مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

781
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ویژگی های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 53

چکیده

 زمینه و هدف: تدریس اثربخش, مجموعه رفتارهای معلم است که باعث دستیابی به اهداف آموزشی و بهبود بخشیدن به کیفیت آموزش می شود. بازخورد دانشجویان به عنوان مشتریان اصلی در آموزش, که برخی آن را تنها اطلاعات ملموس برای ارزشیابی فعالیت اساتید می دانند, اطلاعات ویژه ای را در اختیار مدرس قرار می دهد که وی می تواند در بهبود عملکرد و اثربخشی خود از آن ها بهره گیرد؛ لذا برآن شدیم ویژگی های تدریس اثربخش را از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مورد بررسی قرار دهیم.روش بررسی: مطالعه حاضر توصیفی - تحلیلی از نوع مقطعی می باشد. جامعه مورد بررسی 256 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد بود. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بود که روایی و پایایی آن در مطالعات قبلی مورد تایید قرار گرفته بود, روش نمونه گیری چندمرحله ای طبقه ای بوده که پس از جمع آوری با استفاده از آزمون های آماری Chi square,ANOVA  و T-test مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داده که اولویت های حیطه های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان به ترتیب ارتباط بین فردی, مهارت های تدریس, ویژگی های فردی, مهارت ارزشیابی و رعایت قوانین آموزشی بود و به طور کلی مهم ترین ویژگی های تدریس اثربخش به ترتیب تسلط بر موضوع درس (2.76), لحن و کلامی احترام آمیز (2.73) و حفظ شخصیت دانشجو و احترام به او (2.7) بود.نتیجه گیری: با توجه به نظرات دانشجویان پیشنهاد می شود برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی مناسب و هدفدار جهت بهبود فرایند یاددهی - یادگیری و آشنایی اساتید با روش های نوین و موثر تدریس و استراتژی های آموزشی مبتنی بر تحقیقات همچنین تقویت مهارت های ارتباطی مدرسین و توجه به مولفه های این حیطه در گزینش, جذب و ارزشیابی آن ها پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرمحمدی میبدی، سیدجلیل، مظلومی محمودآباد، سیدسعید، شریف پور، زهرا، شهبازی، حسن، و محمدلو، اعظم. (1391). بررسی ویژگی های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 5(9)، 52-53. SID. https://sid.ir/paper/219314/fa

    Vancouver: کپی

    میرمحمدی میبدی سیدجلیل، مظلومی محمودآباد سیدسعید، شریف پور زهرا، شهبازی حسن، محمدلو اعظم. بررسی ویژگی های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1391؛5(9):52-53. Available from: https://sid.ir/paper/219314/fa

    IEEE: کپی

    سیدجلیل میرمحمدی میبدی، سیدسعید مظلومی محمودآباد، زهرا شریف پور، حسن شهبازی، و اعظم محمدلو، “بررسی ویژگی های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 9، pp. 52–53، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219314/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button