Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    1-13
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    844
  • دانلود: 

    653
چکیده: 

در هر سازمانی شبکه های اجتماعی چالش های بزرگ و فرصت های شگفت انگیزی را برای آموزش و یادگیری فراهم آورنده اند سازمان ها علی الخصوص دانشگاه ها با حمایت از شبکه های اجتماعی و تشویق دانشجویان برای ارتقای رفتار یادگیری مشارکتی، می توانند فرآیند بهبود مدیریت دانش و ارتقای یادگیری اجتماعی را تسهیل نمایند بر این اساس تحقیق حاضر با هدف بررسی بسترهای مورد نیاز برای توسعه سیستم مدیریت آموزش مبتنی بر شبکه های اجتماعی در راستای ارتقای سلامت جامعه انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف توسعه ای-کاربردی بوده و از نوع پژوهش های کیفی می باشد که با استفاده از تحلیل محتوا انجام گرفته است. برای گردآوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته و برای تحلیل داده ها از روش مقایسه مداوم در رویکرد نظریه زمینه ای استراوس و کوربین طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. جامعه آماری مورد مطالعه، مدیران ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، متخصصان و خبرگان این حوزه در نظر گرفته شدند روش نمونه گیری در این پژوهش به صورت قضاوتی-هدفمند بود داده های مصاحبه ها با استفاده از نظرات 7 نفر خبره و متخصص جمع آوری گردید. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که برای توسعه سیستم مدیریت آموزش مبتنی بر شبکه های اجتماعی دو بستر شبکه اجتماعی(شامل بستر آموزشی، ارتباطی، تکنولوژیکی و کاربری) و شبکه های یادگیری(شامل بستر آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی) مورد نیاز است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 844

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 653 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نویسندگان: 

کاظمی سعداله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    14-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1270
  • دانلود: 

    757
چکیده: 

این پژوهش با هدف تعیین تاثیر جو مدرسه بر میزان خلاقیت دانش آموزان مدارس متوسطه شهر تهران در سال 1396 صورت گرفت. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل 1000 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم مدارس منطقه 4 شهر تهران در سال تحصیلی 1396-1395 بود، که از این میان با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای280 نفر به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. روش جمع آوری داده ها بر اساس پرسشنامه های استاندارد جو سازمانی هالپین و کرافت (1963) و پرسشنامه خلاقیت اونیل و عابدی (1996) انجام گرفت. پس از جمع آوری پرسشنامه ها، بررسی اطلاعات و آزمودن فرضیه ها با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار Smart PLS 2 در دو بخش مدل اندازه گیری و بخش ساختاری انجام پذیرفت. در بخش اول ویژگی های فنی پرسشنامه شامل پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا مختص PLS بررسی گردید. در بخش دوم، ضرایب معناداری نرم افزار برای بررسی فرضیه های پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند. در نهایت یافته های پژوهش تاثیر جو مدرسه و ابعاد هشتگانه آن بر میزان خلاقیت دانش آموزان مدارس متوسطه شهر تهران مورد تأیید قرار داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1270

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 757 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    24-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    666
  • دانلود: 

    652
چکیده: 

هدف کلی پژوهش حاضر، ارائه مدل آموزش توسعه کارآفرینی در مراکز رشد دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران بود. این پژوهش از نظر هدف، کاریردی و از نظر روش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری آن را کلیه رؤسای دانشگاه ها و دانشکده ها، معاونین و مدیران گروه های تخصصی دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران به تعداد 307 نفر تشکیل دادند که بر اساس فرمول کوکران، تعداد 172 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه محقق ساخته با 105 سوال و4 بعد «محتوایی، ساختاری، زمینه ای و فرایندی» و 9 مولفه «مناسبات و روابط، فناوری سازمان، فرهنگ، منابع انسانی، زیرساخت، خدمات و حمایت ها، برون دادها، استراتژی ها و فرایندهای کاری» استفاده شد. روایی صوری و محتوایی ابزار به تایید متخصصان رسید و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 86/0 محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که؛ بین آموزش توسعه کارآفرینی در مراکز رشد با ابعاد محتوایی، ساختاری، زمینه ای و فرایندی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین آموزش توسعه کارآفرینی در مراکز رشد با بعد محتوایی رابطه معناداری داشت و مدل ارائه شده نیز دارای برازش مناسب بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 666

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 652 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 14
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    32-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    532
  • دانلود: 

    272
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی عوامل مؤثر دانشگاه سازمانی و میزان کاربست آنها درسیستم آموزشی دانشگاه های آزاد اسلامی غرب استان گیلان و ارائه مدل دانشگاه سازمانی انجام گرفته شده است. روش پژوهش از نوع کیفی و کمی بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل رؤسا، معاونین، مدیران گروه و اعضای هیات علمی و دربخش کمی جامعه آماری اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاه آزادغرب گیلان می باشد. برای نمونه گیری در بخش کیفی ازروش نمونه گیری هدفمند ودربخش کمی از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای برحسب واحدها استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد.، نتایج پژوهش در بخش کیفی بیانگر آن بود که درایجاددانشگاه سازمانی درواحدهای دانشگاهی 9 عامل اصلی و 19 عامل فرعی تاثیر دارند. دربخش کمی پژوهش، یافته ها نشان دادکه دربین عوامل درون سازمانی عامل سیستم های دانش با بیشترین ضریب استاندارد 77% و دربین عوامل برون سازمانی، عامل ارتباط با بیشترین ضریب استاندارد 78% تاثیرگذارترین عامل دردانشگاه سازمانی می باشند. درارتباط با میزان کاربست عوامل مؤثردانشگاه سازمانی در سیستم اموزشی دانشگاه آزاد اسلامی نتایج تحقیق دربخش کیفی و کمی نشان داد که کلیه عوامل مؤثر دانشگاه سازمانی درسیستم آموزشی بکار گرفته نمی شود و کاربردی ضعیف دارند. همچنین مدل نهایی پژوهش با شاخص های برازش و ضرایب استاندارد مورد تایید قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 532

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 272 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    48-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2009
  • دانلود: 

    1263
چکیده: 

یادگیری خود راهبر، به عنوان یکی از روش های افزایش مسئولیت پذیری است که یادگیرنده خود را مسئول یادگیری خود بداند، پژوهش حاضر با هدف اثر بخشی بسته آموزشی مبتنی بر مولفه های یادگیری خودراهبر بر مسئولیت پذیری تحصیلی و اهمال کاری تحصیلی در دانشجویان جدید الورود دانشگاه فرهنگیان است. جامعه آماری شامل دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی 95-1396 که در دو گروه (کنترل و آزمایش) 18 نفری جایگزین شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه استاندارد مسئولیت پذیری(نعمتی، 1378)، پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولونون و رثبلوم(1984) و بسته آموزشی مبتنی بر مولفه های یادگیری خودراهبر تدوین شده در پژوهش بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس اندازه های مکرر و از طریق نرم افزار Spss24 صورت گرفت. نتایج نشان داد که تفاوت میانگین نمرات در همه متغیرهای پژوهش (01/0>p)است. میزان تأثیر این بسته آموزشی بر بهبود مسئولیت پذیری در مرحله پس آزمون و پیگیری به ترتیب برابر با 6/58 و 8/64 درصد و میزان تأثیر این درمان بر کاهش اهمال کاری تحصیلی در مرحله پس آزمون و پیگیری به ترتیب برابر با 0/35 و 9/30 درصد بود. همچنین میزان تأثیر این بسته آموزشی برکاهش اهمال کاری عمومی، بعد جسمی-روانی و بر کاهش بی برنامگی معنی دار (01/0>p)است. با توجه به یافته های پژوهش می توان گفت بسته آموزشی مبتنی بر مؤلفه های یادگیری خود راهبر، در گروه آزمایش در مرحله پس آزمون و پیگیری مسئولیت پذیری تحصیلی را افزایش داده است. هم چنین اهمال کاری تحصیلی و ابعاد آن در هر دو مرحله در گروه آزمایش کاهش یافته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2009

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1263 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    64-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1426
  • دانلود: 

    948
چکیده: 

اشخاصی که خودشان را به عنوان افراد خودکارامدی ادراک می کنند، زمان و تلاش بیشتری در انجام کار یا فعالیتهای انجام می دهند و پایداری بیشتری در مواجهه و روبه رویی با مشکلات از خود نشان می دهند و به نظر می رسد که تاب آوری بیشتری در مواجهه با چالش هایشان دارند و موفقیت بیشتری کسب کرده و در ابعاد متفاوت پیشرفت و موفقیت به دست می آورند. پژوهش حاضر، تعیین پیش بینی خودکار آمدی تحصیلی بر اساس سبک های اسناد و سرسختی روانشناختی با میانجیگری خود پنداره تحصیلی در دانش آموزان متوسطه 2 کنگاور بود. پژوهش، همبستگی، و جامعه آماری، شامل تمامی دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه دوم شهر کنگاور بود. از کلیه دانش آموزان 330 نفر از آنها به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران و روش نمونه گیری روش طبقه ای نسبتی بود. ابزار پژوهش پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی میجلی و همکاران (2000)، پرسشنامه سبک-های اسنادی سلیگمن و همکاران(1983)، مقیاس خودپنداره تحصیلی یسن چن (2004)، پرسشنامه سرسختی روانشناختی اهواز(1377) بود. نتایج نشان داد که سبک اسناد و سرسختی به صورت مستقیم قدرت پیش بینی خودکارامدی تحصیلی را دارند. خود پنداره تحصیلی به طور سهمی نقش واسطه ای بین خودکارامدی و سبک های اسناد دارد اما نقش واسطه ای خودپنداره تحصیلی بین اسناد درونی منفی و پایدار مثبت با خودکارامدی تحصیلی تأیید نگردید. مدل مفهومی پژوهش با داده های گرد آوری شده برازش مناسبی دارد و در سطح5 0/0 معنادار و مورد تأیید می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1426

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 948 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 14
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    78-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1428
  • دانلود: 

    1018
چکیده: 

صفات شخصیتی افرادازعوامل متعددی تاثیرمی پذیرند. پژوهش حاضر باهدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت مطالعه (SQ4R) بر عزت نفس و خودکارآمدی تحصیلی انجام شد. پژوهش آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری این پژوهش راکلیه دانش آموزان پایه دوم متوسطه دوم شهرکرمانشاه درسال تحصیلی 97/96تشکیل می داد. در این پژوهش بااستفاده ازروش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای ابتدا از بین نواحی سه گانه کرمانشاه یک ناحیه به صورت تصادفی انتخاب و از بین آن ناحیه دو دبیرستان انتخاب گردید. و پرسشنامه های عزّت نفس کوپر اسمیت و خودکارآمدی میجلی روی کلیه دانش آموزان به عنوان پیش آزمون که به تعداد 294 نفر بودند اجرا گردید. پس از اجرای پرسشنامه ها، دانش آموزانی که نمره پائین در عزت نفس و خودکارآمدی کسب کردهبودند. به تعداد 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در سه گروه (دوآزمایش و یک گروه گواه) جایگزین شدند. پروتکل آموزشی مهارت مطالعه (SQ4R) طی 8 جلسه ی 45 دقیقه ای به دانش آموزان گروه های آزمایش ارائه و گروه گواه هیچ آموزشی دریافت نکردند. در پایان دوره، پس آزمون ازهر سه گروه به عمل آمد و داده ها با روش تحلیل کوواریانس موردتجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد آموزش مهارت مطالعه (SQ4R) موجب افزایش خودکارآمدی تحصیلی(P<0/001) وعزت نفس(P<0/001) دردانش آموزان می شود. وپیشنهادمی گردد معلمان و مشاوران مدارس، برای افزایش خودکارآمدیو عزت نفس دانش آموزان این مهارت را بکارگیرند و به دانش آموزان توصیه کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1428

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1018 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    87-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1949
  • دانلود: 

    1233
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی برای ارزیابی مدیریت منابع انسانی دانشگاه های آزاد اسلامی بر مبنای استاندارد 34000 طراحی شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است و از نظر نوع داده ها، آمیخته (کمّی و کیفی) بوده و از لحاظ روش اجرا توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری به کار گرفته شده در این پژوهش از دو جامعه آماری تشکیل شده شده است. در بخش اول جامعه آماری که از آن تحلیل محتوای کیفی انتخاب شده است، شامل اسناد منتشرشده پیرامون انواع روش ها و مدل های فرایندی و تعالی ارزیابی مدیریت منابع انسانی و استاندارد 34000، همچنین گروه متخصصان و مدیران است که از آن برای اعتباربخشی درونی و ارائه چارچوب نظری و مدل اولیه بهره گرفته شده است و در بخش دوم جامعه آماری از منظر پژوهش پیمایشی می باشد که تمام منابع انسانی شاغل در دانشگاه آزاداسلامی را در بر می گیرد که از آن برای اعتباربخشی بیرونی تحقیق، استفاده شده است. ابتدا جهت گزینش بخشی از استاندارد 34000 و تهیه پرسشنامه، 25 نفر از اعضای مؤسسه استاندارد، اساتید و اعضاء هیئت علمی و مدیران دانشگاه و در بخش دوم به تعداد 325 نفر طبق فرمول مورگان از کارکنان و به صورت نمونه برداری خوشه ای هدفمند صورت گرفته است. نتایج حاصله از پژوهش با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی و معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل و مدل مفهومی اولیه با ضرایب بالا تأیید و در نهایت مشخص گردید که این مدل با هدف مورد نظر در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی قابلیت ارزیابی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1949

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1233 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    99-108
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1592
  • دانلود: 

    1031
چکیده: 

اهمال کاری تحصیلی مشکل رفتاری شایع در محیط های آموزشی است که دارای پیامد های منفی تحصیلی بوده و بررسی و شناسایی عوامل موثر بر آن حائز اهمیت است. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اهمال کاری دانش آموزان است. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری این پژوهش کلیه ی دانش آموزان مقطع دوم متوسطه دبیرستان شهید صادقی تهران در سال تحصیلی 98-97 است. نمونه پژوهش شامل 30 دانش آموز(15 نفرگروه آزمایش، 15 نفر گروه کنترل) از کسانی که دارای یک انحراف بالاتر از میانگین از پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی کسب کرده بودند و به طور تصادفی انتخاب و در دو گروه 15 نفری آزمایش و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش تحت 8 جلسه آموزش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد قرار گرفت در حالی که گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد. برای اندازه گیری متغیرها، پرسشنامه اهمال کاری سولومون و راثبلوم(1984) برای هر دو گروه اجرا شد و داده های به دست آمده از از اجرای پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چند متغیری و تک متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیری و تک متغیری نشان داد که آموزش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد باعث کاهش اهمال کاری دانش آموزان در مقایسه با گروه کنترل در پس آزمون بوده است. بنابراین؛ مداخله درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد می تواند جزء برنامه های مداخلاتی مراکز مشاوره مدارس به منظور کاهش اهمال کاری گروه های هدف قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1592

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1031 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    109-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    791
  • دانلود: 

    529
چکیده: 

پژوهش حاضر بر حسب هدف از نوع کاربردی و اکتشافی و هدف اصلی از انجام این تحقیق طراحی مدل دانشگاه ارزش بنیان در وزارت علوم کشور می باشد. همچنین از لحاظ نحوه گردآوری داده ها، از نوع پژوهش آمیخته می باشد. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی، شامل خبرگان، صاحب نظران، متخصصان و مطلعین کلیدی در خصوص دانشگاه ارزش بنیان به تعداد 46 نفر هستند. و نیز در بخش کمی، شامل کارکنان، مدیران و معاونان (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) است که تعداد آنها 3856 نفر می باشد که بر مبنای فرمول کوکران تعداد 350 نفر به عنوان نمونه تعیین گردید. برای جمع آوری داده ها در این پژوهش از روش ترکیبی استفاده شد که شامل مصاحبه نیمه ساختاریافته به همراه پرسشنامه باز و نیز پرسشنامه بسته است. داده های جمع آوری شده از راه روش های کیفی (تحلیل تم) و روش های اماری و نیز تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج تحقیق نشان داد ارزش های شکل دهنده مدل دانشگاه ارزش بنیان در سه سطح فردی، سازمانی و اجتماعی قابل تقسیم هستند. در سطح فردی مولفه های دانشگاه ارزش بنیان شامل علم و اگاهی، روحیه سیتزه جویی، حسن خلق، خلاقیت، علاقه به کار، ایمان، بصیرت، اعتماد به نفس و سعه صدر است. در سطح سازمانی مولفه های دانشگاه ارزش بنیان شامل نوع دوستی، احترام به شایستگی افراد، قانون مداری و مشورت می باشد؛ در نهایت در سطح اجتماعی مولفه های دانشگاه ارزش بنیان شامل مسئولیت پذیری، مثبت اندیشی در جامعه، همدل بودن، عجین شدن با اجتماع و اخلاق اجتماعی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 791

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 529 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1