هدف از این پژوهش تعیین متغیرهای تبیین کننده بازاریابی داخلی در فدراسیون کشتی با استفاده از مدل بانسال بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی کارکنان، داوران و ورزشکاران ملی کشتی بود که طی پنج سال گذشته با فدراسیون همکاری داشتند و نمونه با جامعه آماری (280=N) برابر بود. اطلاعات از طریق پرسشنامه استاندارد شامل شش بعد بازاریابی داخلی مدل بانسال (آموزش، امنیت شغلی، پاداش، تسهیم اطلاعات، توانمندسازی کارکنان و کاهش فاصله طبقاتی) گردآوری شد که روایی آن به تایید متخصصان رسید و پایایی آن 75/0 به دست آمد. از آزمون های آماری K-S، t تک نمونه ای و تحلیل عاملی تاییدی به منظور تجزیه وتحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها نشان داد که ابعاد آموزش، تسهیم اطلاعات و توانمندسازی وضعیتی بالاتر از سطح متوسط و ابعاد امنیت شغلی، پاداش و کاهش فاصله طبقاتی در حد متوسط قرار داشتند. کاهش فاصله طبقاتی بیشترین اهمیت و امنیت شغلی کمترین اهمیت را در تبیین بازاریابی داخلی فدراسیون کشتی داشتند.