هدف این مطالعه بررسی رابطه بین سبک های هویت و شادکامی دانش آموزان دبیرستان های شهر مشگین شهر است. روش پژوهش حاضر از نوع، توصیفی - همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان مدارس شهرستان مشگین شهر بود که در این پژوهش به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای 350 نفر (169 پسر، 181 دختر) از میان دانش آموزان انتخاب شدند. برای ارزیابی متغیرها از پرسشنامه سبک های هویت (ISI ,6G؛ برزونسکی، 1992)، شادکامی آکسفورد (OHI؛ آرگایل و لو، 1990) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی مانند (میانگین و انحراف معیار) و همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که 2 سبک اطلاعاتی و هنجاری با شادکامی رابطه مثبت معنادار دارد و می تواند آن را پیش بینی کنند. همچنین بین هر 5 مولفه شادکامی با 2 مولفه از هویت یابی (اطلاعاتی و هنجاری) رابطه مثبت معنادار وجود دارد. در حالی که، از میان همان 5 مولفه فقط 2 مولفه (عاطفه مثبت و کارآمدی) با هویت یابی سردرگم/ اجتنابی در ارتباط است. در کل، یافته ها نشان می دهد که می توانیم سبک های هویت و میزان شادکامی را در مسیرهای دلخواه تغییر دهیم. مثلا می توان با آموزش سبک های مختلف فرزندپروری و با تغییر سبک های هویت، میزان شادکامی را به حد مطلوب رساند یا ابعاد بهزیستی را در راستای ارتقای سلامت روان تغییر داد.