای به منظور بهبود روند آموزش زبان انگلیسی بود. مواد و روش ها: این مطالعه با بررسی منابع کتابخانه ای انجام گرفت و در نهایت، بازی بر اساس نتایج تحقیقات در پلتفرم اندروید برای کودکان طراحی گردید. بدین ترتیب، یک بازی دو بعدی با قابلیت پردازش گفتار کاربر طراحی شد. روند بازی بدین صورت بود که کاربر مرحله به مرحله با توجه به تصویر مورد پرسش، باید لغت صحیح را از بین کلمات نمایش داده شده حدس می زد و سپس با انتخاب دکمه تعیین شده برای تلفظ، کلمه را تلفظ می کرد. یافته ها: 50 برنامه کاربردی تجاری محبوب یادگیری زبان ویژه گوشی های هوشمند مورد بررسی قرار گرفت که به سه نتیجه اصلی دست یافت. برنامه ها تمایل دارند تا کلمات را به صورت واحد و جداگانه آموزش دهند، با حداقل مهارت یاد گیرنده متناسب هستند و برنامه ها به ندرت بازخورد تصحیحی را به زبان آموزان ارایه می دهند. نتیجه گیری: پژوهش حاضر بر روی یادگیری کودکان و سنجش تلفظ کلمات به صورت جداگانه تمرکز کرد و تلاش نمود تا شرایط برقراری محیط مکالمه با رایانه و سنجش کیفیت جملات را برقرار سازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 298

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 106 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    180
  • دانلود: 

    141
چکیده: 

مقدمه: ناهنجاری در اندام تحتانی می تواند بر روی بیومکانیک حرکات انسان مانند راه رفتن تاثیر بگذارد. مفصل مچ پا در جذب نیروها طی راه رفتن فعالیت بالایی دارد و ناهنجاری هایی مانند زانوی ضربدری می تواند فعالیت آن را مختل کند. هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تاثیر یک دوره تمرین اصلاحی با تراباند بر هم انقباضی مفصل مچ پای افراد دارای زانوی ضربدری طی راه رفتن بود. مواد و روش ها: 24 دانشجوی پسر دارای زانوی ضربدری 20 تا 30 سال، به صورت تصادفی در دو گروه شاهد و تجربی قرار گرفتند. تمرینات اصلاحی به مدت 8 هفته با استفاده از تراباند برای گروه تجربی انجام شد. فعالیت الکتریکی عضلات منتخب به وسیله دستگاه الکترومایوگرافی (Electromyography یا EMG) ثبت گردید. داده ها با استفاده از آزمون Repeated measures ANOVA در سطح معنی داری 0/05 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: در گروه تمرین، افزایش معنی داری در هم انقباضی عمومی مفصل مچ پا طی فاز تماس پاشنه در مرحله پیش آزمون در مقایسه با پس آزمون مشاهده گردید (044/0 = P، 12/0 = d). سایر مولفه ها هیچ گونه اختلاف معنی داری را نشان نداد (0/05< P). نتیجه گیری: به طور کلی، افزایش هم انقباضی عمومی مفصل مچ پا طی فاز تماس پاشنه پس از تمرینات اصلاحی، نشان دهنده افزایش حمایت عضلات از این مفصل می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 180

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 141 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    243
  • دانلود: 

    156
چکیده: 

مقدمه: امروزه بازی های رایانه ای به یکی از سرگرمی های محبوب در میان نوجوانان تبدیل شده؛ به طوری که با گسترش این بازی ها، تماشای برنامه های تلویزیونی در ردیف دوم سرگرمی های نوجوانان قرار گرفته است. هدف از انجام پژوهش حاضر، مصورسازی داده های مربوط به تاثیر بازی های خشونت آمیز بر رفتار کودکان و نوجوانان به صورت گرافیکی و قابل فهم بود. مواد و روش ها: سیستم مصورسازی در این مطالعه بر اساس اصل Schneider طراحی و اجرا گردید. در این سیستم با بهره گیری از کانال شکل، رنگ و مختصات برای هر یک از متغیرهای آزمایش شده در تحقیق، سعی شد که اطلاعات به صورت گرافیکی، شفاف و ساده در اختیار کاربران قرار گیرد تا بتوانند در مدت زمان کوتاه تر و با درک بالاتری، مسایل مهم اجتماعی را حل و فصل نمایند. یافته ها: در مصورسازی تعاملی، ابتدا یک دید کلی در اختیار کاربر قرار داده می شود و سپس با استفاده از ابزارهایی که در اختیار وی قرار می گیرد، شخص به جزییات داده ها دست می یابد. این سیستم در نرم افزار Processing طراحی گردید. نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده، تاثیر بازی های رایانه ای بر اساس متغیرهای پیدا کردن اسلحه، لمس اسلحه، طول زمان نگهداشتن اسلحه، تعداد کشیدن ماشه و تعدادی از متغیرهای کنترل مانند داشتن اسلحه در خانه و. . . بر روی رفتارهای کودکان به صورت گرافیکی نشان داده می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 243

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 156 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    190
  • دانلود: 

    78
چکیده: 

مقدمه: استئوآرتریت گردن، نوعی بیماری ناشی از تحلیل مفصل فاست (Facet) مهره های گردن می باشد که ممکن است با خواب رفتگی، ضعف عضلانی در بازو، درد شدید در گردن و شانه، اختلال عملکرد طناب نخاعی و میلوپاتی همراه شود. این عارضه در افراد مسن شیوع بیشتری دارد. پژوهش حاضر با هدف طراحی بازی رایانه ای-ورزشی و بررسی تاثیر بالینی آن بر احساس درد و قدرت عضلات در افراد مبتلا به استئوآرتریت گردن انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی مقدماتی و نمونه های آماری آن شامل 23 نفر از مراجعه کنندگان به کلینیک فیزیوتراپی بیمارستان شریعتی اصفهان بود که توسط پزشک متخصص ارتوپد معرفی شده بودند. آزمودنی ها به صورت تصادفی در دو گروه تمرین با بازی (12 نفر) و تمرین روتین (11 نفر) قرار گرفتند. گروه تمرین با بازی درمان رایج فیزیوتراپی به همراه انجام تمرینات ایزومتریک گردن با بازی رایانه ای-ورزشی و گروه تمرین روتین نیز درمان رایج فیزیوتراپی به همراه انجام تمرینات ایزومتریک بدون بازی را به مدت چهار هفته و هر هفته 3 جلسه دریافت کردند. ناتوانی عملکردی گردن، میزان درد و قدرت ایزومتریک عضلات گردن طی سه مرحله (پایه، جلسه آخر و یک ماه پس از درمان) به ترتیب به وسیله پرسش نامه های سنجش ناتوانی عملکردی گردن (Neck Disability Index یا NDI)، مقیاس دیداری درد (Visual analogue scale یا VAS) و دینامومتر دستی اندازه گیری گردید. یافته ها: میانگین قدرت عضلات گردن در هر دو گروه افزایش یافت و به دنبال آن، میانگین شدت درد و سطح ناتوانی عملکردی گردن کاهش داشت. در گروه درمان با بازی، شدت درد به طور قابل توجهی نسبت به گروه درمان روتین کمتر بود (048/0 = P). نتیجه گیری: یکی از چالش های اصلی در طراحی بازی رایانه ای-ورزشی برای گردن، انجام تمرینات ایزومتریک با تکرار، شدت و مدت زمان مشخص است. به نظر می رسد که بازی رایانه ای، باعث بهبود تدریجی گردن درد و سطح عملکردی ناحیه گردن در بیماران مبتلا به استئوآرتریت گردن می شود و این بهبودی در میزان درد نسبت به ورزش های معمول، برتری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 190

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 78 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    348
  • دانلود: 

    185
چکیده: 

مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی فیلیال تراپی مجازی مادران بر مهارت های اجتماعی و پرخاشگری کودکان دارای اختلای یادگیری انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون، همراه با گروه شاهد بود. جامعه آماری تحقیق را کلیه کودکان دارای اختلال یادگیری 6 تا 11 ساله شهر اصفهان در سال 98-1397 تشکیل داد که 30 نفر از آنان بر اساس آزمون غربالگری مشکلات یادگیری (Colorado Learning Difficulties Questionnaire یا CLDQ) Willcutt و همکاران، به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفره تجربی و شاهد قرار گرفتند. در مراحل پیش آزمون و پس آزمون، مادران مقیاس خشم Novaco و پرسش نامه مهارت های اجتماعی Matson را تکمیل کردند. در گروه تجربی، مطالب آموزشی اعم از متن، عکس و فیلم به صورت هفتگی از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار مادران قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون های ANCOVA و MANCOVA تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها: فیلیال تراپی مجازی تاثیر معنی داری در بهبود مهارت های اجتماعی منفی و ابعاد آن و پرخاشگری و بعد فکر پرخاشگرانه داشت، اما تاثیر آن بر افزایش مهارت های اجتماعی مثبت و ابعاد آن و کاهش رفتار و احساس پرخاشگرانه معنی دار نبود. نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر، می توان از فیلیال تراپی مجازی جهت بهبود رفتارهای منفی کودکان دارای اختلال یادگیری استفاده نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 348

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 185 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    532
  • دانلود: 

    200
چکیده: 

مقدمه: امروزه استفاده از تمرینات اسکوات در مراکز توان بخشی و بازتوانی به منظور گسترش توان و قدرت عضلات رواج زیادی پیدا کرده است. هدف از انجام پژوهش حاضر، یافتن خلا و کمبودهای موجود در مطالعات گذشته و ارایه روش ها و پیشنهادهایی جهت کاربردی و ایمن تر کردن تمرینات اسکوات برای اهداف توان بخشی و تمرینی بود. مواد و روش ها: برای انجام این تحقیق، مقالات انگلیسی انتشار یافته در زمینه بیومکانیک اسکوات، در بانک های اطلاعاتی PubMed، ScienceDirect و Google Scholar جستجو گردید. در این بررسی که محدود به مطالعات سال های 2000 تا 2020 بود، از کلید واژه های «Squat، Kinematics، Kinetics، Muscle function، Optimization» و ترکیبی از آن ها بر اساس سرعنوان های موضوعی پزشکی (Medical Subject Headings یا MeSH) استفاده شد و بررسی نهایی روی بیش از 32 مقاله با ارتباط مستقیم انجام گرفت. یافته ها: حرکت اسکوات با اهدافی مانند پیشگیری از آسیب، ارتقای تکنیک و بهبود عملکرد عضلات، به شکل گسترده ای مورد بررسی قرار گرفته است. مهم ترین شاخص های کینماتیکی، کینتیکی و فعالیت عضلات بررسی شده در تحقیقات به دست آمده، دامنه حرکتی مفاصل، بیشینه گشتاور مفاصل به ویژه زانو و فعالیت الکتریکی عضلات چهار سرران و همسترینگ بود. در مقابل، بهینه سازی الگوی حرکت در روش های مختلف اسکوات انجام نشده است و با وجود بررسی عملکرد عضلات در مطالعات متعدد، اطلاعات کافی از عملکرد عضلات عمقی درگیر وجود نداشت. نتیجه گیری: انجام اسکوات با هالتر از عقب با عرض پای مساوی یا بزرگ تر از عرض شانه، با موقعیت طبیعی پا و امکان حرکت رو به جلو و آزادانه برای زانو و انجام اسکوات با عمق کامل به شرطی که قوس های کمر حفظ شود، روش مناسبی برای اجرای این حرکت است. ضمن این که استفاده از مدل های اسکلتی-عضلانی به منظور بهینه سازی الگوی حرکت و آگاهی از عملکرد عضلات عمقی، می تواند در جهت یافتن استانداردهای طلایی و کاربردی تر کردن حرکت اسکوات برای اهداف بالینی و توان بخشی مفید باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 532

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 200 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button