مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

450
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مهم ترین عوامل شکل دهنده ی جو ورزشگاه های فوتبال (با رویکرد بازاریابی)

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 22

چکیده

 جو جذاب از مهم ترین انگیزه های تماشاگران برای حضور در یک رویداد ورزشی است. هدف این پژوهش شناسایی مهم ترین عوامل شکل دهنده ی جو ورزشگاه های فوتبال با رویکرد بازاریابی بود که به روش کیفی انجام گرفت. بدین منظور پس از مطالعه ی پیشینه, مصاحبه های کیفی نیمه ساختارمند و عمیق با نخبگان انجام گرفت. مصاحبه ها تا رسیدن به مرحله ی اشباع نظری و شناسایی همه ی عوامل ادامه یافت (15= N). در مجموع 194 عامل شکل دهنده ی جو ورزشگاه های فوتبال شناسایی شد که در قالب شش عامل اصلی زیر دسته بندی شدند: عوامل مربوط به فعالیت های تبلیغاتی (با دو آیتم رسانه ها و بیانیه ها و مراسم ), عوامل مربوط به ورزشگاه (با دو آیتم امکانات فیزیکی ورزشگاه, معماری ورزشگاه), عوامل مربوط به رویداد (با دو آیتم ویژگی های رویداد, بازیکنان و مربیان), عوامل مربوط به برگزارکننده ی رویداد (با دو آیتم برنامه های تفریحی ورزشگاه و مدیریت اجرای رویداد), عوامل مربوط به جامعه (با دو آیتم جایگاه باشگاه در جامعه و جایگاه فوتبال در جامعه) و عوامل مربوط به تماشاگران. چارچوب مفهومی ارائه شده در این پژوهش می تواند به عنوان راهنمایی برای فعالیت های بازاریابان و مدیران برگزاری رویدادهای ورزشی و پژوهش های بعدی استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خطیبی، امین، خبیری، محمد، و جلالی فراهانی، مجید. (1398). شناسایی مهم ترین عوامل شکل دهنده ی جو ورزشگاه های فوتبال (با رویکرد بازاریابی). پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 11(1 )، 9-22. SID. https://sid.ir/paper/222277/fa

    Vancouver: کپی

    خطیبی امین، خبیری محمد، جلالی فراهانی مجید. شناسایی مهم ترین عوامل شکل دهنده ی جو ورزشگاه های فوتبال (با رویکرد بازاریابی). پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1398؛11(1 ):9-22. Available from: https://sid.ir/paper/222277/fa

    IEEE: کپی

    امین خطیبی، محمد خبیری، و مجید جلالی فراهانی، “شناسایی مهم ترین عوامل شکل دهنده ی جو ورزشگاه های فوتبال (با رویکرد بازاریابی)،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 11، no. 1 ، pp. 9–22، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222277/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button