هدف از تحقیق حاضر، بررسی تاثیر ارزش ویژه برند و هویت تیمی هواداران بر گسترش برند تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس را شامل می شد. نمونه آماری تحقیق تماشاچیان حاضر در شهرآورد تهران بین دو تیم استقلال و پرسپولیس، در آذرماه 1393 بود. روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده بود و براساس جدول مورگان، تعداد 400 پرسشنامه بین هواداران توزیع شد که از این تعداد، 340 پرسشنامه صحیح و کامل بازگردانده شد. ابزار تحقیق پرسشنامه ای در سه بخش ارزش ویژه برند، هویت تیمی هواداران و گسترش برند بود. روایی و پایایی پرسشنامه، قبل از استفاده بررسی و تایید شد. از تحلیل عاملی تاییدی برای بررسی روایی سازه پرسشنامه و از مدل یابی معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل، برای بررسی روابط میان متغیرها و ارایه مدل تحقیق استفاده شد. نتایج آزمون مدل تحقیق نشان داد که برازش مدل با داده ها مناسب است، ضریب تاثیر ارزش ویژه برند بر هویت تیمی هواداران (74/0) و بر گسترش برند دو تیم استقلال و پرسپولیس (54/0) معنا دار بود، همچنین ضریب تاثیر هویت تیمی هواداران بر گسترش برند دو تیم (46/0) معنادار بود. در مجموع می توان گفت ارزش ویژه برند و هویت تیمی هواداران دو عامل مهم مووثر بر گسترش برند هستند که مدیران باشگاه ها برای موفقیت گسترش برند باید سعی در ارتقای آنها داشته باشند.