مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,039
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

925
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط علی بازاریابی حسی با رضایت مندی از تجربه ی حسی و وفاداری مصرف کنندگان ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 156

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تعیین ارتباط علی بازاریابی حسی با رضایت مندی از تجربة حسی و وفاداری مصرف کنندگان استخرهای شهر تهران بود. روش پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی بوده و به صورت پیمایشی انجام گرفته است. جامعه ی آماری شامل کلیه ی آقایان و بانوانی که در سال 1393 از استخرهای شهر تهران استفاده می کردند, بود, که طبق فرمول کوکران 385 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامة محقق ساختة بازاریابی حسی, پرسشنامة رضایت مندی از تجربة حسی بیتنر و هابرت (1994) و پرسشنامة وفاداری یچین لیو (2008) استفاده شد. برای تحلیل داده ها از آزمون آماری حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که از میان حواس پنجگانه, حس بینایی و شنوایی ارتباط علی معناداری با رضایت مندی از تجربه ی حسی و وفاداری مصرف کنندگان استخرها دارند, اما حس چشایی, لامسه و بویایی ارتباط علی معناداری ندارند. همچنین مشخص شد که حس بینایی از بیشترین اهمیت و حس چشایی از کمترین اهمیت برخوردار بود. ازاین رو برای تأثیرگذاری بیشتر روی رفتار مصرف کننده, ضروری است که حواس چشایی, لامسه و بویایی را هم درگیر کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صیادفر، محمد، تجاری، فرشاد، زارعی، علی، و اسمعیلی، محمدرضا. (1398). ارتباط علی بازاریابی حسی با رضایت مندی از تجربه ی حسی و وفاداری مصرف کنندگان ورزشی. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 11(1 )، 145-156. SID. https://sid.ir/paper/222283/fa

    Vancouver: کپی

    صیادفر محمد، تجاری فرشاد، زارعی علی، اسمعیلی محمدرضا. ارتباط علی بازاریابی حسی با رضایت مندی از تجربه ی حسی و وفاداری مصرف کنندگان ورزشی. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1398؛11(1 ):145-156. Available from: https://sid.ir/paper/222283/fa

    IEEE: کپی

    محمد صیادفر، فرشاد تجاری، علی زارعی، و محمدرضا اسمعیلی، “ارتباط علی بازاریابی حسی با رضایت مندی از تجربه ی حسی و وفاداری مصرف کنندگان ورزشی،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 11، no. 1 ، pp. 145–156، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222283/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button