جو جذاب از مهم ترین انگیزه های تماشاگران برای حضور در یک رویداد ورزشی است. هدف این پژوهش شناسایی مهم ترین عوامل شکل دهنده ی جو ورزشگاه های فوتبال با رویکرد بازاریابی بود که به روش کیفی انجام گرفت. بدین منظور پس از مطالعه ی پیشینه، مصاحبه های کیفی نیمه ساختارمند و عمیق با نخبگان انجام گرفت. مصاحبه ها تا رسیدن به مرحله ی اشباع نظری و شناسایی همه ی عوامل ادامه یافت (15= N). در مجموع 194 عامل شکل دهنده ی جو ورزشگاه های فوتبال شناسایی شد که در قالب شش عامل اصلی زیر دسته بندی شدند: عوامل مربوط به فعالیت های تبلیغاتی (با دو آیتم رسانه ها و بیانیه ها و مراسم )، عوامل مربوط به ورزشگاه (با دو آیتم امکانات فیزیکی ورزشگاه، معماری ورزشگاه)، عوامل مربوط به رویداد (با دو آیتم ویژگی های رویداد، بازیکنان و مربیان)، عوامل مربوط به برگزارکننده ی رویداد (با دو آیتم برنامه های تفریحی ورزشگاه و مدیریت اجرای رویداد)، عوامل مربوط به جامعه (با دو آیتم جایگاه باشگاه در جامعه و جایگاه فوتبال در جامعه) و عوامل مربوط به تماشاگران. چارچوب مفهومی ارائه شده در این پژوهش می تواند به عنوان راهنمایی برای فعالیت های بازاریابان و مدیران برگزاری رویدادهای ورزشی و پژوهش های بعدی استفاده شود.