مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,083
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

517
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی احساس خودکارآمدی و مشکلات ایفای نقش مربیان پرستاری در عرصه آموزش بالینی در مربیان پرستاری دانشکده پرستاری - مامایی قزوین در سال 1388

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 13

چکیده

 زمینه و هدف: شناخت و حل موانع و مشکلات ایفای نقش و خودکارآمدی جهت ارتقای کیفیت آموزش بسیار موثر است. هدف از این مطالعه تعیین خودکارآمدی و ایفای نقش مربیان پرستاری و بهبود آن انجام شده است.روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه توصیفی برای بررسی نظرات مربیان پرستاری در دانشکده پرستاری - مامایی قزوین انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای مشتمل بر دو قسمت (احساس خودکارآمدی و مشکلات ایفای نقش) بود, داده ها با استفاده از آزمون آماری توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: در ارتباط با احساس خودکارآمدی, شاخصی که کمترین امتیاز را به خود اختصاص داد و در واقع ضعیف ترین احساس خودکارآمدی بود احساس مربوط به کمک به خانواده ها برای ارتقای دانشجویان توسط مربیان بود که با امتیاز 34 در آخرین رده قرار داشت و شاخصی که بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داد مربوط به کنترل رفتارهای مخرب دانشجویان توسط مربیان بود که با امتیاز 51 به عنوان قوی ترین امتیاز خودکارآمدی تعیین شد. نتایج حاصل از پرسشنامه سنجش ایفای نقش نشان داد که شاخص ترین مشکل از دیدگاه مربیان دانشکده فراهم نبودن محیط مناسب برای ایفای نقش مربیان در بالین و اطلاع ناکافی مسوولین از اهداف آموزش بالینی مربیان هر دو با امتیاز 47 مهم ترین مشکل و عدم آموزش قبلی نحوه ایفای نقش در آموزش بالینی برای مربیان با امتیاز 30 دارای کمترین امتیاز بود.نتیجه گیری: اگرچه بسیاری از ابعاد خودکارآمدی و ایفای نقش مربیان پرستاری در آموزش بالینی پرستاری مناسب است, اما با اصلاح نواقص و مشکلات ایفای نقش می توان گام موثری در آموزش بالینی در ارتباط با احساس خودکارآمدی و ارتقای ایفای نقش برداشت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پازکیان، مرضیه، و ایزدی، احمد. (1391). بررسی احساس خودکارآمدی و مشکلات ایفای نقش مربیان پرستاری در عرصه آموزش بالینی در مربیان پرستاری دانشکده پرستاری - مامایی قزوین در سال 1388. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 5(9)، 7-13. SID. https://sid.ir/paper/219311/fa

    Vancouver: کپی

    پازکیان مرضیه، ایزدی احمد. بررسی احساس خودکارآمدی و مشکلات ایفای نقش مربیان پرستاری در عرصه آموزش بالینی در مربیان پرستاری دانشکده پرستاری - مامایی قزوین در سال 1388. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1391؛5(9):7-13. Available from: https://sid.ir/paper/219311/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه پازکیان، و احمد ایزدی، “بررسی احساس خودکارآمدی و مشکلات ایفای نقش مربیان پرستاری در عرصه آموزش بالینی در مربیان پرستاری دانشکده پرستاری - مامایی قزوین در سال 1388،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 9، pp. 7–13، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219311/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button