زمینه و هدف: یکی از روش های ارزیابی عملکرد دانشجویان روش ارزشیابی 360 درجه می باشد. معهذا لازمه استفاده از این ابزار داشتن روایی و پایایی می باشد. لذا هدف ما از انجام این مطالعه بررسی پایایی و روایی این ابزار در بین دانشجویان پزشکی بود.روش بررسی: در ابتدا پرسشنامه ها با مطالعه وسیع متون و نظر اهل فن تهیه گردید. پرسشنامه های 10 سوالی بین نمونه ای در دسترس از دانشجویان، پرستاران، بیماران و پزشکان بخش عفونی و اورژانس بیمارستان آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی لرستان توزیع گردید. میانگین نمرات هر یک از گروه ها محاسبه شد. جهت ارزیابی سازگاری درونی پرسشنامه ها آلفای کرونباخ و برای تبیین ساختار عامل، تحلیل عاملی انجام گردید. به منظور تعیین میزان همبستگی بین نمرات حاصل از پرسشنامه ها با یکدیگر از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد.یافته ها: روایی ظاهری و محتوایی پرسشنامه ها به استناد بررسی متون و نظر اهل فن مورد تایید بود. با انجام تحلیل عامل، ساختار عاملی پرسشنامه ها تایید شد. تحلیل عامل، عامل پذیری پرسشنامه ها را نشان داد. دامنه آلفای کرونباخ پرسشنامه ها از 0.88 تا 0.96 به دست آمد. ضریب همبستگی بین تمام پرسشنامه ها معنادار نبود.نتیجه گیری: بر اساس نتایج این مطالعه ابزار 360 درجه از روایی و پایایی مناسبی جهت ارزیابی عملکرد دانشجویان پزشکی برخوردار بود.