مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,154
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,347
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تربیتی خانواده های سنتی و مدرن بر پیشرفت تحصیلی فرزندان

صفحات

 صفحه شروع 118 | صفحه پایان 129

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه تربیتی خانواده های سنتی و مدرن در پیشرفت تحصیلی فرزندان آن ها است. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه ها و دانش آموزان یک منطقه آموزش و پرورش شرق تهران بود که تعداد آن ها 666 نفر بود. روش پژوهش از نوع همبستگی بوده و برای جمع آوری اطلاعات از یک پرسشنامه محقق ساخته با تعداد 41 پرسش استفاده شد. نتایج نشان داد که سبک های تربیتی می توانند پیشرفت تحصیلی را پیش بینی کنند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بین متغیرهای سبک های تربیتی (سنتی, مدرن, ترکیبی) و پیشرفت تحصیلی همبستگی معنی داری وجود دارد. در عین حال, از بین این سه متغیر تنها بین سبک تربیتی مدرن و پیشرفت تحصیلی همبستگی معنی دار به دست آمد .(P<0.05) وظیفه فراگیران دانش در نظام تربیتی خانواده های سنتی که مقاومت در برابر هرگونه تغییرات و حفظ رفتار گذشتگان و پیشینیان می نمایند و به نوعی محدودیت برای فرزندان خود ایجاد نموده که نتیجه آن فقط حفظ مطالب و ذخیره سازی الفاظ, اطلاعات و آموخته ها است. در حالی که در نظام تربیتی خانواده های مدرن فراگیران دانش با به کارگیری سیستم های جدید آموزشی و دور از هرگونه محدودیت نسبت به موارد آموزشی و شرکت در کلاس های فوق برنامه به فعالیت می پردازند که همراه با مدیریت اطلاعات و اکتشاف می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علوی اعلا، سیدمرتضی. (1391). نقش تربیتی خانواده های سنتی و مدرن بر پیشرفت تحصیلی فرزندان. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 5(8)، 118-129. SID. https://sid.ir/paper/217919/fa

    Vancouver: کپی

    علوی اعلا سیدمرتضی. نقش تربیتی خانواده های سنتی و مدرن بر پیشرفت تحصیلی فرزندان. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1391؛5(8):118-129. Available from: https://sid.ir/paper/217919/fa

    IEEE: کپی

    سیدمرتضی علوی اعلا، “نقش تربیتی خانواده های سنتی و مدرن بر پیشرفت تحصیلی فرزندان،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 5، no. 8، pp. 118–129، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217919/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button