مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

484
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل سردرگمی مشتریان در انتخاب تجهیزات ورزشی پیرو

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 100

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, طراحی مدل سردرگمی مشتریان در انتخاب تجهیزات ورزشی پیرو بود. این پژوهش توصیفی, کاربردی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری اجرا شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه بازدیدکنندگان پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی شهر تهران تشکیل می دادند و حجم نمونه ها با روش نمونه گیری معادلات ساختاری تعیین شد و مطابق آن 98 پرسشنامه از نمونه های در دسترس جمع آوری شد. پرسشنامه پژوهش از طریق تکنیک دلفی با اعمال نظر شش نفر از متخصصان بازاریابی ورزشی کشور تهیه شد و روایی صوری و محتوایی آن نیز توسط چند تن از استادان بازاریابی ورزشی تایید شد. روایی سازه از طریق روایی همگرا برای تمامی عوامل از 5/0 بیشتر گزارش شد و پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی سنجیده شد که ضرایب هر دو آزمون برای تمامی عوامل بیشتر از 7/0 به دست آمد. آزمون فرضیات و برازش مدل به وسیله نرم افزار SMARTPLS صورت گرفت. یافته ها حاکی از معناداری اثر تقلید از نام و ظاهر بر تقلید هویت و تصویر برندهای پیشرو بود و اثر تقلید از ظاهر, هویت و تصویر برند پیشرو بر سردرگمی مشتریان معنادار گزارش شد. البته اثر تقلید از نام بر سردرگمی مشتریان معنادار گزارش نشد. همچنین سردرگمی مشتریان, تقلید هویت و تصویر برند پیشرو اثر معناداری بر انتخاب برند پیرو داشتند. ازاین رو می توان گفت برندهای پیرو با هدف ایجاد سردرگمی در مشتریان از برندهای پیشرو تقلید می کنند تا با شباهت های موجود مشتریان را به سمت انتخاب برندهای پیرو به جای برندهای پیشرو سوق دهند. این ترفند بازاریابی می تواند تولید ملی را جایگزین کالاهای خارجی کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلامی قاجاری، حسن، و کلاته سیفری، معصومه. (1399). طراحی مدل سردرگمی مشتریان در انتخاب تجهیزات ورزشی پیرو. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 12(1 )، 85-100. SID. https://sid.ir/paper/222217/fa

    Vancouver: کپی

    غلامی قاجاری حسن، کلاته سیفری معصومه. طراحی مدل سردرگمی مشتریان در انتخاب تجهیزات ورزشی پیرو. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1399؛12(1 ):85-100. Available from: https://sid.ir/paper/222217/fa

    IEEE: کپی

    حسن غلامی قاجاری، و معصومه کلاته سیفری، “طراحی مدل سردرگمی مشتریان در انتخاب تجهیزات ورزشی پیرو،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 12، no. 1 ، pp. 85–100، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222217/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button