مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

773
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

720
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر در رقابت پذیری بر رشد و توسعه بازار صادراتی به کمک تکنیک های تصمیم گیری چندمعیاره فازی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 39

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش ارزیابی عوامل مؤثر در رقابت پذیری بر رشد و توسعه بازار صادراتی در شرکت های بازرگانی و صادرات می باشد. روش مورد استفاده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی, پیمایشی و همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق که با استفاده از فرمولQ تعداد نمونه230 نفر به روش نمونه گیری تصادفی در نظر گرفته شد. برای تعیین پایایی پرسشنامه ضریب آلفای کرونباخ برابر 86/0 محاسبه گردید که حاکی از پایایی در سطح عالی می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کلموگروف-اسمیرنوف, آزمون اسپیرمن و آزمون T به کمک نرم افزارSpss و سایر آزمون های مربوطه که به طور مفصل در این پژوهش شرح داده شده است, تجزیه و تحلیل گردید تا هر یک از مؤلفه های تأثیرگذار و زیر مؤلفه ها مشخص گردد. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که این پژوهش شامل 4 مؤلفه اصلی عوامل محیطی (با 3 سوال), عامل درون سازمانی (با 7 سوال), عامل رویکرد مبتنی بر منابع (با 4 سوال), عامل ظرفیت های تولیدی (با 3 سوال) و در مجموع 17 زیرمعیار بود. با به کارگیری روش تاپسیس فازی و طراحی پرسشنامه مخصوص به آن, عوامل مؤثر رقابت پذیری بر رشد و توسعه بازار صادراتی صنایع غذایی رتبه بندی و اولویت بندی شدند که در نهایت, از میان 17 زیرمعیار موجود «مشتری گرایی», «گرایش های مصرف کنندگان», «توانایی بنگاه در بازاریابی محصولات» و«قدرت رقابت پذیری» بالاترین رتبه ها را به خود اختصاص دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالوند، محمدعلی، و حضوری، سمیه. (1395). شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر در رقابت پذیری بر رشد و توسعه بازار صادراتی به کمک تکنیک های تصمیم گیری چندمعیاره فازی. مدیریت بازاریابی، 10(33 )، 29-39. SID. https://sid.ir/paper/218922/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالوند محمدعلی، حضوری سمیه. شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر در رقابت پذیری بر رشد و توسعه بازار صادراتی به کمک تکنیک های تصمیم گیری چندمعیاره فازی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1395؛10(33 ):29-39. Available from: https://sid.ir/paper/218922/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی عبدالوند، و سمیه حضوری، “شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر در رقابت پذیری بر رشد و توسعه بازار صادراتی به کمک تکنیک های تصمیم گیری چندمعیاره فازی،” مدیریت بازاریابی، vol. 10، no. 33 ، pp. 29–39، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218922/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button