Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    1-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    793
  • دانلود: 

    662
چکیده: 

پژوهش با روش تجربی تأثیر نوع هتل و تجربه مورد انتظار از خدمات هتل بر واکنش های شناختی، هیجانی و رفتاری مشتریان را با در نظر گرفتن وجود تصاویر گمراه کننده در وب سایت بررسی کرده است. این مطالعه به دلیل کمبود تحقیقاتی در زمینه آثار مخرب استفاده از تصاویر غیرواقعی بر واکنش های شناختی، عاطفی و رفتاری مشتریان دریافت کننده خدماتِ هتل انجام گرفته و تاثیر تعاملی تجربه مورد انتظار مشتریان و نوع هتل را بر واکنش مشتریان بررسی کرده است. یافته های پژوهش نشان داده است که تصاویر گمراه کننده موجود در وب سایت هتل ها، منجر به اعتماد کمتری به برندِ هتل های مجلل در مقایسه با هتل های ارزان قیمت و خشم، پشیمانی و قصد تبلیغات منفی بیشتر در مورد برندِ هتل های مجلل در مقایسه با هتل های ارزان قیمت می شود. همچنین این تصاویر موجب اعتماد کمتر مشتریان با هدف لذت جویی در مقایسه با هدف فایده باور و خشم، پشیمانی و قصد تبلیغات منفی بیشتر در مشتریان با هدف لذت جویی در مقایسه با مشتریان با هدف فایده باور می گردد. تعامل هتل مجلل و هدف لذت جویی، شدیدترین واکنش های شناختی، هیجانی و رفتاری را به دنبال دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 793

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 662 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    29-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    767
  • دانلود: 

    675
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش ارزیابی عوامل مؤثر در رقابت پذیری بر رشد و توسعه بازار صادراتی در شرکت های بازرگانی و صادرات می باشد. روش مورد استفاده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی، پیمایشی و همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق که با استفاده از فرمولQ تعداد نمونه230 نفر به روش نمونه گیری تصادفی در نظر گرفته شد. برای تعیین پایایی پرسشنامه ضریب آلفای کرونباخ برابر 86/0 محاسبه گردید که حاکی از پایایی در سطح عالی می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کلموگروف-اسمیرنوف، آزمون اسپیرمن و آزمون T به کمک نرم افزارSpss و سایر آزمون های مربوطه که به طور مفصل در این پژوهش شرح داده شده است، تجزیه و تحلیل گردید تا هر یک از مؤلفه های تأثیرگذار و زیر مؤلفه ها مشخص گردد. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که این پژوهش شامل 4 مؤلفه اصلی عوامل محیطی (با 3 سوال)، عامل درون سازمانی (با 7 سوال)، عامل رویکرد مبتنی بر منابع (با 4 سوال)، عامل ظرفیت های تولیدی (با 3 سوال) و در مجموع 17 زیرمعیار بود. با به کارگیری روش تاپسیس فازی و طراحی پرسشنامه مخصوص به آن، عوامل مؤثر رقابت پذیری بر رشد و توسعه بازار صادراتی صنایع غذایی رتبه بندی و اولویت بندی شدند که در نهایت، از میان 17 زیرمعیار موجود «مشتری گرایی»، «گرایش های مصرف کنندگان»، «توانایی بنگاه در بازاریابی محصولات» و«قدرت رقابت پذیری» بالاترین رتبه ها را به خود اختصاص دادند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 767

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 675 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    41-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1301
  • دانلود: 

    1022
چکیده: 

گمرک نقش مهمی در مبادلات تجاری بین الملل ایفا می کند و می تواند عامل جلوبرنده و یا بازدارنده در تجارت و تحصیل درآمدهای گمرکی برای دولت تلقی گردد، لذا هدف پژوهش حاضر، شناسایی و اولویت بندی موانع ترخیص کالا از گمرک شهریار شهر تهران با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی می باشد. پژوهش حاضر که در سال 1396 انجام شد، از نظر هدف کاربردی و برحسب روش گردآوری داده ها، توصیفی-پیمایشی و از نوع پژوهش های اکتشافی است. با مرور مقاله های کلیدی و استفاده از نظر خبرگان، 4 معیار اصلی و 19 معیار فرعی شناسایی گردید. گروه خبرگان یا تیم تصمیم گیری از میان کارشناسان ارشد سازمان و همچنین صاحب نظران گمرک انتخاب گردیدند. در ابتدا با استفاده از پرسشنامه و نظر تیم تصمیم گیری، موانع اصلی و فرعی مؤثر بر ترخیص کالا از گمرک شناسایی شدند و سپس با توجه به عوامل شناسایی شده، پرسشنامه های AHP تدوین و مقایسه زوجی بین عوامل شناسایی به عمل آمد. نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد، نظام اداری و مدیریتی در بین موانع اصلی شناسایی شده، و ضعف در به کارگیری و توانمندسازی نیروی انسانی متخصص و کارآزموده در بین موانع فرعی شناسایی شده، مهم ترین عامل در بین موانع ترخیص کالا از گمرک، از دیدگاه خبرگان محسوب می شوند. در پایان با مشخص شدن رتبه همة عوامل اصلی و فرعی، به کمک تیم تصمیم گیری، پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت موجود ارائه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1301

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1022 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    65-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    948
  • دانلود: 

    656
چکیده: 

مقدمه: مطالعه حاضر در قالب یک طرح پیمایشی با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر مصرف غذای سالم در بین دانشجویان دانشگاه های ایلام انجام شد. روش ها: جامعه آماری دانشجویان دانشگاه ایلام و دانشگاه علوم پزشکی ایلام بودند که نمونه ای به حجم (n=170) نفر از آنان برای پاسخگویی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شد. به منظور سنجش پایایی متغیرهای آن از تحلیل عامل تأییدی (CFA) استفاده شد و با استفاده از معادلات ساختاری تلاش گردید تا با شناسایی عوامل مؤثر بر مصرف غذای سالم مدلی قابل اتکا برای پیش بینی مصرف غذای سالم ارائه گردد. نتایج: یافته ها نشان داد که متغیرهای دغدغه سلامت، هنجارهای ذهنی، در دسترس بودن، بطورمستقیم و متغیرهای تسلط برخویشتن، دانش استفاده از محصول، ویژگی های محصول بطور غیرمستقیم با مصرف غذای سالم ارتباط داشتتند. بحث و نتیجه گیری: عادات نامناسب غذایی جمعیت جوان از مهمترین چالش های تغذیه ای می باشد و توجه به این مهم که محیط دانشگاه آخرین فرصت برای آموزش بهداشتی و تغذیه ای قشر وسیعی از دانشجویان می باشد. ترسیم الگوی رایج غذای سالم و اقدام در جهت بهبود آن مؤثرترین راهکار برای ارتقا شیوه زندگی سالم در سطح جامعه است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 948

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 656 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    75-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1203
  • دانلود: 

    658
چکیده: 

در این تحقیق که با رویکرد پویایی شناسی سیستمی به اجرا درآمده است، سعی گردیده است الگوی رفتاری هر یک از چهار بعد مدل آیدا با تاکید بر نقش عناصر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بررسی گردد. داده های مورد نیاز جهت پیش بینی در ارتباط با یک کود ارگانیک تحت عنوان لیگنو اکتیوِیتِر از پایگاه داده شرکت جهان کشت فلات سبز جمع آوری و با استفاده از نرم افزار ونسیم، تحلیل های سناریویی انجام گردیده است. یافته ها نشان می دهد که تا پایان 10 سال آینده در صورتی که شرکت درصد سرمایه گذاری خود را از بودجه بازاریابی برای هر یک از چهار عنصر روابط عمومی، تبلیغات، فروش شخصی و پیشبرد فروش به صورت (0/3، 0/3، 0/2 و 0/2) در نظر گیرد، تعداد مشتریان آن از نظر تعداد افراد جذب شده، ترغیب شده، با قصد خرید و وفادار به ترتیب (2572، 1276، 621، 402) می گردد. از طرفی تحلیل های سناریویی نشان می دهد که در صورتی که شرکت سهم بودجه بازاریابی از کل بودجه و خصوصاً سهم بودجه ارتباطات یکپارچه بازاریابی از بودجه بازاریابی را افزایش دهد، این مسئله بر تعداد مشتریان در هر یک از 4 سطح خواهد افزود که این مسئله سیاست دوم را جذاب ترین سناریو شرکت خواهد ساخت. یافته دیگر آنکه سناریوی حفظ مشتریان قدیمی در برابر جذب مشتریان جدید اگرچه در طول 5 سال آینده، مشتریان وفادار بیشتر و مشتریان جدید کمتری تولید می کند اما این روند پس از 5 سال، علاوه بر مشتریان جدید کمتر، مشتریان وفادار کمتری نیز ایجاد خواهد کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1203

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 658 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

بهرامی شهاب

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    91-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    805
  • دانلود: 

    747
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر مطالعه ی تعیین ارتباط نگرش به تبلیغات صحه گذار و ارزش ویژه برند با توصیه خرید به دیگران بود. جامعه آماری پژوهش کلیه مصرف کنندگان رکسونا در سطح شهر مشهد تشکیل می دادند که از بین آنها 385 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای و در دسترس به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه نگرش به تبلیغات لیو (2002)، ارزش ویژه ی برند یو و دنتو (2001) و پرسش نامه ی توصیه خرید ایسمیل و اسپینیلی (2012) استفاده شد و پایایی آنها در یک مطالعه مقدماتی نیز محاسبه شد. داده ها به کمک روش های آماری همبستگی پیرسون و مدل سازی معادلات ساختاری تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین نگرش به تبلیغات با ارزش ویژه برند و توصیه خرید ارتباطی مستقیم و معناداری وجود دارد. هم چنین ارزش ویژه برند ارتباط مثبت و مستقیم بر توصیه خرید دارد. با توجه به اهمیت ارزش ویژه برند و توصیه خرید، سازمان های تجاری می توانند از استراتژی صحه گذاری ورزشکاران مشهور استفاده کنند و از این طریق با انتقال بهتر مفاهیم موجود در پیام های تبلیغاتی، در جذب مشتریان موفق تر عمل کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 805

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 747 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

فتاحی فاطمه | نظری رسول

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    103-115
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    680
  • دانلود: 

    713
چکیده: 

مخاطرات دوگانه اثر استراتژی های سهم بازار بر همنوایی با برند و وفاداری رفتاری و نگرشی هواداران باشگاه های فوتبال و والیبال هدف پژوهش است. پژوهش حاضر از نوع تحقیق کاربردی است که از نظر استراتژی توصیفی و از نظر اجرا پیمایشی، جمع آوری اطلاعات به روش میدانی انجام گردید. جامعه آماری افراد هواداران باشگاه های فوتبال و والیبال اصفهان و کاشان بودند. حجم نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده با استفاده از فرمول کوکران معادل 384 نفر مشخص شد. ابزار اندازه گیری پژوهش شامل پرسشنامه های تداعی برند گلادن (2013)، وفاداری ماهونی(2012) و سهم بازار پورتر(2002) بود که پایایی آنها به ترتیب (0/82، 0/72 و 0/91) محاسبه گردید. روایی صوری و محتوایی با ده نفر از متخصصان مدیریت ورزشی تائید گردید. روش های آماری شامل تجزیه و تحلیل اطلاعات در دو سطح توصیفی و استنباطی بود. کلیه داده ها با استفاده از بسته نرم افزار آماری علوم اجتماعی نسخه 19 و نرم افزار لیزرل نسخه 8/54 8 و نرم افزار PLS تحلیل شد. یافته ها نشان داد که یکی از عوامل مهم سهم بازار گروهی، مخاطرات دوگانه است که باعث رشد بازار می شود و به اتخاذ در تصمیم و درک صحیح در جذب هواداران کمک می کند. عوامل همنوایی برند نیز در وفاداری هواداران از سهم بازار گروهی موثر است. از این رو باشگاه ها برای ایجاد رضایت در هوادار باید نسبت به عرضه خدمات و امکانات برنامه ریزی صحیحی را اعمال کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 680

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 713 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    117-134
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1346
  • دانلود: 

    1052
چکیده: 

هدف مقاله حاضر طراحی مدل برند کارفرما برای سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر بازاریابی داخلی می باشد. پژوهش حاضر از نظر روش، پیمایشی، و از نظر نوع، توصیفی-تحلیلی، و از حیث هدف، کاربردی است. جامعه ی آماری پژوهش حاضر مدیران واحدهای مدیریت درمان و اسناد پزشکی سازمان مورد مطالعه به تعداد 250 نفر می باشد. حجم نمونه ی آماری بر اساس فرمول کوکران، 151 نفر برآورد شده است. روش نمونه گیری به صورت تصادفی طبقه ای می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات در پژوهش حاضر پرسش نامه می باشد. روایی پرسش نامه به صورت سوری است. پایایی پرسش نامه توسط آزمون آلفای کرونباخ با اعتبار 0/923 مورد تأیید قرار گرفته است. یافته های پژوهش نشان می دهد که مؤلفه های برندکارفرما شامل؛ امنیت شغلی کارکنان، آموزش گسترده کارکنان، دریافت پاداش سخاوتمندانه توسط کارکنان، تسهیم اطلاعات، توانمندسازی کارکنان، کاهش فاصله طبقات در سازمان می باشد. در این پژوهش، در نهایت مدلی مناسب برای برندسازی کارفرما در سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر بازاریابی داخلی ارایه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1346

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1052 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button