Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    9-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2472
  • دانلود: 

    1685
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی اصول طراحی آموزشی بر یادگیری و یادداری در محیط های یادگیری چندرسانه ای (مجازی) است. روش پژوهش آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور مرکز بوکان با تعداد 540 نفر بود. نمونه پژوهش شامل 180 نفر (110 مرد و 70 زن) می باشد که در دو گروه آزمایشی (55 مرد و 35 زن) و کنترل (55 مرد و 35 زن) به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخب شدند. ابزار پژوهش، یادگیری و یادداری از طریق پیش آزمون و پس آزمون (محتوای درس آمار) است که روایی صوری آن ها مورد تایید متخصصین سنجش و آمار قرار گرفت و رعایت اصول طراحی آموزشی از طریق نرم افزار مبتنی بر اصول چهارده گانه طراحی آموزشی ون مرینبور و کستر (2005) که روایی درونی (0.94) و بیرونی (0.81) آن از طریق پرسشنامه 72 سوالی محقق ساخته مورد بررسی و اندازه گیری قرار گرفت. نتایج نشان داد که رعایت اصول طراحی آموزشی تاثیر قابل توجهی روی افزایش یادگیری و یادداری گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل دارد (P£0.01).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2472

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1685 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    28-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1093
  • دانلود: 

    688
چکیده: 

هدف پژوهش توصیفی حاضر که به شیوه پیمایشی به اجرا درآمده است، بررسی اثربخشی اجرای طرح اعطای اعتبار ویژه پژوهشی به اعضای هیات علمی دانشگاه ها و ارائه راهکارهای اصلاحی است که بدین منظور پرسشنامه محقق ساخته ای طراحی و پس از تایید روایی آن توسط متخصصین در میان 234 نفر از اعضای هیات علمی دانشکده های مختلف دانشگاه شهید بهشتی توزیع گردید. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از آن است که اعطای طرح اعتبار ویژه پژوهشی طی سال های 87-1384 روند رو به رشدی داشته است و بیشترین و کمترین میزان برخورداری از اعتبار ویژه پژوهشی به ترتیب در علوم پایه (56 درصد) و هنر (3 درصد) بوده است. هم چنین یافته ها حاکی از آن است که در مجموع 75.4 درصد از اهداف مصوب طرح، تحقق یافته است و شایسته است برای اثربخشی بیشتر طرح اصلاحاتی در فرایندهای انجام، قوانین و مقررات مالی و شیوه ارزیابی و امتیازدهی فعالیت های پژوهشی صورت گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1093

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 688 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    44-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4716
  • دانلود: 

    2097
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین هوش معنوی و هوش هیجانی دانش آموزان دختر منطقه 15 تهران است. این پژوهش از نوع همبستگی و جامعه مورد پژوهش عبارت است از کلیه دانش آموزان دختر منطقه 15 شهر تهران که در سال تحصیلی 91-90 در پایه سوم راهنمایی مشغول به تحصیل بوده اند. نمونه شامل 100 دانش آموز می باشد که به روش نمونه گیری خوشه ای، انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسش نامه هوش معنوی ناصری (1386) و پرسش نامه هوش هیجانی سیبریا شرینک استفاده شد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. برای تحلیل آماری داده های پژوهش از روش های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار و ...) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون) استفاده شد. نتایج تحلیل داده های پژوهش به شرح زیر است: بین هوش معنوی و هوش هیجانی دانش آموزان دختر رابطه معناداری وجود دارد. بین هوش معنوی و مولفه خودآگاهی هوش هیجانی دانش آموزان دختر رابطه معناداری وجود دارد. بین هوش معنوی و مولفه خودکنترلی هوش هیجانی دانش آموزان دختر رابطه معناداری وجود ندارد. بین هوش معنوی و مولفه همدلی هوش هیجانی دانش آموزان دختر رابطه معناداری وجود دارد. بین هوش معنوی و مولفه خودانگیزی هوش هیجانی دانش آموزان دختر رابطه معناداری وجود دارد. بین هوش معنوی و مولفه مهارت های ارتباطی هوش هیجانی دانش آموزان دختر رابطه معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4716

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2097 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    61-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1290
  • دانلود: 

    719
چکیده: 

جوابگویی به نیازهای روانی و معنوی نوجوانان و جوانان از مهم ترین راه های رسیدن به بهزیستی روانی و تعالی انسانی است. لذا هدف پژوهش حاضر، بررسی میزان تناسب کتاب دین و زندگی سال دوم متوسطه با نیازهای روانی و معنوی دانش آموزان از دیدگاه دبیران دینی و قرآن شهر ارومیه می باشد. به همین منظور پژوهشی توصیفی و از نوع پیمایشی در یک جامعه واحد آماری (دبیران درس دین و زندگی) انجام گردید. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته که به صورت طیف لیکرت تنظیم شده بود استفاده گردید و تحلیل داده ها از طریق آمار توصیفی و استنباطی از قبیل تحلیل واریانس، آزمون تعقیبی دانکن و tمستقل انجام پذیرفت. نتایج بدست آمده نشان داد که میزان پاسخگویی کتاب مذکور در مورد سه نیاز اول روانی یعنی عزت نفس، تعلق به گروه و استقلال در حد مطلوب، ولی در مورد سه نیاز روانی بعدی یعنی محبت، ابراز وجود و امنیت و هدف و نظم جویی در حد مطلوب نیست یعنی کتاب مذکور به طور معنی داری با رفع این سه نیاز فاصله دارد. به طور کلی میانگین کلی نیازهای روانی کمتر از حد متوسط است. هم چنین از دیدگاه دبیران، کتاب دین و زندگی سال دوم دبیرستان به نیازهای معنوی دانش آموزان در حد مناسبی پاسخگو است. نتایج، بینش های لازم را در جهت چگونگی انعکاس نیازهای روانی و معنوی در کتاب های مذکور از دیدگاه دبیران دینی و قرآن، توجه به بهره مندی و بازیابی سلامت روانی دانش آموزان از این طریق و هم چنین توجه عمیق به تعالی و رشد این نیازها فراهم ساخت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1290

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 719 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    78-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1353
  • دانلود: 

    933
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر شناسایی میزان تاثیر آموزش کارکنان بر توانمندسازی پرسنل بانک کشاورزی است. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری، کلیه کارکنان شرکت کننده در دوره های آموزشی بانک کشاورزی غرب شهر تهران و نیز مدیران آن ها می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای 124 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. روش آماری مورد استفاده شامل: T تک گروهی، تحلیل واریانس چندمتغیره و ضریب همبستگی پیرسون می باشد. نتیجه فرضیه کلی نمایانگر تاثیر آموزش بر توانمندی کارکنان می باشد. هم چنین نتایج بدست آمده نشان داد که از نظر مدیران و کارکنان، آموزش توانسته است بر مولفه های روشنی هدف ها (3.798)، رفتار اخلاقی (5.193)، پیشبرد کارهای تیمی (2.80)، برقراری ارتباطات سازنده (8.802) و ارتقا روحیه کارکنان (4.225) موثر باشد، اما در ارتباط با مولفه های روحیه مشارکت جویی (0.060) و ایجاد محیط کاری سالم (0.850) نقشی نداشته است. هم چنین نتایج نشان داد که بین تعداد دوره های گذرانده در کلاس های آموزش ضمن خدمت و توانمندسازی کارکنان (0.585) رابطه وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1353

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 933 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    95-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1342
  • دانلود: 

    845
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر ارائه الگویی برای افزایش بهره وری پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است. جهت ارائه مدل بهره وری پژوهشی با بهره گیری از نظریه مبنایی (GT) با هفت گروه از اطلاع رسانان کلیدی با استفاده از روش مصاحبه عمیق گفتگو گردید و سپس با طی فرایند کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی به الگوی بهره وری پژوهش دست یافت. در الگوی بدست آمده موجبات علی، سطوح مداخله و عوامل، پیامدها و نتایج و هم چنین عوامل زمینه ای مورد بحث قرار گرفته است. سپس در بخش مطالعات کمی و میدانی از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. پرسشنامه بر اساس مدل نظریه مبنایی حاصل از مصاحبه ها ساخته شد. محتوای پرسشنامه دربرگیرنده مولفه هایی شامل عوامل بهره وری پژوهشی اعضای هیات علمی، تسهیل گران، پیامدها و زمینه های بروز بهره وری پژوهشی است. که در بخش عوامل، در دو قالب درونی و بیرونی 75 عامل، در بخش تسهیل گران بهره وری پژوهش 10 مولفه، در بخش نتایج 11 مولفه و نهایتا در بخش عوامل زمینه ای 6 مولفه لحاظ شد. موجبات علی (درونی و برونی) بهره وری پژوهشی در این مقاله یک مدل نهایی معادلات ساختاری از بهره وری پژوهشی اعضای هیات علمی ارائه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1342

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 845 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

علوی اعلا سیدمرتضی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    118-129
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2172
  • دانلود: 

    1367
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مقایسه تربیتی خانواده های سنتی و مدرن در پیشرفت تحصیلی فرزندان آن ها است. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه ها و دانش آموزان یک منطقه آموزش و پرورش شرق تهران بود که تعداد آن ها 666 نفر بود. روش پژوهش از نوع همبستگی بوده و برای جمع آوری اطلاعات از یک پرسشنامه محقق ساخته با تعداد 41 پرسش استفاده شد. نتایج نشان داد که سبک های تربیتی می توانند پیشرفت تحصیلی را پیش بینی کنند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بین متغیرهای سبک های تربیتی (سنتی، مدرن، ترکیبی) و پیشرفت تحصیلی همبستگی معنی داری وجود دارد. در عین حال، از بین این سه متغیر تنها بین سبک تربیتی مدرن و پیشرفت تحصیلی همبستگی معنی دار به دست آمد .(P<0.05) وظیفه فراگیران دانش در نظام تربیتی خانواده های سنتی که مقاومت در برابر هرگونه تغییرات و حفظ رفتار گذشتگان و پیشینیان می نمایند و به نوعی محدودیت برای فرزندان خود ایجاد نموده که نتیجه آن فقط حفظ مطالب و ذخیره سازی الفاظ، اطلاعات و آموخته ها است. در حالی که در نظام تربیتی خانواده های مدرن فراگیران دانش با به کارگیری سیستم های جدید آموزشی و دور از هرگونه محدودیت نسبت به موارد آموزشی و شرکت در کلاس های فوق برنامه به فعالیت می پردازند که همراه با مدیریت اطلاعات و اکتشاف می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2172

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1367 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button